Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Koetswerk en Interieur > Exterieur en Plaatwerk

Exterieur en Plaatwerk ook voor roestpreventie en laswerk

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 16-01-2018, 08:11
NickN's Avatar
NickN NickN is offline
V3C Clublid

Sierlijst voorruit rubber

Heren,

Zoals sommige misschien wel gelezen hebben in mijn topic heb ik de voorruit van mijn 360 onlangs vervangen.

De sierlijst in het ruitrubber heb ik hergebruikt alleen laat de buitenste chrome laag los op sommige plekken. Nu zou ik deze op de duur graag vervangen voor een net of zwart exemplaar. Zijn de sierlijsten nog ergens nieuw te verkrijgen?
Oud 16-01-2018, 11:15
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline
Frequente Gast (geen lid)

Kans is klein, maar je kunt proberen om alle oude magazijntjes van dealers en garage-houders af te zoeken?
Anders zou ik hem even goed afplakken (met prof. tape) en afschuren/lakken.
Succes!
Met citaat antwoorden
Oud 17-01-2018, 13:58
Albert1 Albert1 is offline
V3C Clublid

Zou hem idd ook gewoon laten zitten en netjes verven. De sierlijsten ga je los niet snel vinden. Mocht je toch andere sierlijst willen dan kan je beste complete ruit met raamrubber en sierlijst erin vervangen van een auto van de sloop.
Met citaat antwoorden
Oud 17-01-2018, 16:46
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albert1 Bekijk bericht
Mocht je toch andere sierlijst willen dan kan je beste complete ruit met raamrubber en sierlijst erin vervangen van een auto van de sloop.
Waarom alles vervangen? Je kunt toch gewoon zo'n sierlijst van de sloop halen, en vervangen? Voor je de ruit en het rubber vervangt moet je toch de sierlijst verwijderen, en pas als je de ruit en het rubber hebt gemonteerd moet je de sierlijst er weer terug in drukken. Je moet enkel opletten dat je de juiste sierlijst haalt omdat daar verschillende typen in zijn, en natuurlijk opletten dat de sierlijst heel blijft.

Overigens zou ik niet kiezen voor vervangen. Je gaat waarschijnlijk toch geen betere vinden. Zo'n sierlijst is chroom met een laagje plastic. Dat laagje plastic gaat kapot, wordt vies, valt er af,... Dat komt door de ouderdom. Ik zou eerder proberen het plastic van de sierlijst te halen en het chroom netjes maken of spuiten o.i.d. Je zou ook een zwarte sierlijst kunnen nemen omdat die dat laagje plastic niet hebben, al geldt hier ook weer dat er vele soorten zijn en dat het moet passen.
Met citaat antwoorden
Oud 17-01-2018, 21:01
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

De oude types hebben RVS lijsten, die blijven mooi. Moet je wel het rubber mee overzetten.
Oud 18-01-2018, 07:03
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door General Custom Bekijk bericht
Je moet enkel opletten dat je de juiste sierlijst haalt omdat daar verschillende typen in zijn, en natuurlijk opletten dat de sierlijst heel blijft.
Ik heb er een van een MKIII in mijn MKII zitten. Ziet er weer netjes uit. De oude lijst was gescheurd en lelijk geworden. De vorige eigenaar had het met 'tape' 'opgelost'
Met citaat antwoorden
Oud 18-01-2018, 07:13
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucluc Bekijk bericht
Ik heb er een van een MKIII in mijn MKII zitten. Ziet er weer netjes uit. De oude lijst was gescheurd en lelijk geworden. De vorige eigenaar had het met 'tape' 'opgelost'
Met tape, en dan verwachten dat het er beter uitziet...

Maar slimme oplossing! Mooi om te weten dat dat gewoon past. Gaat dat om een zwarte of een zilvere sierlijst?
Met citaat antwoorden
Oud 18-01-2018, 08:22
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door General Custom Bekijk bericht
Maar slimme oplossing! Mooi om te weten dat dat gewoon past. Gaat dat om een zwarte of een zilvere sierlijst?
Zo'n smalle grijze, maar ik neem aan dat die zwarte dezelfde pasvorm hebben. Eigenlijk wil ik dat bij de achterruit ook nog doen.
Met citaat antwoorden
Oud 18-01-2018, 12:31
NickN's Avatar
NickN NickN is offline
V3C Clublid

Dankjewel voor de reacties heren! Ik zal de plaatselijke sloperijen is gaan bekijken
Oud 18-01-2018, 22:32
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline
Frequente Gast (geen lid)

Is die sierlijst btw echt nodig, kun je niet zoals bij die dafjes een dikke zwarte pees erin drukken?
Met citaat antwoorden
Oud 29-01-2018, 12:12
Albert1 Albert1 is offline
V3C Clublid

Bij een van mijn auto's was de sierlijst een aantal jaar geleden echt los gaan hangen en deels afgebroken. Toen bedacht ik me haal hem er wel uit en koop een nieuwe. Dat was dus niet te vinden. Dus is hij nu in zijn geheel verwijderd. Gaat al paar jaar prima zonder. Maar nogmaals zolang het vast zit en de auto is geen juweeltje laat het vooral zitten.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: