Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Discussie > Algemene discussie

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 26-03-2019, 13:40
Robert340 Robert340 is offline
V3C Forum Moderator

https://www.volvocars.com/nl/car-configurator
Dit vind ik dus een mooi element op een website, met van die filmpjes als achtergrond. En dat je ook nog tussen andere filmpjes kan kiezen links en rechts.

En dan overal een ander type 300, alleen moeten we de filmpjes nog maken (of oude reclame's zoeken). Of foto's in plaats van filmpjes...
Met citaat antwoorden
Oud 01-04-2019, 10:26
V3C Forum Moderator

http://www.volvo-480-europe.org/index.php hier hebben ze bovenin de pagina een slideshow ingebouwd van een paar plaatjes, dat lijkt mij ook wel wat voor ons clubje. Verder ziet die website er niet echt hedendaags meer uit, maar daar heb ik het ook verder niet over...
Met citaat antwoorden
Oud 03-04-2019, 15:12
Cas340 Cas340 is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Ik heb zelf weinig ervaring mee in deze context maar DB's migreren is mij eens erg tegengevallen (MySQl naar time series).

Een kijkje in de keuken van iemand anders kan interessant zijn om te helpen met onze vragen. Een van de grootste forums op gebied van voertuigen is Motor Forum. Zij zijn volgens mij verschillende keren gemigreerd en draaien nu op Xenforo 2. Geen idee hoeveel maatwerk zij hebben moeten doen maar de 'look and feel' van dat forum is echt van deze tijd. Xenforo 2 heeft een import functionaliteit die Vbullitin 3.6 tot 5.3 ondersteund (dit forum draait op v3.8.9 volgens mij). na wat zoekwerk via Google zie ik verschillende succesvolle migraties vanaf Vbullitin met behoud van de DB.

Wat ik vooral wil zeggen is dat we zouden kunnen overwegen contact te zoeken met een externe admin om informatie in te winnen. Ik zou kijken naar de 'grote spelers' (zoals MF) in dezelfde niche. Zij hebben zichzelf dezelfde vragen gesteld en hebben vergelijkbare gebruikers met dito wensen en verwachtingen.

Xenforo 2 manual importing

Migratie vanaf Vbullitin 3.8
Met citaat antwoorden
Oud 05-04-2019, 08:26
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
Forumbeheerder

Xenforo had ik ook gevonden, er zijn een aantal fora die migratie ondersteunen, maar dat neem niet weg dat de look en feel van dit forum met de Volvo logo's etc. maatwerk op vbullettin is en dus ook op alternatieven maatwerk zal blijven, ongeacht of je naar een betaald of freeware omgeving gaat.
Met citaat antwoorden
Oud 29-04-2019, 11:18
V3C Forum Moderator

Even over de website, het is best de moeite waard om eens rond te kijken/shoppen bij andere club websites.
Hier een heel mooi voorbeeld (vind ik):
https://www.porscheclub928.nl/
Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2019, 08:07
V3C Forum Moderator

En hier een voorbeeld van hoe een vrij beschikbaar open source phpBB volvo forum eruit kan zien, dus gewoon een prima forum zonder (achterlijke) licentie kosten.
https://www.volvo-480-europe.org/forum/index.php
Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2019, 08:26
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
Forumbeheerder

Yes phpbb is een serieuze optie, hoop binnenkort met Diede eens te kijken hoe e.e.a. er uit ziet als we een migratie proberen.
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2019, 07:52
V3C Forum Moderator

Dit is ook heel interessant, het uploaden van plaatjes naar imgbb op een plekje op onze eigen website:
https://imgbb.com/plugin
Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2019, 12:30
setsunakaede setsunakaede is offline
Forum Admin

Zoals jullie waarschijnlijk al wel gemerkt hebben, worden we de laatste paar dagen weer overspoeld door fake-accounts die ons forum volspammen met allerlei troep. Ik heb dit nu een paar keer verwijderd, maar dit kost me stiekem best veel tijd en ik heb geen zin om dit 2-3x op een dag te moeten doen. Daarom heb ik voor nu even de functie "moderate new users" aangezet, oftewel nieuwe gebruikers moeten eerst door mij goedgekeurd worden.

Sorry voor nieuwe gebruikers die hierdoor zullen moeten wachten op acties van mijn kant, het is helaas even nodig omdat er op het internet helaas figuren ronddwalen die het leuk vinden om ons het leven zuur te maken
Oud 28-07-2019, 14:40
2 Fast 4 U's Avatar
2 Fast 4 U 2 Fast 4 U is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door setsunakaede Bekijk bericht
Zoals jullie waarschijnlijk al wel gemerkt hebben, worden we de laatste paar dagen weer overspoeld door fake-accounts die ons forum volspammen met allerlei troep. Ik heb dit nu een paar keer verwijderd, maar dit kost me stiekem best veel tijd en ik heb geen zin om dit 2-3x op een dag te moeten doen. Daarom heb ik voor nu even de functie "moderate new users" aangezet, oftewel nieuwe gebruikers moeten eerst door mij goedgekeurd worden.

Sorry voor nieuwe gebruikers die hierdoor zullen moeten wachten op acties van mijn kant, het is helaas even nodig omdat er op het internet helaas figuren ronddwalen die het leuk vinden om ons het leven zuur te maken
Had je niet beter een nieuwe topic kunnen aanmaken en dit hier in kunnen plaatsten?

Onderstuur: de voorkant van de auto raakt de muur,
Overstuur: de achterkant van de auto raakt de muur,
Vermogen: Hoe snel de auto de muur raakt,
Koppel: hoe ver de auto de muur mee neemt.
Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2019, 19:49
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Diede, super dat je dit hebt opgepakt! Thanks!
Oud 10-08-2019, 08:29
v0lv0freak's Avatar
V3C Penningmeester & EVC

Diede, volgens mij werkt het niet. Ik krijg nog dagelijks meerdere mailtjes per uur van nieuwe aanmeldingen. Weet je zeker dat het goed staat ingesteld?
Oud 12-08-2019, 09:03
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
Forumbeheerder

Ik ben op vakantie in Australië, maar als ik het goed zie heeft Diede het goed ingesteld. Ze kunnen nog wel aanmelden maar niks posten zonder dat we ze activeren. Dus jij krijgt die mails wel maar verder zou er niks door de spammers gepost moeten worden. Misschien nog even kritisch naar die aanmeld vragen kijken? Om de flow aanmelders te verkleinen.
Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2019, 10:04
v0lv0freak's Avatar
V3C Penningmeester & EVC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
Ik ben op vakantie in Australië, maar als ik het goed zie heeft Diede het goed ingesteld. Ze kunnen nog wel aanmelden maar niks posten zonder dat we ze activeren. Dus jij krijgt die mails wel maar verder zou er niks door de spammers gepost moeten worden. Misschien nog even kritisch naar die aanmeld vragen kijken? Om de flow aanmelders te verkleinen.
aah duidelijk! Dan staat het goed
Oud 12-08-2019, 10:15
Niels's Avatar
Niels Niels is offline
V3C Clublid

Dat topic dat nu helemaal volgespamd wordt, staat in de ‘ook voor ongeregistreerde gasten’-rubriek, dus daar kun je ook met een account zonder postrechten los.
'94 BMW R 1100 GS
Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2019, 10:44
V3C Forum Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
Is alleen diede nu admin / moderator die berichten kan verwijderen? Dan is het niet zo gek dat het vol loopt. Bij aanmelding kan je niet altijd zien of iemand een spammer is, dat blijkt pas achteraf. En als je afhankelijk bent van één iemand, die zal ook wel eens op vakantie willen.
Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2019, 11:25
v0lv0freak's Avatar
V3C Penningmeester & EVC

Volgens mij zijn Diede, Kevin en Jeroen (komt hij nog wel eens op het forum?) nu onze moderators.
Ik heb ook enkele rechten, maar niet om gebruikers te beheren bijvoorbeeld.

Ik heb het spamtopic even opgeruimd en gesloten. Op deze manier is de info die er stond in elk geval terug te vinden en wordt het niet verder volgespamd. Meer kan ik op dit moment niet doen
Oud 12-08-2019, 15:15
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C PoetsWouter

Mocht er belangstelling voor zijn dan zou ik me ook aan willen melden als moderator.

Ik vermoed dat we nu te weinig menskracht, en/of tijd hebben om dit soort zaken adequaat aan te pakken.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik altijd in staat zal zijn om snel te reageren, maar vermoedelijk helpt het in ieder geval wel wat.
Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2019, 23:42
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
Forumbeheerder

Een deel van dit probleem is ook gewoon terug te herleiden naar de oude forum software. Daar wil ik in september werk van gaan maken met Diede.

Ik kan zo op mijn telefoon het overzicht even niet tevoorschijn toveren maar Diede en ik hebben in ieder geval de admin rechten en verder zijn er een aantal moderatoren. Goed dat je het topic even hebt gesloten Mark, kunnen het ook aanpassen dat je voorlopig alleen geregistreerd mag posten? En ik denk dat we even verder moeten in het forum topic, deze was bedoelt voor de website ;-)
Met citaat antwoorden
Oud 14-08-2019, 19:35
Forum Admin

Zoals ook al in een ander topic genoemd: Vanaf nu zijn Wouter Borsje en Robert340 ook moderators, om de boel wat in toom te houden. Want onderbemensing is wel degelijk ook een deel van het issue.

Ik zal ook nog even kijken of ik iets kan doen aan de vraagbaak voor ongeregistreerde gasten.
Oud 14-08-2019, 20:14
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Helemaal goed Diede, ik zal nog wat aan die 'rol' moeten wennen waarschijnlijk, dat komt wel goed.
Kan ik met eventuele vragen bij jou, Kevin of Mark terecht?

Samen met Robert340 kunnen we zo hopelijk de 'werklast' wat verdelen.
Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2019, 09:14
Forum Admin

Tuurlijk Wouter, we zijn er immers om elkaar te helpen
Oud 15-08-2019, 11:39
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Top!

En als één van jullie vragen of een modereer opdracht heeft verneem ik het natuurlijk ook graag!
Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2019, 21:09
Forum Admin

Als het goed is kan je nu ook in het sub-forum voor Moderators, kan je eindelijk ook zien wat er gebeurt als iemand een bericht als "spam" aanmerkt :-)
Oud 15-08-2019, 21:33
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Helemaal goed Diede, ik zal er eens wat gaan rondneuzen.

Ik geloof direct dat er daar dan wat vol loopt...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: