Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Vraagbaak voor ongeregistreerde gasten

Vraagbaak voor ongeregistreerde gasten Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 10-11-2010, 16:55
Niet geregistreerd jens
Gast (geen account/niet ingelogd)

motor wil niet starten weet het echt niet meer hellllup ???

beste volvo liefhebbers ik heb sindskort een mooie volvo 340 variomatic(1990)
ik had laatst wat last van startproblemen maar gaf daar niet echt gehoor aan tot dat er een dag kwam dat ie het niet meer deed heb toen mijn verdeelkap vervangen en een nieuwe rotor erop gezet hij heeft een dag gereden en de volgende dag deed ie weer helemaal niets had toevallig een reserve accu dus mijn idee was dat de accu misschien te leeg was dit bleek niet het geval want ook met een volle accu vers van de accu lader deed ie niets anwb erbij die vermoede dat het mijn startmotor was ik deze schoon laten maken deze gestest en hij deed het gewoon ik de startmotor erin gezet en geduimd en nog deed deze het niet ik heb niks aan het toeval over gelaten en direct een 2de hands sloop startmotor erin laten zetten deze geinstalleert en hij deed 1 keer vroem voor de rest niks mijn startmotor maakt geen geluid hoor alleen maar tik uit de zekeringen kast ik heb alle punten schoon gepoetst zodat alles goed contact maakt maar nog steeds helemaal niks alleeen maar een zacht tikje uit de zekeringkast

wie o wie is er met dit probleem bekend of wie heeft er ideeen waar ik zou moeten zoeken ik weet het echt niet meer ik kom uit den helder dus als iemand me erbij kan helpen eventueel graag mijn auto is voor levensbelang heb weinig centen dus probeer echt alles zelf te doen als dat kan

mvg jens
Met citaat antwoorden
Oud 10-11-2010, 16:58
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

is de massakabel schoon en goed gemonteerd ( bij de accuklem en op een boutje bij de startmotor)? accupolen schoon/in orde?
Met citaat antwoorden
Oud 10-11-2010, 17:03
Niet geregistreerd jens
Gast (geen account/niet ingelogd)

ja de accu polen zijn schoon en de massa is niet gebroken is wel beetje grijzig van kleur maar mooi rood van binnen niet kapot tussendoor
Met citaat antwoorden
Oud 10-11-2010, 17:35
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Herken deze symptomen, en was toch de massakabel, bij het aansluiten van 2 accu's paralel startte hij namelijk wel met vonkende massa kabel
Oud 10-11-2010, 17:39
frankgoosen's Avatar
frankgoosen frankgoosen is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

start motor

ik vrees dat die tweede startmotor , het helaas ook gewoon niet doet.
of je hebt er een van een renault gekocht,die passen wel maar draaien de andere kant op.
als je de startmotor weer demonteerd ,en hem test met een paar startkabels,de zwarte kabel zet je op het oortje ,en met de rode verbind je het stroompunt met het startrelais dan merk je wel of die werkt.

en anders heb ik voor jou een goede gebruikte startmotor(met garantie) voor 25.-

Frank amsterdam

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: