![]() |
|
de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent. |
![]() |
|
Discussie Opties | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Oh ja even voor de volledigheid, in de motorruimte zaten geen stoffen slangetjes zoals achter, maar synflex inderdaad.
Thx voor de correctie! |
|
||||
|
||||
Ik denk dat je ze door de war haalt; de synflex slangen zijn de bruinige enigszins doorzichtige slangen waar de metalen tonnetjes inzitten. Deze slangen lopen door de kokerbalken richting de brandstofpomp.
Tussen deze synflex slangen en de brandstofpomp zitten nog zwarte rubber slangetjes (die heel graag gaan lekken). Deze vindt je aan de linkerkant van het motorblok bij een 1.4. Vervolgens gaat er van de brandstofpomp naar de carburateur nog een rubberen slang, al dan niet met een extra brandstoffiltertje er tussen. |
|
||||
|
||||
Even stiekem mijn eigen how-to 'spammen' :
http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6108 EDIT: Ik zie dat een plaatje niet meer werkt (ooit bij Imageshack neergezet), thuis eens koekeloeren of ik dat nog kan herstellen...toch fijn om dat topic weer eens door te lezen.. |
|
||||
|
||||
Vorig jaar nog meegemaakt dat het slangetje bij de benzinepomp (B19A) ging lekken, tijdens een vakantietrip. Tank liep leeg en heftige benzinegeur. Toen dacht ik al: had ik dat kleine rotslangetje maar eerder vervangen! Benzinepomp is mechanisch en draait altijd mee, ook als ik op lpg rij. Ik heb die slang tussen de beide delen van de benzinetank ook vervangen. Dit heb je niet bij een 340.
|
|
|||
|
|||
Ben inderdaad in de war dan; die enkelen onder de motorkap ga ik dan nog doen!
Eerst ff APK regelen ![]() |
|
||||
|
||||
goede kans dat de rubber slangen tussen de koets en benzinepomp, en tussen benzinepomp en carburateur, al eerder vervangen zijn. Bij een auto van 25-30 jaar oud zou je ook wel verwachten dat er misschien ooit eens wat aan vervangen is
![]() Die slangetjes bij de tank zo te zien niet... maar dat heb je nu ook getackeld. |
|
||||
|
||||
Zou je wel zeggen he Wouter...
Het ergste wat ik heb gezien is bij mijn rode 340. Achter waren de slangen van de overloop zo slecht dat de benzine er letterlijk uit stroomde. Bij de brandstofpomp had iemand bedacht dat een oud slangetje met Ty-raps net zo goed was als een nieuwe met slangklemmen. Hier stroomde de benzine ook letterlijk langs af.
|
|
|||
|
|||
APK in de pocket. Moest nog wel ter plekke die CO schroef een halve slag verder erin draaien
![]() Ook zag de beste man dat mijn veren voor, onderkant waar ze rusten in die rand van de veerpoot, verroest waren die ze maar al te graag voor me wilde vervangen uiteraard. Reeel probleem? Grote klus te vervangen? En wakostda? Kon geen losse veren vinden.. |
|
||||
|
||||
Veerschotels kan je los krijgen, wel aandachtspunt, want als ze losscheuren op de snelweg, dan parkeer je hem misschien in de vangrail.
|
|
||||
|
||||
Straks gewoon originele veren terug of verlagingsveren?
|
||||
|
||||
Als je de boel toch los haalt, in iedere geval nieuwe schokbrekers plaatsen. Zijn patronen voor in de veerpoot. Bij de 340 heb ik de originele veren terug geplaatst. Bij mijn 360 2cm verlaagd. Het is maar net waar je de auto voor gaat gebruiken. Voor comfortabel dagelijks gebruik origineel laten.
|
|
|||
|
|||
Zo, het was weer even stil! De winter is voorbij, en het was weer klus-tijd. Na de stalling een grote beurt gedaan. De wiellagers voor gaven geluid, en jawel, allebei kapot! Bij het verwijderen eruit vielen ze al uit elkaar... Niks te laat dus :-)
Nog één probleem wat nog aangepakt moet worden. Ik vermoed dat mijn koppeling niet helemaal meer in orde is. Als ie in z'n vrij staat, met koppelingpedaal los, bij een koude start "schuurt" er wat stationair. Wordt erger als je de touren wat verhoogd. Die herrie gaat weg door de koppeling in te trappen. Ook lijkt het dat als ik wat km gereden heb dit fenomeen zich niet voordoet..? Welke tests kan ik uitvoeren voordat ik 'n nieuwe koppeling aanschaf? |
|
||||
|
||||
Citaat:
Voorgestelde reparatiemethode: - middendemper uitlaat verwijderen - aandrijfas uitbouwen (tip: koop nieuwe klemboutjes in sterkte 12.9) - achterste gedeelte van het koppelingshuis losmaken (3 moeren) en recht naar achteren eruit trekken. Zolang deze as eruit is, NIET de koppeling in trappen. Je voelt aan de as of het lager inderdaad stuk is. As vasthouden en het aluminium deel draaien kan ook, geeft waarschijnlijk een zeer duidelijk schavend lagergeluid. - Borgring losmaken, lager vervangen, borgring terugplaatsen - alle andere zaken in omgekeerde volgorde terugplaatsen |
|
|||
|
|||
Helder, dank, ik laat weten wat eruit komt! Heb alleen komende weekenden niet zoveel tijd... Is het een spoedklusje of kan dat wel een paar honderd kilometer wachten?
|
|
||||
|
||||
een paar duizend ook wel. Het is voorlopig gewoon alleen een irritant geluidje wat de meeste mensen oplossen door de radio iets harder te zetten....
|
|
|||
|
|||
Victor de Volvo rijdt als een zonnetje. En heeft pas 89k op de teller. En omdat ik laatst weer mega smerig werd afgesneden begon ik toch even na te denken: Wat als het wel een keertje mis gaat. Dan krijg ik paar tientjes euro aan restwaarde... Hij is vrijwel roest vrij (plekje bij wielkast ontdekt, binnenkort maar mee aan de slag) en van binnen ook netjes.
Dus wat is jullie mening: Zal ik 'm laten taxeren? Money worth it? En zo ja, waar? |
|
||||
|
||||
Taxeren is altijd goed, mits in combinatie met een oldtimerverzekering die de taxateur en taxatiewaarde erkend, anders heb je er helemaal niks aan.
Verder is het de afweging die je maakt: waar rij je, hoe rij je, hoeveel rij je,... Ik heb er zelf bijvoorbeeld voor gekozen om niet te taxeren omdat het wel weer best wat geld kost en ik sowieso nauwelijks met de 340 rij, en áls ik hem meeneem het eigenlijk alleen maar in rustig buitengebied op rustige weekenddagen is. Als je dagelijks in de spits rijdt is de kans op schade wat groter en kun je beter wel laten taxeren. |
|
||||
|
||||
Niet laten taxeren. Ik heb laatst een schadegeval gehad en de taxateur van de tegenpartij was gewoon eerlijk over mijn auto: het is een nette auto, dus je krijgt voldoende om de schade te laten herstellen. En dat was meer dan de dagwaarde. Onze auto´s zijn rond de 3000 euro waard; een enkele wat meer.
|
|
|||
|
|||
Nee hij is zeker niet voor dagelijks gebruik. Dank voor jullie advies; ik hoop nooit schade te krijgen, doch tzt dan wel op een eerlijke taxateur :-)
|
|
||||
|
||||
Je hebt echt iets aan een taxatie als:
- Je een casco+ danwel allrisk verzekering hebt + jouw verzekeraar erkent de taxateur + de geldigheid van de taxatie is nog niet verlopen Als er dan schade is zal je verzekeraar dit proberen te verhalen voor je, want als dat niet lukt moeten ze het zelf betalen. |
|
|||
|
|||
Nou mannen, helaas gaan we het uitvinden. Victor de Volvo stond netjes geparkeerd in een vak, maar iemand is er tegen aan gereden (rechtsvoor thv scharnierpunt) met wegrijden. Ik vond de wagen 30 cm verplaatst in het parkeervak. Gelukkig heeft de dader wel haar gegevens achtergelaten en via de mail het schadeformulier ingevuld...
En dan nu de jammerlijke foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() *wordt vervolgd* Nog tips tot dus ver??! |
|
||||
|
||||
30 cm!!! Heb je alleen schade aan de buitenkant?
|
|
||||
|
||||
Plaatwerk lijkt wel hersteld te kunnen worden.
Heb ook een keer een vrachtwagen in m'n spatbord gehad, deze hebben ze perfect kunnen uitdeuken. Zag er een beetje hetzelfde uit. Is bij mij toen tot onder striping opnieuw gespoten. Zo kon ik ook de striping behouden. Zou op een brug ook de wielophanging even controleren of daar niets verbogen is. |
|
|||
|
|||
Schade lijkt zich te beperken tot het plaatwerk inderdaad. Ook rijdt ie gelukkig nog prima, kaarsrecht in één lijn. Als het goed is word ik één dezer dagen gebeld door CED, een -hopelijk- onafhankelijke partij welke de auto gaat taxeren.. Of ie dus wel of niet economisch total-loss is. We zullen zien.
Hoe duur was dat grapje bij jou Steven, en op hoeveel werd ie getaxeerd? |
|
||||
|
||||
Mijn auto was daarvoor al getaxeerd op zo'n €3000 euro.
Taxatie rapport toen aan de verzekering doorgegeven. Verzekering van de vrachtwagen heeft destijds het bedrag uitbetaald van de schadehersteller. Via de schadehersteller is het ook verder afgehandeld. Mijn auto stond op dat moment geparkeerd, schade was wel iets minder als bij jouw auto, durf niet meer te zeggen hoeveel het was. Is al een aardig tijdje geleden. Kan er in m'n mail niets meer over terug vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Stond in een bocht geparkeerd, vrachtwagen zwenkte uit langs mijn auto. |
![]() |
Discussie Opties | |
Weergave Modus | |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
Eerste topic in het Volvo 400 gedeelte!! :) | Wouter | Algemene Discussie (400 Serie) | 21 | 11-06-2015 20:48 |
Mijn eerste Volvo 340 1.4DL | tomluinstra | de Showroom | 21 | 06-11-2009 13:18 |
Mijn eerste volvo | VOMDordrecht | de Showroom | 120 | 05-05-2006 20:34 |
Na 3x360 mijn eerste 343 ex club auto | Bastti | de Showroom | 20 | 20-02-2006 12:29 |