Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Techniek > Motor en Aandrijving (1700 en Diesel)

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 18-10-2010, 13:55
FL73330 FL73330 is offline
**Newbie**

Aansluitingen van benzinefilter Volvo 340 1721cc motor bouwjaar 1986

Hallo allemaal, Dit is voor mij de eerste keer dat ik gebruik maak van jullie forum. Mijn Vader heeft een 340, bouwjaar 1986. Hij woont in Portugal en een plaatselijke monteur heeft daar aan de benzine filter gezeten. Er is een onbekende filter ingezet. Gevolg is dat de vlotterkamer niet voldoende bijgevuld wordt, en mijn Pa (83 jaar) na 1,5 km rijden weer 5 minuten moet wachten voordat hij weer verder.
Mijn Pa vraagt mij nu of ik hem kan helpen met het aansluitschema van de benzinefilter. Hij zegt dat er 3 aansluitingen zijn en dat hij niet weet welke waarvoor dient. Zijn Portugees is minimaal en in de garage krijgt hij niets voor elkaar.
Mijn vraag : Kan iemand mij helpen aan het schema van het brandstof systeem, van benzinetank tot aan de carburateur. Mijn Pa kan dan het systeem nalopen en het probleem oplossen. Hij is nog best handig voor zijn leeftijd , maar internet gebruiken kan hij niet. Dus vandaar mijn vraag: wie kan mij helpen.

BVD Frans Litjes
Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2010, 15:49
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

Hoi Frans, het betreffende item is geen brandstoffilter maar de dampbelafscheider. ik vraag me af of deze voor een correct exemplaat vervangen is aangezien ik meen dat deze niet/lastig te krijgen waren (ookal is het een VAG onderdeel)

B172 dampbelafscheider.jpg

ik heb het schema ingevoegd, je zult je moeten registreren om de afbeelding te kunnen zien.

nog beter is clublid worden, dan kun je zelf bij alle informatie die je maar kan wensen
Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2010, 16:25
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

als ze de originele afscheider niet zonder meer weggegooid hebben valt het nog terug te bouwen. maar dat zal wel niet...

de onderste aansluiting is voor de drukleiding vanaf de pomp. Bovenop zitten er 2. 1 in het midden gaat naar de carburateur, de andere is de retour richting de tank.

als je een filter wilt inbouwen kun je dit het beste tussen de pomp en de afscheider plaatsen.
Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2010, 18:58
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

PS dit topic past precies onder de noemer 'motor en aandrijving 1700' dus heb het naar dat forumdeel verhuisd. De verwijzing in het algemene discussieforum vervalt over 3 dagen.
Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2010, 19:22
Dendorssers Dendorssers is offline
V3C Clublid

Het gaat trouwens om het potje op de foto... Verwonderd mij dat er nog niemand de foto's van Wouter (van mijn auto) heeft gebruikt, staan in zijn 'how to brandstoffen vervangen'

Oud 18-10-2010, 20:14
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dendorssers Bekijk bericht
... staan in zijn 'how to brandstoffen vervangen'
Het kan zijn dat het aan je nationaliteit ligt, maar doorgaans vul ik dat gewoon bij. Daar zit rechtsachter op het zijpaneel een vulopening (onder een dop) voor.

@ topicstarter: in Portugal rijden nog aardig wat 340's rond, met name in 1700-uitvoering. Misschien kan je vader eens op de sloop kijken om daar eens te spieken bij een exemplaar met 1700-motor? Vergelijkingsmateriaal is beter dan plaatjes van een computer, zou ik zeggen.
Oud 18-10-2010, 21:54
setsunakaede setsunakaede is offline
Forum Admin

Het potje in kwestie is trouwens waarschijnlijk een onderdeel uit de VAG-groep: Zowel bij mij als bij Karsten zit er een prachtig audi-logootje op. Mogelijk kan je via het onderdeelnummer of een goede beschrijving bij een volksaudiseat-garage nog wel zo'n ding bestellen.
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: