Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 20-04-2013, 10:10
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Huh? Ik heb mn telefoon altijd aan staan en heb geen gemiste oproep gehad.
Met citaat antwoorden
Oud 20-04-2013, 10:49
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

O, heb je dan een nieuw nummer?
Wat ik heb gebeld eindigde op 567.

Kreeg trouwens in beide gevallen direct de voicemail, m.a.w. nummer onbereikbaar
Oud 20-04-2013, 12:35
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

Aiaiai caramba! Muchos slijpwerkos

Deed best zeer, want alle platen die ervoor zaten waren echt nog roestvrij! Maar ze moesten weg, want de achterste plaat (kriksteun) was slecht.

Eerste reactie toen ik de slijper aan de kant legde: 'hoe moet dit ooit nog goed komen?'

Maar geen zorgen, ik heb een oude 343-motorkap in de schuur gevonden (die al 135 keer in de advertentierubriek heeft gestaan, maar waar niemand voor kwam) en ik heb nog een oud 343-voorscherm (met rotte randen) staan dus plaat genoeg.
De kriksteun ga ik ook zelf maken. Ik vond op de schuurzolder nog een oud frame met vierkante buizen die echt PRECIES dezelfde maat en dikte hebben als de originele kriksteun

Edit: voordat er reacties komen op die kap: "zonde!" of "royement!", er kwam geen hond voor dat ding maar vooruit, als iemand hem VANDAAG nog wil komen ruilen tegen een ander stuk plaatwerk van dezelfde grootte en dikte, ben je welkom
Oud 20-04-2013, 15:06
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

waar Duvel al niet goed voor is
eerst een malletje gemaakt, daarna uitgeslepen

Zelf gefabriekte kriksteun

en dan moet het zo worden!

Dit wordt dan de nieuwe binnenplaat. Aan de binnenkant daarvan wil ik nog een extra plaatje proplassen, ter versteviging.

Ik ga zo alles kaal schuren, en dan dit alles vastlassen. Als het allemaal aan elkaar vast zit (ik hoop vandaag), ga ik het hele stuk "kant en klaar" op de auto lassen (zal wel morgen worden).
Zo ga ik stapje voor stapje de hele dorpel weer opbouwen.
Oud 20-04-2013, 17:08
Maurits's Avatar
Maurits Maurits is offline
Frequente Gast (geen lid)

Ziet er keurig uit, zou alleen wel nog flink schuren zodat de las beter hecht, daar had je zelf vast ook aan gedacht. Erik en ik nog wat probleempjes mee gehad bij het vastlassen van m'n slotplaat.
Met citaat antwoorden
Oud 20-04-2013, 17:19
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

Uiteraard!
Inmiddels is alles al kaal geschuurd. Alles ligt (voorbereid en al) klaar om vastgelast te worden. Heb ook al een verstevigingsplaatje gemaakt, om d.m.v. proplasjes op de binnenkant van de buitenplaat te hechten.

Maar er is inmiddels bezoek en ik ruik de pannenkoeken al, dus ik ruim het hele zooitje op en ga een andere keer wel weer verder
misschien morgen na het werk, maar dan zien jullie de foto's vanzelf wel

Edit: heb en passant wel even de achterremmen losgehaald, voeringen zijn nog prima, maar de wielremcilinders zitten zo goed als vast.
Gaat iemand 5 mei naar de Dafhobbydag? Ze hebben dan de wielremcilinders voor de 360 in de aanbieding, maar ze kunnen niet verzonden worden.
Oud 20-04-2013, 21:28
François's Avatar
François François is offline
V3C Clublid

Hallo Joost en Stefan,
De hoeveelste Volvo in huize Ruizendaal is dit nou alweer?
Zal wel richting de 10 gaan. Mooi dat jullie er meteen werk
van maken, van deze 360 GLS. Succes met lassen.
Oud 20-04-2013, 23:21
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

heu.... ja zoiets
Bedankt!
Na de 360 komt eerst echt de 460 aan de beurt, het is de bedoeling om in de zomervakantie ook eindelijk een begin te maken aan de rode 343 DLS.

Voor zover ik het kan inschatten, gaat dat zeker lukken.
("een begin maken" is namelijk een multi-interpretabel, relatief begrip )

Die 343 DLS wordt wel een megaproject... dat ding is echt kats- en katsverrot. Maarja, het is onderhand de laatste en slopen is echt een no-go.
Oud 20-04-2013, 23:28
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

kun je niet beter een vierkante meter (of meer als het bevalt) zincor of gegalvaniseerd plaatstaal kopen? hoef je niet elk stukje wat je wilt maken op te schuren, scheelt een hoop tijd.
Met citaat antwoorden
Oud 21-04-2013, 09:23
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

ja eigenlijk wel he

ben nu vooral een beetje aan het rommelen om wat ervaring te krijgen met de slijper, lasapparaat en plaatwerk.

wie weet gaat het met inlassen wel helemaal fout en brand ik de gaten erin!

Maar hier bij de dorpel gaat het nog om relatief kleine stukjes, pas bij de veerpoten ga ik echt meters maken (dat vermoeden heb ik tenminste wel...).
Oud 21-04-2013, 10:32
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Meten, bewerken, passen, aanpassen, lassen, passend maken, en bedenken dat er nog ander plaatwerk om heen, aan vast moet. Dat is de uitdaging.
Oud 05-05-2013, 21:20
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

Even een tussentijdse update. In de afgelopen twee weken heb ik een hoop gedaan, maar niet voor de 360 helaas.
460 kwam er tussendoor, apk van de 740 verliep niet vlekkeloos (vooral ook door slordigheid van de garage en niet nakomen van afspraken, echt gruwelijk irritant), m'n fiets kwam er een paar keer tussendoor (en die staat in Nijmegen, uur rijden enkele reis)...
maar vanmiddag kon ik eindelijk weer verder met de 360

Eerst de dorpel rechtsachter maar eens goed schoongeslepen zodat het nieuwe plaatje erin paste. Daarna de kriksteun gelast, vervolgens de kriksteun op het nieuwe stuk plaat gelast. Toen was de middag alweer voorbij want uiteraard ben je tussendoor altijd weer bezig met passen, slijpen, passen, slijpen en lassen

Net een planning gemaakt want het kan zo niet doorgaan. Voor 1 juli moet hij echt weer terug op de weg zijn en in dit tempo gaat dat niet lukken. Het laswerk moet vr mijn verjaardag (8 juni) afgerond zijn, zodat ik daarna nog twee weken heb om de remmerij, uitlaat, leidingen etc. te vernieuwen en een apk te regelen.
Eind komende week dus hopelijk foto's van de dorpels links en rechts die weer dichtgebakken zijn... want dat staat op het programma voor komend weekend
Oud 10-05-2013, 19:49
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

1 m2 zincorplaat is besteld, komende week binnen

Oud 10-05-2013, 20:55
ZwerverRoodbaard's Avatar
ZwerverRoodbaard ZwerverRoodbaard is offline
V3C Clublid

Teringkriebels wat een kabaal
1997 Volvo 940 Holiday, B230FK, 16T, Koni, BlaBla chips, LPG-G3 - daily
Met citaat antwoorden
Oud 10-05-2013, 21:55
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

ja de uitlaat is een beetje lek, alle pakkingen zijn vergaan. bij het plaatsen van de revisiekop hebben ze misschien wel nieuwe pakkingen geplaatst, maar die zijn nauwelijks warm geworden dus het blaast er nu aan alle kanten langs

dikke humor ook, die stofwolk toen de motor aansloeg

filmpje is trouwens van de eerste start, een paar weken geleden (zie de alg op het plaatwerk). Je ziet aan het eind de benzine uit de carburateur spuiten, oeps...

Lui van Slubo zijn lekker bezig, nog steeds niets van gehoord. Poosje terug belden ze nog dat mijn carburateur niet origineel is en dat ik een pakkingset voor een exemplaar van vr 1967 moest hebben. Complete onzin, bij BCCP staat het gewoon in de webshop. Maandag bel ik en als ze dan nog niets hebben, bestel ik wel bij BCCP. Is nog goedkoper ook.
Ik wil die auto onderhand lopend hebben

Soms zijn ze bij Slubo prima bezig, maar af en toe slaan ze de plank echt volledig mis! Nu ook weer. Ik ga liever naar de dealer, die helpt tenminste en geeft het eerlijk toe als ze iets niet weten of niet (meer) kunnen bestellen zonder de 'schuld' bij mij neer te leggen. Helaas is er voor de carburateur weinig meer te krijgen.
Oud 10-05-2013, 22:04
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Er rijden nog zoveel volvos rond met zon carburateur, dus lijkt me sterk dat daar niets meer voor te krijgen is.
Met citaat antwoorden
Oud 10-05-2013, 22:48
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

tja, ik heb ze nog uitgelegd dat er wagonladingen 240's rondrijden met dezelfde zooi, maar nee, volgens de heren "was dat allemaal anders"

ik had gewoon niet moeten zeggen dat het voor een 360 is, die ervaring heb ik al eerder gehad. gewoon mond houden en zeggen dat het voor een b19 is
Oud 10-05-2013, 23:13
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Als jij dat wilt kopen, dan koop je dat toch? Een verkoper heeft daar niks van te vinden, hij kan hoogstens adviseren...

Het is overigens bij lange na niet het enige bedrijf dat dit niet goed heeft begrepen...
Bij ''mijn'' onderdelenboer loopt ook zo'n verkoper rond die flink overtuigingskracht nodig heeft. Bougies voor de 1.7 zijn telkens weer een probleem omdat het boek een andere soort aangeeft dan ik. En verkoper is daar zr stug in, jammer is dat... Het is toch mijn zaak wat ik er in draai denk ik dan, al zijn het gloeipluggen
De oplossing, net doen of je het kenteken niet weet, dan weet die computer ook niks
Oud 11-05-2013, 09:27
thomasvdhurk thomasvdhurk is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door General Custom Bekijk bericht
Bougies voor de 1.7 zijn telkens weer een probleem omdat het boek een andere soort aangeeft dan ik.
Wat voor bougies draai jij erin dan. Ik heb intussen al Champions gehad en nu NGK...zie het verschil niet...?
Oud 11-05-2013, 13:46
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Ik draai er NGK ZGR5B in, maar de onderdelenboer probeert mij keer op keer NGK BPR6ES aan te smeren. Die laatste zijn voor een 1.7 van bouwjaar tot en met 1986, en daar loopt een 88'er duidelijk minder mooi op.
Oud 11-05-2013, 16:08
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline
Frequente Gast (geen lid)

Die zijn dan ook nog eens voor de 1400 van opel, o.a.
Met citaat antwoorden
Oud 11-05-2013, 20:07
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

vanmiddag wat kleine dingetjes gedaan en ook de carburateur opengehaald en schoongemaakt.
dat wilde ik doen zodat ik wist of er ook een nieuwe vlotter, naald, sproeier e.d. in zou moeten.

de vlotter zat dus vast, zoals verwacht. Losgemaakt, getest (niet lek, gelukkig) en weer teruggezet en afgesteld. Meteen de vlotterkamer schoongemaakt.
Daarna de zuiger met naald eruit gehaald en schoongemaakt, want de naald zat helemaal aangekoekt met zooi. Ik moest het er echt af krabben, maar de naald zelf is nog prima! Sproeier ook.
Wat ik er nog aan wil vervangen
- membraam bovenop
- pakkingen
- membraam van de luchtdoseringsklep
- mooi oppoetsen

De oorzaak van het lek is ook gevonden; een van de schroeven van de temperatuurcompensator ontbrak, waardoor er dus feitelijk een 'gat' in de vlotterkamer zat. Dat, i.c.m. de vastgekoekte vlotter zorgde voor een straal benzine bij lopende motor. Gelukkig heb ik een stapel carburateurs liggen dus zo'n schroefje was zo gevonden. Ook de slang tussen luchtfilterbak en carburateur was helemaal gaar en doorgescheurd, die gelijk maar vervangen. Die worden toch wel schaars, ook in mijn eigen verzameling. Zuinig op zijn dus

Vandaag ook met hulp van Robbert-Jan en Kevin wat onderdelen ingeslagen, zal later vanavond een fotootje posten.
Oud 11-05-2013, 21:13
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

2x wielremcilinder
set remblokken voorzijde
tube kopervet
3x remslang (komende week binnen)
binnenspiegel
portiergreeprubbers
rubber kofferbakslot
NOS antenne (huidige is afgebroken)

De remvoeringen achter zijn nog prima dus daar hoef ik niets aan te doen. De voorste remklauwen wil ik eerst open maken, als de zuiger en boring er nog goed uit zien volstaat schoonmaken + nieuwe rubber ringen. Als blijkt dat ze te ver heen zijn, kan ik altijd nog nieuwe klauwen bestellen (want die kosten ook klauwen met geld )

De remschijven zijn nog erg dik (geen slijtrand), ik moet ze wel schoonremmen. Als de 360 bevalt wil ik uiteindelijk de veerpoten poedercoaten en alles daarzo vernieuwen, dus de schijven wil ik voorlopig nog even laten zitten.

Vandaag alle andere losse eindjes afgerond, dus morgen kan ik EINDELIJK de hele dag lassen

Oud 12-05-2013, 16:28
volvofiel 2's Avatar
volvofiel 2 volvofiel 2 is offline
V3C Secretaris

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volvofiel Bekijk bericht

Vandaag ook met hulp van Robbert-Jan en Kevin wat onderdelen ingeslagen,
*Kuch*

Met citaat antwoorden
Oud 12-05-2013, 19:48
volvofiel's Avatar