![]() |
|
|||
Vandaag is de wijnrode 340, waar mijn vriendin dagelijks in rijdt en ik komende winter in ga rijden, vlekkeloos door de APK gekomen!
![]() Ik vond het best spannend, aangezien het voor mij de eerste keer was dat ik deze auto wegbreng voor een keuring. En ook aangezien ik afgelopen zomer met de carburateur ben bezig geweest, en niet zeker wist hoe het met het CO gesteld stond. Alles in orde dus, heel erg blij mee! We kunnen weer twee jaar vooruit ![]() ![]() |
|
||||
Kijk, dat zijn de avonturen!
Ik herken het ook, zij het niet met CVT. Jaren gelden met de automaat van de 245, borgclipje weg, stang schoot los bij schakelen . STarten in P/N geen probleem, maar hoe zet je m in D als de motor loopt en het losschiet. Was op het werk, dus met een paperclip en wat tape aan elkaar gezet, en hopen dat motor op weg naar huis niet af zou slaan, of ik te lang stil moest staan. Eenmaal rijdend dus rustig en bedesd binnendoor naar huis getuft, met wat omrijden om drukke punten te mijden...
Random op het internet tegengekomen.
Iemand die hier iets meer van weet? 1977 Volvo 343 DL Special (origineel dan) met 2.8 liter PRV V6 motor en Hewland transaxle Wel een verschrikkelijk lelijke bodykit als je het mij vraagt ![]() ![]() ![]() |
|
||||
die is van AlanMsport
zulke wielkastverbreders moet je inderdaad wel van houden :P
Dit is toch ook te bizar voor worden
![]() Hoeveel geld bezit die man wel niet om dit bij elkaar te verzamelen. https://www.autoscout24.nl/informere...rtikel2-button Zie ook de video (link in omschrijving) Je kijkt je ogen uit. |
|
||||
Doet denken aan het verhaal van de Portugese schuur.
Maar zieoekend naar die link kwamer er meer van zulke verhalen uit Frankrijk enZwitserland.
Het is weer eens iets anders, maar allemachtig wat een mooie 960
![]() https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...reviousPage=lr |
|
||||
Zelf kies ik toch de 960.
Die Mercury is zo lastig in de parkeergarage bij de AH.
Citaat:
![]() Eerlijk gezegd vind ik het eigenlijk verbazingwekkend hoe klein zulke auto's zijn. Je ziet ze nog wel eens als taxi rijden, en qua lengte scheelt het eigenlijk helemaal niet zoveel met de gevestigde orde van Mercedes S klasse en BMW 5-series. Parkeergarages zijn leuk, tot je terug komt van je afspraak en er een cabrio van moet maken om naar binnen te kunnen ![]() |
|
||||
Ze zijn in elk geval best wendbaar: grote stuuruitslag en een (voor de lengte) relatief korte wielbasis. Maar daar wordt een Grand Marquis niet smaller of korter van natuurlijk.
Ik heb er serieus naar zitten kijken voor ik de XM kocht: zo'n MGM als deze, of een Town Car uit dezelfde periode. Maar voor Amerikanen geldt hetzelfde als voor andere incourante restwaarderampen: je koopt een afgeleefd geitenhok voor de oud-ijzerprijs of een goede voor aanzienlijk meer geld dan je eigenlijk uit wilde geven. Op AutoWeek staat een leuke en uitgebreide MyReview van iemand die zo'n model Marquis min of meer uit principe als dagelijkse auto rijdt. Je betaalt je scheel aan benzine (de meeste rijden niet voor niks op LPG) en je hebt standaard dikke levertijd op specifieke onderdelen, maar ergens begrijp ik zo'n kerel wel hoor.
Citaat:
Ford Taurus, de eerste auto die ik ooit in de USofA heb gereden. Daar past ie wel overal in de vakjes. Maar dat paste een RV van 7 bij 2.5 bij 3 meter (lxbxh) ook wel... Wat me verder opviel aldaar: de buitenzijde is indrukwekkend groot, maar binnenin heb je niets aan buitenmaten en zit je niet merkbaar ruimer dan in veel europses autos...
Citaat:
(en er paste een Ikea boxspring achterin ![]() Het blijft toch nog een wens, nog eens een oude Amerikaan... |
|
||||
Precies dat dus. Met mijn 1.92 zal ik zelfs ook mijn sokken uit moeten trekken....
![]()
Citaat:
Nou kwam ik op marktplaats deze BMW tegen.
Geen slechte auto zo op het eerste gezicht, maar wat mij opviel was de kenteken combinatie. Gaat om een origineel Nederlands geleverde auto. Dit lijkt mij een combinatie van 1986 En toch is de eerste toelating 1978 ![]() Hoe dan.............. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...reviousPage=lr |
|
||||
Geen punt hoor, waarschijnlijk in 1986 de papieren kwijt geraakt. In die tijd kreeg je dan een heel nieuw kenteken.
Waarschijnlijk kun je nu gewoon weer het originele kenteken uit '78 terug krijgen.
He kijk nou in het lokale huisaanhuis krantje!
![]() |
![]() |
Discussie Opties | |
Weergave Modus | |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
Uitdeuken zonder poespas | Frans | Exterieur en Plaatwerk | 9 | 28-06-2006 20:24 |
GLT met of zonder Loodvervanger | Jan Koelmans (kdeg) | Motor en Aandrijving (2 Liter) | 9 | 04-12-2005 20:03 |
Slepen van een CVT/Vario kan dat zonder schade ? | josvandervelden | Techniek CVT / Variomatic | 1 | 23-04-2005 23:17 |
Varioriem vervangen zonder speciaal gereedschap | fred_spies | Techniek CVT / Variomatic | 33 | 29-06-2004 15:14 |
Met of zonder Katalysator | fred_spies | Motor en Aandrijving (1400) | 6 | 18-11-2003 16:39 |