![]() |
|
|||
|
|||
koppelingsas
vorige week heb ik mijn drukgroep vervangen daar bij viel mij op dat ik 2 verschillende koppeilingsassen heb is de een nu versleten of zijn er 2 versie's?
DSC_0107b.jpg |
|
||||
|
||||
Eentje voor een CVT de ander voor een handbak misschien?
|
||||
|
||||
er zit bij jaar x wel een verschil in de freesbewerkingen op de assen, maar beide assen zijn wel gelijkwaardig gebleven
voor zover ik het uit de foto kan halen zien ze er allebei nog wel prima uit nope, die zijn niet uitwisselbaar (lengteverschil en herkenbaar aan montagepatroon staartstuk (cvt = 3bouts, handbak = 5bouts)
|
|||
|
|||
bij linker as is de vertanding aan de buitenomtrek nog 0,5 mm breed de rechter is bovenaan 1,5 mm breed.Zou betekenen dat de koppelingsas 1mm heen en weer kan in de aandrijfas. Volgens de beschijving zou deze as bij montage ingesmeert moeten worden met een kleefmiddel dan dus geen speling. Dacht dat de dunne tanden een gevolg was van langdurig heen en weer rammelen van de andrijfas zonder lijm
|
|
||||
|
||||
Heb zelf eens een uitgesleten aandrijfas gehad met een hand bak.
Dat ziet er dan zo uit: ![]() ![]() En rechts de goede kant om te vergelijken. ![]() ![]() Bij montage gewoon altijd lekker goed invetten, met bijv. lagervet. Dat scheelt een hele hoop, zeker op slijtage gebied. Zeker bij een automaat, glijd de as er lekker makkelijk op ![]() |
|
|||
|
|||
Ik gebruik er meetal keramisch vet voor, uit een busje. Blijft altijd soepel, spoelt er niet af door vocht en wordt niet dun bij warmte.
|
![]() |
Discussie Opties | |
Weergave Modus | |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
koppelingsas vervangen | ehvzff | Motor en Aandrijving (1400) | 8 | 22-09-2014 20:35 |
koppelingsas vervangen | ehvzff | Algemene discussie | 1 | 09-09-2014 15:54 |