Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Koetswerk en Interieur > Exterieur en Plaatwerk

Exterieur en Plaatwerk ook voor roestpreventie en laswerk

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 29-09-2009, 20:34
Krekkelens's Avatar
Krekkelens Krekkelens is offline
Frequente Gast (geen lid)

Roest bij kriksteun en A-stijl

Beste mensen,

Mijn 360 roest op 2 plekken.
De eerste plek is rechtsvoor, onder de auto, vr de kriksteun. Nu zie ik door dat gat een paar draden lopen. Waar kan ik die draden loskoppelen zodat dat gat te lassen is? En heeft iemand tips of misschien ervaring? Ik laat het liever door iemand met ervaring lassen ook al kost dat meer, dan dat het half gebeurt.

De onderstaande foto is van een andere auto. Ik bedoel de plek links van de krik, daar zit bij mij een gat (Daar waar deze auto roest is bij mij dus geen roest.)

En de tweede plek is onder de a-stijl

Daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde, heeft iemand tips/ ervaring met het lassen op die plek? Waar ik zelf van baal is dat het zo dicht bij die sierstrip zit, die krijg ik er niet heel af ben ik bang.
Oud 29-09-2009, 20:37
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

haha, ik dacht bij het eerste plaatje "hee dat had die blauwe 340 ook"
tot ik de assteun zag

(het IS de blauwe 340 die ik wegens overvloedig aanwezige extra luchtgaten gedemonteerd heb)
Met citaat antwoorden
Oud 29-09-2009, 21:56
Jos360's Avatar
Jos360 Jos360 is offline

Als je 1x zo'n sierstrip er af gepakt hebt kun je het de 2de keer zonder te slopen. Probeer het eens op de sloop, je krijg ze er wel heel af maar je moet wel even weten hoe het vast zit

Die A-stijl kun je wel een stukje uitslijpen en een plaatje inlassen. Dat is niet veel werk. Ik vrees alleen wel dat er meer onder zit en als je dat weg wilt werken moet de hele paravan open (zie mijn topic).
Wat je kunt doen (de onderrand ziet er nog goed uit) is het roestige stuk uitslijpen en met een lamp beoordelen of de binnenkant goed of slecht is.
Als het goed is spuit je het vol met Fertan en een dag later vol zinkspray en je last het dicht, als het slecht is kun je hetzelfde doen of besluiten of hij open moet.

De draden die door dat gat lopen kun je van binnen bij. Dat is aan de rechterkant van de auto de zwarte klemstrip loshalen die bovenop de dorpel geschroefd zit, dan kun je de vloermat naar boven halen en dan zie je hem lopen.
Dat is de draadboom naar de achterlichten.
Met citaat antwoorden
Oud 29-09-2009, 22:53
Krekkelens's Avatar
Krekkelens Krekkelens is offline

Ah bedankt! dat zijn de betere berichten. Voor het lassen moet die vloermat zowieso weg dus dat is handig. En de roestplek onder de a-stijl beperkt zich tot het oppervlakte. Er zit wel een gaatje, maar dat is niet groter dan een speldenknop. Neemt niet weg dat alles weg moet en het erachter bar en boos kan zijn...
Oud 02-10-2009, 13:35
slb_340 slb_340 is offline
V3C Clublid

Hoeft natuurlijk niet per-see. Bij huidkanker snijden ze ook niet al je huid weg (om maar een vergelijking te maken).
Met citaat antwoorden
Oud 02-10-2009, 14:33
Jos360's Avatar
Jos360 Jos360 is offline

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slb_340 Bekijk bericht
Hoeft natuurlijk niet per-see. Bij huidkanker snijden ze ook niet al je huid weg (om maar een vergelijking te maken).
Goede vergelijking

Nee maar serieus, als je toch aan het lassen bent kun je beter ruim uitslijpen en kijken wat er achter zit. Een klein gaatje las je met 1 puntje dicht, maar als daarachter nog verborgen roest zit is dat gaatje binnen de korste keren terug, maar dan groter.
Met citaat antwoorden
Oud 02-10-2009, 15:40
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Die paravan roest vrijwel altijd van binnenuit, dus er zit meer dan je aan de buitenkant ziet.

Ruim uitslijpen en goed lassen is gewoon de enige remedie om er vanaf te komen

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: