![]() |
|
de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent. |
![]() |
|
Discussie Opties | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Das een knappe 5 deurs.
Ff de bumpertjes oppoetsen ![]()
|
||||
|
||||
Een mooie wagen idd. Bumpers weer even zwart maken en hij is top
![]() |
|
||||
|
||||
Kleur
![]() Vijfdeurs ![]() Vario ![]() -------+ ![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
En van oud mannetje geweest
![]() Zitten er toevallig ook nog kokos vloermatten in? |
|
||||
|
||||
Hoi Tom en vriendin;
Netjes Zeg!! Nog even wat lijnolie op de bumpers en dan is het een 340 om door een ringetje te halen, veel plezier er mee samen! Gr; Wouter. |
|
|||
|
|||
Mooi hoor. Gefeliciteerd.
Trouwens, off-topic: Die matten wil ik ook ! |
|
|||
|
|||
Citaat:
Weet niet zeker, maar is dit wat je bedoeld? |
|
||||
|
||||
Neen dat zijn gewone vloermatten
![]() (in mijn DAF liggen wel kokosmatten maar ik heb geen foto)
|
|||
|
|||
Citaat:
Hier nog de laatste 2 foto's. |
|
||||
|
||||
Hé, ik heb twee van die radio's! Nog nooit zo'n makkelijk aan te sluiten radio gehad, zo makkelijk dat ik dezelfde weer terug wilde toen de oude kuren begon te vertonen. Is bij jou het display nog wel leesbaar?
En blijkbaar hoort er gewoon geen klepje voor het cassettedeck, of die dingen begeven het te snel.
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Nice ride!
|
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit. Doet de vario het nog lekker? Anders kun je daar een keer naar (laten) kijken en je verbruik ook nog flink verbeteren.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar het verbruik kan volgens mij wel iets beter. Denk dat ik momenteel 1:10 rij. Welk onderhoud kun je aan een vario plegen? Zijn er dingen makkelijk te controleren? Overigens merk ik geen verschil met de "berg stand" knop. Wat zou ik moeten merken? |
|
||||
|
||||
Met de bergrem schakelaar 'aan' zou hij hoger in de toeren moeten blijven hangen, zodat je hetzelfde effect krijg als een berg afdalen in een lagere versnelling. Vandaar de naam.
je kunt hem dus ook als 'sport' schakelaar gebruiken. Alhoewel bij plankgas normaal hetzelfde systeem in werking gaat ![]()
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Goh Niels, wat handig die Limburg rit, anders had ik zelf ook niet geweten hoe het allemaal werkte ![]()
|
||||
|
||||
Rij 50 km/u, schakelaar om en het lijkt net alsof je van de vierde naar de tweede versnelling gaat.
@v0lv0freak Hehe ja in heuvelachtig gebied heb je er behoorlijk lol van... behalve alstie blijft hangen. Maar dat zou nu niet meer moeten gebeuren ![]()
|
||||
|
||||
Een goed schakelende vario maakt het verschil tussen een leuke en een slechter ervaring met een V300.
Op de website staat een hele lijst van checks die je uit kunt voeren aan het systeem om te kijken of het in orde is. Aan je verbruik te zien is het niet slecht maar kan het beter. En door die checks leer je een beetje hoe je auto in elkaar zit. Ook erg leuk. |
|
||||
|
||||
En het maakt 'diagnose op afstand' net wat eenvoudiger!
|
||||
|
||||
Mooie auto!
Citaat:
Een verkeerd afgestelde of defecte vario doet dat niet: Hij maakt veel te veel toeren, maakt teveel lawaai, verbruikt te veel (het kan veel zuiniger als 1:10, afhankelijk van je rijstijl), de bergrem doet niets, hij pakt bij optrekken veel te laat op, al dan niet met een klap (een klein schokje bij het aangrijpen is normaal), etc.. Gelukkig kun je zelfs met weinig tot geen sleutelervaring, echt (bijna) alles zelf doen aan deze auto's.
Weergave Modus | |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
Mijn eerste Volvo 340 GL Special | JasperB | de Showroom | 24 | 19-11-2009 15:29 |
Mijn eerste eigen Volvo: '89 340 GL Special | michielrutjes | de Showroom | 6 | 08-10-2009 12:09 |
Mijn eerste keer... | menneke76 | Het V3C Cafe | 2 | 12-01-2009 15:38 |
R.I.P., mijn eerste 340 | Lucluc | de Showroom | 53 | 18-01-2008 23:06 |
Mijn eerste volvo | VOMDordrecht | de Showroom | 120 | 05-05-2006 20:34 |