Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Techniek > Licht en Elektra

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 01-11-2005, 17:02
Martijn de M (Niet geregistreerde Gast)
Gast (geen account/niet ingelogd)

Hallo,

Ik heb een Volvo 340 GL uit 1990, die niet meer wil starten; als je start slaat de motor niet aan.

Nu is het zo dat de controlelampjes op mijn dashbord het ook niet doen, terwijl de binnenverlichting, de radio, de blower etc. wel gewoon werken. Mijn conclusie is dan ook dat het niet aan de accu kan liggen.

Na een aantal startpogingen en wat gewrik in de zekeringenkast deden vanmiddag de controlelampjes het weer en startte de auto ook gelijk. Helaas deed 'ie het later weer niet.

De auto is voor dit probleem drie maanden geleden naar de garage geweest en daar zeiden ze dat de bedrading was doorgebrand. Ze hebben hem toen gemaakt, maar nu zit ik dus alweer met hetzelfde probleem.

Weet iemand of dit een veel voorkomend probleem is bij de 340? En is hier iets aan te doen of, beter nog, is het te voorkomen? Kun je zoiets als niet-ervaren sleutelaar zelf oplossen?

Een hoop vragen. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Bedank!
Martijn

Met citaat antwoorden
Oud 01-11-2005, 18:16
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

kan zijn dat dit de stekker is die onder/achter je dashboardkastje zit, precies aan de andere kant van het plaatwerk waar je zekeringkast op zit.

indien nodig heb ik nog wel een andere zekeringkast voor je.
Met citaat antwoorden
Oud 04-11-2005, 08:26
Martijn de M (Niet geregistreerde Gast)
Gast (geen account/niet ingelogd)

Bedankt voor je reactie.

Ziet ernaar uit dat er inderdaad iets is met de zekeringkast. Auto staat inmiddels bij de garage omdat ik er zelf niet uitkwam.

Bedankt voor het aanbod van de zekeringkast. Ik woon echter in Utrecht en heb nu geen auto om een en ander op te halen. Heb wel op fietsafstand een sloop in de buurt...
Met citaat antwoorden
Oud 09-05-2010, 20:43
Patrick1's Avatar
Patrick1 Patrick1 is offline
**Newbie**

Beste Martijn, ik heb blijkbaar hetzelfde voorgehad wat jij beschrijft, ik heb het kunnen verhelpen door relais E8 te vervangen, hierbij bleken de contactpunten ingebrandt, zie mijn laatste uitleg op het forum onder Patrick1,
Ik hen er foto's bij gemaakt maar slaag er niet in ze te publiceren,
eventueel wil ik ze naar U doormailen maakt het U gemakkelijker
Veel succes toegewenst
de(punt)rocker(punt)patrick(at)skynet.be
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: