Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Discussie > Algemene discussie

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 08-03-2019, 22:29
VolvoDordt's Avatar
VolvoDordt VolvoDordt is offline
V3C Clublid

Vanmiddag mijn 343L opgeruimd voor langere tijd. Ik wil hem niet meer zien totdat ie 40 is.
Oud 08-03-2019, 23:58
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline
Frequente Gast (geen lid)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VolvoDordt Bekijk bericht
Vanmiddag mijn 343L opgeruimd voor langere tijd. Ik wil hem niet meer zien totdat ie 40 is.

Is toch zonde!?
Gewoon rijden met dat ding, mag gezien worden!
Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2019, 10:21
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VolvoDordt Bekijk bericht
Mooi, dan wordt ie veilig bewaard en kan er weinig mee gebeuren. Ik hoop dat je er brandstof in hebt met een hoog octaangehalte (102) Remvloeistof vervangen kan helpen tegen vast zitten, De motor vol met olie doen helpt tegen corrosie en vast zitten. Verder in de banden een hogere spanning doen of op bokken zetten. Daarnaast de auto van onderen reinigen en conserveren en wellicht een tectylbehandeling en van boven ook gepoetst weg zetten. Verder een marter- en muizenapparaat er in of bij zetten, evenals bijvoorbeeld wc. blokjes. Een vochtvreter in de auto kan geen kwaad. 1 van de raampjes een klein stukje open kan ook verstandig zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet alles van bovenstaande doe, maar het is wel aan te raden
Oud 10-03-2019, 10:30
VolvoDordt's Avatar
VolvoDordt VolvoDordt is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexdepalex Bekijk bericht
Is toch zonde!?
Gewoon rijden met dat ding, mag gezien worden!
Tja, zonde. Beter nu stil zetten en op een later moment converseren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik Bekijk bericht
Mooi, dan wordt ie veilig bewaard en kan er weinig mee gebeuren. Ik hoop dat je er brandstof in hebt met een hoog octaangehalte (102) Remvloeistof vervangen kan helpen tegen vast zitten, De motor vol met olie doen helpt tegen corrosie en vast zitten. Verder in de banden een hogere spanning doen of op bokken zetten. Daarnaast de auto van onderen reinigen en conserveren en wellicht een tectylbehandeling en van boven ook gepoetst weg zetten. Verder een marter- en muizenapparaat er in of bij zetten, evenals bijvoorbeeld wc. blokjes. Een vochtvreter in de auto kan geen kwaad. 1 van de raampjes een klein stukje open kan ook verstandig zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet alles van bovenstaande doe, maar het is wel aan te raden

Die stappen moet ik allemaal nog even doen, de tank is vrijwel leeg en de portemonnee ook. Remvloeistof is een half jaartje oud als ik de factuur van de vorige eigenaar mag geloven.
Oud 07-04-2019, 19:59
gromsound gromsound is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Jawel! Heden de dikkedaf (79 343DL vario lichtgeel) na 5 jaar uit het weekersban zeil gehaald, schoongemaakt en geprepareerd voor de eerste startpoging in 1.5 jaar. En wat denk je? Natuurlijk, brave Daf, na 25 sec doormalen pakte ie netjes op. Die ouwe peut rookt wel een beetje!

Geen schimmel (ruitjes iets open gelaten), baantjies nog vol lucht en na enig aandringen rolde ie ook van zijn plek (wielen 4 cm de grond in gezakt). Ik had em weggezet met al weer wat beginnende wielkastroest dus voor de volgende winter even wat nazorg verlenen met het lasmaschien.

Mooi, zolang als dit genadebrood van de minister weer duurt... geniet ervan zolang het kan.
PS mijn opvolgerdikdaf (rood 5d 1991) is te koop, die heb ik nou niet meer nodig. Zie advertentieafeling.

Roll on Dikke Daf!
Met citaat antwoorden
Oud 08-04-2019, 23:39
leonsteyns's Avatar
leonsteyns leonsteyns is offline
V3C Clublid

[rant]Ik vind het nog steeds idioot (en bloed-irritant) dat Nederland zich voor die anderhalve paardekop die een oldtimer heeft meent te moeten onttrekken aan Europese richtlijnen! Nog geen procent van het wagenpark is oldtimer en dat verandert ook niet als de grens met tien jaar verlaagd wordt... [/rant]
Zo, dat lucht op.

Oh, ja...
Gefeliciteerd met je jarige DAF! Nog vele plezierige jaren rijplezier toegewenst.
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984), Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Met citaat antwoorden
Oud 11-04-2019, 19:02
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline
Frequente Gast (geen lid)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gromsound Bekijk bericht
Jawel! Heden de dikkedaf (79 343DL vario lichtgeel) na 5 jaar uit het weekersban zeil gehaald, schoongemaakt en geprepareerd voor de eerste startpoging in 1.5 jaar. En wat denk je? Natuurlijk, brave Daf, na 25 sec doormalen pakte ie netjes op. Die ouwe peut rookt wel een beetje!

Geen schimmel (ruitjes iets open gelaten), baantjies nog vol lucht en na enig aandringen rolde ie ook van zijn plek (wielen 4 cm de grond in gezakt). Ik had em weggezet met al weer wat beginnende wielkastroest dus voor de volgende winter even wat nazorg verlenen met het lasmaschien.

Mooi, zolang als dit genadebrood van de minister weer duurt... geniet ervan zolang het kan.
PS mijn opvolgerdikdaf (rood 5d 1991) is te koop, die heb ik nou niet meer nodig. Zie advertentieafeling.

Roll on Dikke Daf!
Hij is terug!!! Had hem al gemist in Hengelo en contreien!
Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2019, 22:29

Hey Alex!

Nou dat kan nog effe duren want ik ben net van de week weer begonnen aan het EV33 seizoen. En de dikkedaf moet wel even verzoold worden om de weekersbanopslagschade weg te werken want zo komt ie niet door de apekool. Maakt niet uit, ik begin meestal in oktober aan de winterdienst. tijd zat dus, prima zomervakantiebesteding.

Maar ik kan me ook alweer verheugen op dat heerlijk comfortabele rijgevoel van de dikke daf, zacht en soepel met uitzicht op dat fijne bruine type 1 dash. Ach wie vertel ik het he?
Met citaat antwoorden
Oud 03-12-2019, 15:34

Hehe het was even hardnekkig doorsleutelen (wat heet, 8 weken) en de keurmeester was ziek (nog 4 weken vertraging) maar heden is de dikke daf (77) dan eindelijk weer door de apekool, na 5 jaar onder zeil in de weekersban. Hele dikke vinger naar die incompetente klojo, we gaan gewoon door waar we gebleven waren. 15 winters op rij de ideale pekelbak, wordt vervolgd!
Roll on, dikkedaf! (zwaaien mag hoor ;-) )
Met citaat antwoorden
Oud 03-12-2019, 16:08
François's Avatar
François François is offline
V3C Clublid

Nou, gefeliciteerd! De aanhouder wint altijd.
Oud 04-12-2019, 00:17
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Mooi resultaat. Op naar de 50 jaar
Oud 10-12-2019, 23:49
Albert1 Albert1 is offline
V3C Clublid

Zit er ook aan te denken om men GLE die nu bijna de 36 jaar aan tikt. Stil te zetten totdat ze 40 jaar is.
Met citaat antwoorden
Oud 11-12-2019, 05:18
Johnny40's Avatar
Johnny40 Johnny40 is offline

Mijn 360GLE is ook 36. Hij staat nu in de schuur, beetje schade opknappen en over rollen of spuiten. Ik zei van de zomer dat hij 4 jaar de schuur in ging. Maar ik denk dat ik het niet kan laten om hem zolang te laten staan.
Oud 11-12-2019, 12:38
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Zo heb ik altijd nog 2 diesels in de schuur staan beide van '85 dus nog iets meer dan 5 jaar.
En dan nog hopen dat oude diesels niet verboden worden. Maar dat ga ik zien, wacht gewoon rustig af.

www.naafdopjes.nl en eventueel opknappertjes te koop, zie hierboven (project)
Met citaat antwoorden
Oud 11-12-2019, 14:58
JKiers's Avatar
JKiers JKiers is offline
V3C Clublid

Ik zou het persoonlijk niet kunnen, zo lang wachten tot een auto wegenbelastingvrij is. Daar rijdt een 360 veel te lekker voor naar mijn idee. En daarnaast heb ik inmiddels ook aardig ervaring met stilstand = achteruitgang. Ik zou lekker elk jaar die symbolische 120 euro betalen en de auto in de winter stilzetten. En in het seizoen mooi een paar duizend km rijden. Blijft ie lekker fris van
Met citaat antwoorden
Oud 11-12-2019, 19:03
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JKiers Bekijk bericht
Ik zou het persoonlijk niet kunnen, zo lang wachten tot een auto wegenbelastingvrij is. Daar rijdt een 360 veel te lekker voor naar mijn idee. En daarnaast heb ik inmiddels ook aardig ervaring met stilstand = achteruitgang. Ik zou lekker elk jaar die symbolische 120 euro betalen en de auto in de winter stilzetten. En in het seizoen mooi een paar duizend km rijden. Blijft ie lekker fris van
Helemaal met je eens.
Ik heb om die reden in voorgaande jaren mijn dagelijkse auto (70 belasting per maand) elke zomer minstens 2 maanden geschorst en dagelijks met de 360 gereden. Op die manier de 120 euro altijd weer terug verdiend voor mijn gevoel
Oud 11-12-2019, 19:25
BartJu's Avatar
BartJu BartJu is offline
V3C Clublid

Mijn 245 heeft van zijn 37,5de tot zijn 40ste om deze reden ook stilgestaan. De symbolische 120 euro was niet van toepassing, wegens LPG.

Die schorsing is de reden dat ik nu dus al 5 jaar (ook) een 340 heb.

Het had de regering destijds behaagd om het aanschaffen en rijden van een extra auto goedkoper te maken dan het gewoon blijven rijden van die ene die ik al had (1337 kg op LPG, geen G3). Vervuiler betaald, was het credo. Nou, dan rij ik dus inderdaad 340 om het milieu te sparen (want daar was die regeling immers voor bedoeld).
Oud 11-12-2019, 22:20
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Ik heb auto's van 1990 staan. Over tien a elf jaar belastingvrij. Vanaf dit jaar wordt er bijna wel ieder jaar eentje belastingvrij. Daarnaast heb ik al een aantal auto's belastingvrij. Ben er nu weer twee, tussen het andere werk door, rijdend aan het maken.
Oud 12-12-2019, 02:48
Johnny40's Avatar

Tja Erik. We zijn niet allemaal zo gezegend dat we zoveel auto's mogen kopen van moeder de vrouw Ik zou best weleens bij jouw langs willen komen. Want volgens mij heb jij heel veel leuke dingen staan als ik da zo is lees hier en daar op het forum.
Oud 12-12-2019, 03:00
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Ik snap dat nooit, dat gedoe over belasting voor onze auto's. Belastingvrij lijken de magische woorden te zijn, terwijl ze maar 3 á 4 tientjes per maand kosten (op diesel of lpg is het wat anders). Een fractie van de onderhoudskosten, en bij aanschaf betaal je vaak al 3 jaar belasting vooruit aan het verschil in aanschafprijs.
Natuurlijk is het altijd fijner om minder te betalen, maar als de belasting voor een 300-serie het probleem vormt denk ik dat iemand zich beter af kan vragen of hij/zij die auto überhaupt wel moet willen.
Oud 12-12-2019, 17:16
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Dat klopt Bart, vooral dat laatste. Ik zie het meestal ook zo, dat je een deel van het geld wat je normaal aan belasting betaald weer kunt investeren in de auto. Bovendien wordt het door deze regeling ook aantrekkelijk om een Volvo 300 er bij te nemen. 4 x 80 euro per jaar is best wel een flink bedrag. Zou je de helft bovenop het normale onderhoud etc investeren in de auto, dan kun je na een aantal jaren sparen toch een plaatwerkreparatie doen, zoals bijvoorbeeld een kriksteun in het geheel vervangen en delen plaatwerk wat daar om heen zit.
Oud 12-12-2019, 20:34
JKiers's Avatar
JKiers JKiers is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door General Custom Bekijk bericht
Ik snap dat nooit, dat gedoe over belasting voor onze auto's. Belastingvrij lijken de magische woorden te zijn, terwijl ze maar 3 á 4 tientjes per maand kosten (op diesel of lpg is het wat anders). Een fractie van de onderhoudskosten, en bij aanschaf betaal je vaak al 3 jaar belasting vooruit aan het verschil in aanschafprijs.
Natuurlijk is het altijd fijner om minder te betalen, maar als de belasting voor een 300-serie het probleem vormt denk ik dat iemand zich beter af kan vragen of hij/zij die auto überhaupt wel moet willen.
Amen Bart, als iets te bekostigen is dan zijn het onze 300s wel. Da's wel een ander verhaal voor de 500SE van m'n vader, die wil je écht niet op G2 in de belasting hebben. Dus een vorige eigenaar heeft de gastank er uitgehaald en hij rijdt nu mooi op benzine in de overgangsregeling.

Nóg een ander verhaal is m'n 940, 't bedrag dat jij noemt Erik, betaal ik bijna elk kwartaal voor één auto. Mooi op G3, en 't is nog goedkoper dan de 360 rijden ook. Mij hoor je niet zeuren! Uiteraard is het wel mooi meegenomen dat m'n 164 wegenbelastingvrij op gas bromt
Met citaat antwoorden
Oud 13-12-2019, 06:22
Johnny40's Avatar

Poeh. Mijn 940 kost 188 per kwartaal dacht ik. Maar hij drinkt 188 per maand en ik rij er amper mee
Maarja daar rij je volvo voor denk ik. Mijn s40 is ongeveer hetzelfde verhaal. Maar dan 1:10 dus iets zuiniger
Oud 13-12-2019, 14:00
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door General Custom Bekijk bericht
Niet helemaal mee eens. Ik heb 2 hobby auto's. Als die beiden belasting zouden kosten dan zou dat alleen al 100 euro per maand zijn samen, is 1200 euro per jaar. Nou dat kosten ze aan onderhoud bij lange na niet. Met wat nieuwe olie is het wel bekeken. Ze hoeven nu ze op orde zijn echt niet elk jaar nieuwe banden, bougies, etc.

Juist als je een auto erbij hebt, dan is het fijn dat hij belastingvrij is. Mijn 760 komt alleen met droog weer de garage uit. Afgelopen september / oktober heeft die dus regelmatig 3 / 4 weken aan een stuk binnen gestaan, vanwege slecht weer. Dan ben ik toch wel blij met de overgangsregeling hoor...

Voor mij vormt het dus wel een psychische drempel. Gerard had een mooie RSX te koop staan, maja een 88'er. Dus ik ben er niet naar gaan kijken. Was hij van 87 geweest, dan had hij waarschijnlijk nu hier in de garage gestaan en had ik mijn eigen 360 weg gedaan.
Oud 13-12-2019, 21:19
BartJu's Avatar
BartJu BartJu is offline
V3C Clublid

Tja, belasting betalen, volgens mij doen we dat allemaal liever minder dan meer.
Belastingontwijking is zelfs voor de overheid een belangrijk instrument om beleid te maken: bijtellingsregels voor leaseauto, BPM, vliegtaks...

Allemaal regeltjes om de burger/consument te sturen naar gewenste beslissingen.
Dus zelfs de belastingontvanger er van uit gaat dat we het het liefst minimaliseren.

Op zich dus juist gewenst gedrag voor een model-burger!

Maar mee eens, als je voor die €25/maand de 340 te duur vindt, dan moet je misschien niet aan een auto beginnen...

(PS: belastingontduiking is natuurlijk weer niet de bedoeling, dan hou je je niet aan de regels)

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: