Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 27-10-2017, 09:51
Jannick Jannick is offline
V3C Clublid

Wat ik me in het bovenstaande geval afvraag. Wie zat er fout? Je stond geparkeerd, maar wel in een bocht. Krijg je zoiets nog te horen van de verzekeraar, wat de conclusie is?
Volvo 360 GL (B200K, 1986) 9,96 km/l
Met citaat antwoorden
Oud 27-10-2017, 17:25
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Langs die weg zitten wel parkeervakken.
Mijn auto stond daar op een officiele parkeerplek, alleen de vrachtwagen zwenkte te ver uit.

Hij zat fout, een collage van me zag het ook gebeuren.
Was binnen aan het werk en vroeg me al af wat al dat geschreeuw buiten was.
Dat dus....

Hier een foto van bovenaf gezien.
Stond in het voorste vak:
Eigenlijk dus nog vóór de bocht, maar eenmaal op de grond wat lastiger te overzien.

www.naafdopjes.nl Te koop: 1988 340 Basic CVT *nieuwstaat*
Met citaat antwoorden
Oud 01-11-2017, 13:28
Stefan340 Stefan340 is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Volgende week komt de schade expert langs... We zullen zien wattie ervan vindt!
Met citaat antwoorden
Oud 13-11-2017, 20:55
Jannick Jannick is offline
V3C Clublid

Ah zo ziet het er inderdaad heel wat anders uit. Balen man.
Volvo 360 GL (B200K, 1986) 9,96 km/l
Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2017, 14:30

Tijd voor de schadeherstel! Gelukkig niet total-loss verklaard of zoiets vervelends. Opdracht uitgezet bij Fixico. Ben benieuwd hoeveel offertes ik mag gaan ontvangen...
Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2017, 15:25
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Omdat ie het waard is!
Met citaat antwoorden
Oud 01-12-2017, 08:15

Hm. De offertes vallen me toch zwaar tegen, zou geld moeten bijleggen. Even nadenken over andere opties... Heeft er iemand heel, heel toevallig nog bordeaux rode spatscherm en portier liggen...?
Met citaat antwoorden
Oud 01-12-2017, 08:39
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Anders zou je ook een deur en spatborden in een andere kleur kunnen zoeken en laten spuiten of zelfs zelf met de verfroller aan de gang. Als je dat netjes voor- en nabehandeld kan ook rollen een erg net resultaat geven. Verf kun je gewoon op kleur laten mengen, als je het echt goed wilt doen kun je zelfs de kleur van het oude spatbord laten meten en mengen.
Ik zou zelf mijn prioriteit eerder leggen op roest- en schadevrij dan op de juiste kleur denk ik.
Met citaat antwoorden
Oud 01-12-2017, 14:31

Yes; ik ga morgen het roest aanpakken! Hij rijdt nog prima, zij het met deuk, maar moet niet hebben dat heel mn spatbord doorroest in de tussentijd. Gelijk ook het stukje roest wat ik bij de spatlap rechtsachter tegen kwam behandelen.
Ik heb ook zo'n stripe rondom lopen (hoe heet dat ook alweer..). Als ik panelen vervang, raak ik die kwijt! Zijn daar vervangingen voor?
Met citaat antwoorden
Oud 01-12-2017, 17:11
General Custom's Avatar
V3C Clublid

De striping kun je na laten maken door een bestickeringsbedrijf. Als het 2 simpele streepjes zonder motief zijn is de kans zelfs goed aanwezig dat deze striping nog universeel te koop is. Een rolletje van 5 meter kost rond de 10 euro.
Met citaat antwoorden
Oud 01-12-2017, 20:49
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Heb je mail zojuist beantwoord
Foto's stonden natuurlijk hier nog.

Ben volgende week weer in Venhorst, zal dan eens kijken of we wat hebben liggen.
Huidig plaatwerk kan volgens mij relatief eenvoudig hersteld worden.

www.naafdopjes.nl Te koop: 1988 340 Basic CVT *nieuwstaat*
Met citaat antwoorden
Oud 02-12-2017, 22:13

@Steven: Lees dit bericht nu pas, maar idd, tot binnenkort!
@General Custom: Ik heb inderdaad lopen zoeken en heb rode en zwarte gevonden, maar ik heb donker grijs boven en lichtergrijs onder.. wordt vervolgd (afhankelijk van Steven's vakmanschap en warenhuis

Verder, vandaag eindelijk het stuk roest bij de spatlap rechtsachter gefixt. Was al behandeld met Fertan, maar het bleef een gat. En da heurt nie.

Spatlap gedemonteerd, gat blijft over.

Fertan rondom, ook via de binnenkant aangebracht. Nieuwe rand geconstrueerd. Afgekit en geprimed
Afhankelijk van de schade wordt het een 50ml of 500ml potje bordeaux rode verf... ;-)

Ohja. Vandaag ook 4 orginele velgen gescoord voor de winterbandjes. Wiel vervangen ipv band vervangen! :-)
Met citaat antwoorden
Oud 02-12-2017, 22:59
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Dat heb je netjes gedaan!
Met citaat antwoorden
Oud 03-12-2017, 00:02
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Mooi werk!
Met citaat antwoorden
Oud 03-01-2018, 11:27

Voor de kerstdrukte bij Erik en Steven langs geweest in Venhorst. Mooie ervaring, wat een kennis zeg... Enfin, niet toegekomen om het paneel/deur te vervangen, maar de kleur van het spatboard/deur leek in de buurt te komen. In februari ergens een nieuwe poging plannen!

Dan nog 3 klusjes voordat Victor de Volvo weer in topstaat is:
1. Plekjes achter bij wielkast rechtsachter bijkleuren
2. Interieurfilter vervangen en ventilator nakijken (werkt ineens niet meer..)
3. Tijdsklok in tellerkast vervangen

Wat ik wil gaan doen is het volgende. En please, correct me if I am wrong, want dit heb ik alleen van internet/horen zeggen:
1. Schoonmaken, ontvetten, licht opschuren, afdekken en spuiten.
2. Losbouten van het luchthuis, choke kabel ontkoppelen, evt nog andere slangen en in z'n geheel verwijderen om op de werkbank open te schroeven / door te meten
3. Twee schroefjes lokaliseren onder het dashboard die de tellerkast op zn plaats houdt, de bajonetsluiting van de tellerkabel loshalen en dan een brede stekker loshalen. Ik heb al een andere tellerkast, die tijdelijk erin zetten en zien of die wel goed is.
Met citaat antwoorden
Oud 03-01-2018, 13:28
Marty360GLS's Avatar
Marty360GLS Marty360GLS is offline

Voor zover mijn wijsheid strekt kan ik je deze tips/info geven:

1. Voor het schuren zou ik schorsbeit gebruiken, zo te vinden in de bouwmarkt. Vergeet ook niet weer goed schoon te maken na het opschuren ivm stof.
2. Hier heb ik geen verstand van.
3. Voor de tellerkast moet je idd het paneel onder het stuur verwijderen, dan de schroefjes en dan de 2 kabels. De tellerbak kantelt dan richting het stuur naar buiten. Het is misschien makkelijk om het stuur eerst even te verwijderen (zo heb ik het gedaan) maar je zou ook even je stuur recht kunnen zetten en dan hoort de tellerbak er zo doorheen te passen.
Met citaat antwoorden
Oud 03-01-2018, 13:32
General Custom's Avatar
V3C Clublid

1, klopt helemaal! Pas wel op dat je niet door de laag fertan heen schuurt.

2, ik heb ooit een how-to gemaakt hier op het forum over het vervangen van de interieurfilter. Je moet inderdaad het kachelhuis verwijderen. Het is even geleden maar het luchtfilterhuis en chokekabel kun je volgens mij gewoon laten zitten. Ik had (behalve bij de 1.7) altijd genoeg ruimte om het kachelhuis er tussendoor te halen.
Waar je op moet letten is dat je 2 boutjes hebt aan de bovenkant van de zwarte behuizing, welke je duidelijk ziet zitten, en een moer als je er van bovenaf in kijkt. Als je die los hebt hangt hij enkel nog aan de bedrading van de kachelmotor en eventueel de vacuümslang van de klep welke de keuze tussen binnenlucht en buitenlucht bepaalt.

3, die schroefjes zitten net boven je tellerset en houden een ijzer op zijn plaats welke de tellerset op zijn plaats houdt. Als je deze losschroeft hangt de tellerset enkel nog aan de bekabeling.
De tellerkabel en 2 stekkers kun je losmaken door de stoffen kap in de voetenruimte te verwijderen, naast de auto te gaan zitten en met je hand op gevoel onder het dashboard door alles los te koppelen. Eventueel kun je de tellerset wat naar voor kantelen om het van boven te bekijken.
De tellerset er uit halen gaat makkelijker als je het stuur demonteert: plaatje in het midden er uit wippen, positie van het stuur markeren, moer losdraaien, stuur er af trekken.

Ik hoop dat je er wat mee kunt?
Met citaat antwoorden
Oud 05-01-2018, 10:59

Dank voor jullie reacties.
Als ik toch daar bezig ben controlleer ik straks ook even het relais van de interieur fan, laatst deed ie het ineens weer. Misschien een slecht contact aan de uitvoerende kant (ik hoor 'm wel klikken)! En toen schoot me het verhaal van Steven in gedachte betreffende de interval relais van de ruitenwissers. Zo'n programmeerbaar relais lijkt me wel een elegante oplossing (VAG 357 955 531 / "99"). Eens kijken of dat gaat passen..!
Met citaat antwoorden
Oud 05-01-2018, 11:19
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Dat VAG relais is inderdaad een hele mooie upgrade. Je ziet het van buiten niet, maar het werkt wel!

Overigens denk ik niet dat het probleem met de kachel in het relais zit, zeker als je dat wel hoort tikken. Het is natuurlijk een mogelijkheid, maar net zo waarschijnlijk als een kapotte zekering of een losse draad. Ik denk dat het probleem wel eens in de kachelweerstand zou kunnen zitten. Deze staan er bekend om problemen te geven (er is al veel over geschreven op dit forum). Ik geloof dat het wat met een bimetaal te maken heeft dat de zaak beveiligt tegen oververhitting, maar dat weet ik niet meer zeker.
Je kunt dat geval in elk geval vrij makkelijk vinden als je de 2 helften van het kachelhuis uit elkaar haalt. Vervolgens kun je het doormeten. Bij Born Built Beauties hebben ze gereviseerde exemplaren, mocht het probleem hier zitten
Met citaat antwoorden
Oud 05-01-2018, 11:46
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

99% zeker de kachelweerstand. Met een beetje buigen van het bimetaal. of een draadje solderen los je het tijdelijk op. Beter is een nieuwe weerstand te bestellen zoals Bart zegt.
Met citaat antwoorden
Oud 06-01-2018, 17:45

Eruit...

Troep..

Troep...

Nieuwe filter à la methode General Customs

Ducttape fixes everything

En de stekkertjes met kleur (handig voor diegene die 'm iets te enthousiast hebben los getrokken zonder een foto te maken vooraf...)

Goed, en dan nu het probleem dat de ventilator niet aan wil. Omdat ik het huis toch uit elkaar had heb ik de motor eruit gehaald en eventjes tegen de accu aangetikt: Draaide direct rond. Dus dat is 't probleem ook niet.

Next suspect: de kachelweerstand. Hij heeft wat oxidatie, maar op het moment dat ik de stekkertjes los trek en op de pinnen doormeet, geeft alles minder dan 100 ohm aan. Zou prima moeten zijn om aan te gaan, want zoals ik het circuit begrijp: Bimetaaltje gaat open staan zodra het te warm wordt (motor koelt zichzelf via een slangetje), en daarmee wordt het circuit gebroken, zodat de ventilator niet doorbrandt. Toch?!

Ik moest weer ophouden met klussen (drukke agenda..) maar ik vermoed dat het probleem dus toch in de kabels/zekering/relais zit. Ik ga ff checken of ik 12V uberhaupt meet op de stekker (nog niet gedaan want er moest toch een nieuwe interieurfilter in).
Ik krijg de VAG relais deze week binnen, dus dan moet het dash toch los, check ik gelijk of ik ook 12V heb aan de relais zijde.

EDIT: Bonusvraag: Foto 1: Dat kabeltje met blauw en zwart ter hoogte van de interieurinlaat, wat is dat?? Komt uit de kabelboom!
Met citaat antwoorden
Oud 16-01-2018, 13:33

Update: Nog geen tijd gehad om het relais te verwisselen.
Iemand idee of mijn theorie klopte in mijn vorige post betreffende de kachelweerstand?
Met citaat antwoorden
Oud 21-01-2018, 18:34

Zondag Klusdag.
De kappen weggehaald onder het stuur zodat ik de relais kon beoordelen. Het Uher relais gevonden, en ik dacht dat plug en play kon worden. Als ik het relais eruit trek zie ik dat er maar 3 draden naar toe gaan. En dat terwijl ik meer polen heb. Daarnaast zit er ook nog een lege met een groene draad ertussen. Any idea's?

Enfin, eigenlijk ging ik mijn tellerbak vervangen. Donor en acceptor boven elkaar:

Oude, kapotte klok

Werd een toerenteller!

Tromgeroffel....

Vroem!

Met citaat antwoorden
Oud 21-01-2018, 21:17
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Mooi werk!

Dat draadje, dat klopt. Dat is een doorverbinding waar sommige auto's een vertragingsrelais hebben voor de binnenverlichting. Je zou dat draadje kunnen vervangen door zo'n relais of een schakelingetje om de binnenverlichting vertraagd uit te laten gaan. Niet vervangen door een universeel relais, dan klapt de zekering er uit.

Over je ruitenwisserrelais, die kun je gewoon vervangen. Dat is een relais dat (indien je al normale interval had) opvallend hoog is, ongeveer 1,5x de breedte, ik weet uit het hoofd niet of er "UHER" op staat, maar het kan eigenlijk niet missen.
Met citaat antwoorden
Oud 21-01-2018, 22:17
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

dat Uher relais, daar staat op 12V, (4x) 21W toch??? dan is dat je knipperautomaat voor de alarmlichten.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: