Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > V3C Activiteiten > Evenementen

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 25-07-2017, 22:15
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Volvo Klassiekerbeurs 2017 (vrijwilligers en ideeën gevraagd!)

Beste medeclubleden en liefhebbers,

Het lijkt ver weg, maar over 2 maanden is het alweer zo ver, 23 en 24 september zal de Volvo Klassieker Beurs opnieuw plaatsvinden. Het thema dit jaar is ''Op vakantie''.
Achter de schermen zijn de voorbereidingen al in volle gang, ook vanuit de Volvo 300 Club. Het is elk jaar weer hard werken om een mooie creatieve stand neer te zetten. Uiteraard mogen de standaard dingen als de clubwinkel en een aantal mooie auto's niet ontbreken. Ook zijn we gaan experimenteren met wat nieuwe dingen, een succes daarin was op de afgelopen Volvodrive Treffen de mogelijkheid om direct lid te kunnen worden. Natuurlijk nemen we zulke succesvolle weer mee.

De invulling van de VKB bestaat grofweg uit 3 items die we zo goed mogelijk voor elkaar willen hebben: auto's, standbemanning en de kraam. Samen vormen deze pijlers het visitekaartje voor onze club. De rest er omheen zijn randzaken.
Uiteraard hebben we vanuit de organisatie al wel het een en ander op het oog, het zou niet goed zijn als we nu nog moesten beginnen. De standplaats is geregeld, en er zijn bovendien al een aantal personen benaderd. De ervaring leert ons echter dat er niks mooier is dan open staan voor nieuwe invloeden en ideeën. Vandaar dat ik een paar vraagjes op het forum zet waar jullie misschien mee kunnen helpen:

Kraam
We hebben een aantal dingen hebben we sowieso al op onze kraam: uiteraard de clubwinkel, de mogelijkheid om ter plekke clublid te worden, én Steven met de collectie naafkapjes.
De vraag bij deze is of er nog andere mensen zijn die wat zouden willen tentoonstellen of aanbieden op onze clubstand? Dat zou natuurlijk erg leuk zijn. Alles is welkom, als het maar Volvo 300-serie gerelateerd is en niet (al te) commercieel van aard. Mocht je iets in gedachten hebben, meld het in dit topic of stuur mij een pb zodat we de mogelijkheden kunnen bekijken.

Standbemanning
Als standbemanning ben je representatief voor onze club, maar het is vooral heel erg gezellig! Wat je doet op zo'n dag is rond onze clubstand bivakkeren, een oogje in het zeil houden bij de standplaats en auto's, wat uitleg geven over de auto's of de club, vooral de hele dag social talk en mensen met een gezamenlijke hobby leren kennen. Uiteraard krijg je gratis intree en de tijd om de rest van de beurs te bekijken.
Heb je zin om een dag op onze stand te komen staan, post het in dit topic of stuur mij een pb.

Auto's
Intussen hebben we één auto vast staan. Oplettende mensen zullen misschien al weten om welke auto het gaat, aangezien dit bij de BBQ al zo ongeveer geregeld was. Voor de rest is het een verrassing
Met één auto maken we echter geen beurs, we zoeken nog 2 exemplaren extra. De voorwaarden zijn dat deze auto op een manier representatief is voor de club. Dat hoeft niet per se showroomstaat te zijn, een restauratieproject met een verhaal, een racekanon, of een andere auto met een leuk of bijzonder verhaal er aan vast kan ook heel leuk zijn. Verder moet de auto op vrijdagavond gebracht worden en op zondag laat in de middag opgehaald worden. De nadrukkelijke voorkeur heeft dat ook de eigenaar een dag aanwezig kan zijn op de stand om wat over zijn/haar auto te vertellen en de standbemanning te ondersteunen.

Disclaimer: We hebben als club een beperkte plaats en beperkte middelen waarmee we iets moois neer proberen te zetten. We zijn heel blij met mensen die willen meedenken en mee helpen, maar helaas kunnen we soms niet iedereen tevreden stellen. De uiteindelijke beslissing wie en wat op de beurs komen staan worden gemaakt door de EVC en personen aangewezen door de EVC, op basis van de behoefte voor het betreffende evenement.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 25-07-2017, 22:38
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

ter aanvulling, het thema dit jaar is vakantie! Dus een 80's imprial en andere attributen zijn ook welkom!
Oud 26-07-2017, 17:12
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door General Custom Bekijk bericht
De voorwaarden zijn dat deze auto op een manier representatief is voor de club. Dat hoeft niet per se showroomstaat te zijn, een restauratieproject met een verhaal, een racekanon, of een andere auto met een leuk of bijzonder verhaal er aan vast kan ook heel leuk zijn.
Dus ook een rotte one of a kind '77 343 L is welkom?

www.naafdopjes.nl
Met citaat antwoorden
Oud 26-07-2017, 17:29
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C PoetsWouter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door v0lv0freak Bekijk bericht
ter aanvulling, het thema dit jaar is vakantie! Dus een 80's imprial en andere attributen zijn ook welkom!
Imperial....laat nu net een collega van mijn vriendin er haar eentje hebben aangeboden laatst voor mijn 340...

Na onze vakantie dus wellicht in de herkansing...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven340 Bekijk bericht
'One of a kind' is the magic word Steven, neerzetten die oxydatieknaller!
Met citaat antwoorden
Oud 26-07-2017, 17:38
Steven340's Avatar
V3C Technische Commissie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter76 Bekijk bericht
'One of a kind' is the magic word Steven, neerzetten die oxydatieknaller!
Hij is in het poepbruin met daf wieldopjes zoals in de eerste folder.

Maar wel roest en deuken
Zit wel een mooi verhaal bij.

www.naafdopjes.nl
Met citaat antwoorden
Oud 26-07-2017, 17:49
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
In principe wil ik zelfs open staan voor zulke auto's, mits we er wat leuks rond kunnen bedenken voor op de stand wat representatief is voor onze club.
Om jou voorbeeld te nemen, die rotte one of a kind '77 343 L, en we kunnen er precies zo'n zelfde 343 in tiptop gerestaureerde toestand naast zetten. Groot bord er bij: "Van dit, naar dit! De Volvo 300 Club houdt ons erfgoed op de weg". Dan heb je een blikvanger, een verhaal, en iets zeer unieks op de stand staan.
Heb je enkel de rotte 343 op de stand, daarmee maak je anti-reclame. In dat geval zeg ik wachten tot hij gerestaureerd is.

Een beter voorbeeld van een "slechte" 300-serie die geoorloofd is voor op de stand is bijvoorbeeld een gebruikte politiewagen in originele kleuren, een bedrijfswagen die na 30 jaar nog steeds in gebruik is, een militair object vol kogelgaten, een kleimodel op ware grootte uit de ontwerpfase, een pas ontdekte gepantserde 360 waarin Peter R de Vries een Mexicaanse drugsbende heeft opgerold,... hoe gekker hoe beter.
Een auto moet uniek of juist heel herkenbaar zijn voor mensen die helemaal niks van een 300-serie weten. Op dat moment is een slechte 300-serie geoorloofd. Je zou kunnen stellen dat hoe netter een auto is, hoe makkelijker je hem op een beurs kunt presenteren.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 26-07-2017, 17:53
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Imperial....laat nu net een collega van mijn vriendin er haar eentje hebben aangeboden laatst voor mijn 340...
Leuk! Picknickmand er op of zo, of jaren 80 skispullen misschien, daar kun je hele leuke dingen mee verzinnen!

Met citaat antwoorden
Oud 26-07-2017, 18:56
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Die imperiaal en caravanspiegels van de eerste foto liggen nog steeds bij me in de schuur... Dus als ze nodig zijn hoor ik het wel.
Behoort tot de vakantieuitrusting van mijn witte 360 en beige Kip uit 1984

Volvo 360 injection 1988
Met citaat antwoorden
Oud 26-07-2017, 21:03
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Bedankt voor jouw aanbod Joost, ik heb destijds het aanbod afgeslagen omdat ik geen idee had wat ik met een imperiaal zou moeten...

Lenen zou in dat opzicht beter werken, kom jij ook naar de VKB dit jaar?
Met citaat antwoorden
Oud 27-07-2017, 21:43
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Waarschijnlijk niet... Ik heb nog een aantal klussen in en om het huis te doen voor de winter begint. Dus de weekends heb ik hard nodig

Volvo 360 injection 1988
Met citaat antwoorden
Oud 28-08-2017, 10:08
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Even een topic-kick:

Inmiddels moeten we de standbemanning rond kunnen brijen. Verder hebben we inmiddels 2 auto's en een reserve-auto voor op de beurs. Er is dus nog plaats voor 1 auto, iemand interesse?
Uiteraard is het dan ook mogelijk om een dag mee op de stand te komen staan als je dat leuk vindt.

Verder is er natuurlijk ook nog plaats op de standplaats en/of kraam voor andere dingen, als je iets anders hebt wat je wilt laten zien. Om maar wat te noemen: een grote RC Volvo 300-serie, je hebt spatborden met een mooie afbeelding ge-airbrushed, een opengewerkt motorblok, een wandbord met special edition stickers door de jaren heen, etc.
Als je iets hebt waarvan je denkt dat het leuk is om te laten zien, stuur even een berichtje zodat we kunnen kijken hoe we het praktisch in kunnen vullen.

Ten slotte is het thema vakantie. Tot nu toe hebben we eigenlijk nog helemaal niks voor dat thema, behalve de mogelijkheid tot randaccessoires als caravanspiegels/imperial/etc.
Iemand die toevallig nog een leuke surfplank ergens heeft liggen? Of een daktent? Een jaren 80 vouwwagen? Of...?
Alle ideeën zijn welkom.

Mocht iemand ons kunnen helpen met één of meer van bovenstaande dingen, stuur me even een pb, dan kunnen we de mogelijkheden bekijken.

Met citaat antwoorden
Oud 28-08-2017, 17:21
Steven340's Avatar
V3C Technische Commissie

Een vriend van me heeft een walker vouwagen uit 1987.
In perfecte staat, en mag die ter beschikking stellen.

www.naafdopjes.nl
Met citaat antwoorden
Oud 28-08-2017, 19:09
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Mooi, hang die achter mijn 340 en het plaatje is compleet.
Met citaat antwoorden
Oud 28-08-2017, 20:49
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Een vriend van me heeft een walker vouwagen uit 1987.
In perfecte staat, en mag die ter beschikking stellen.
Citaat:
Mooi, hang die achter mijn 340 en het plaatje is compleet.
Dat is dan een hele leuke! Ik zeg doen.
Ik stuur jullie beiden deze week nog een mail voor verdere afstemming.

Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2017, 00:23
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline
Frequente Gast (geen lid)

Mocht het nog nodig zijn, ik stel mijn '77 343 beschikbaar.
Wil alleen kunnen overnachten met mijn campertje in de buurt?
Telkens heen en weer rijden wordt me iets te gek.

Edit: Als ik er dan toch ben, wil ik ook wel achter de stand staan, gezien ik dan toch al naar de kapper ben geweest. (sinds 3 jaar: minus 1 meter aan haar)
Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2017, 15:00
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexdepalex Bekijk bericht
Mocht het nog nodig zijn, ik stel mijn '77 343 beschikbaar.
Dank voor het aanbod Alex, het wordt zeer op prijs gesteld. Intussen hebben we, als alles gaat zoals gepland, deze VKB rond. Mocht het toch anders lopen dan we in ons hoofd hebben, dan stuur ik je even een mailtje.
En, natuurlijk ben je sowieso altijd van harte welkom om als bezoeker te komen.

Met citaat antwoorden
Oud 07-09-2017, 10:48
NickN's Avatar
NickN NickN is offline
V3C Clublid

Ik ben benieuwd naar de stand mannen! Ik zal alleen helaas zonder volvo aanwezig zijn dit weekend...
2014 Volvo V40 1.65deurs (work)
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: