Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > V3C Activiteiten > Evenementen

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 01-10-2017, 22:04
2 Fast 4 U's Avatar
2 Fast 4 U 2 Fast 4 U is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door General Custom Bekijk bericht
Waarschijnlijk had hij het wel gehaald, ik heb er ook nog mee terug naar Bladel kunnen rijden. Af en toe ging die laatste cilinder zelfs weer mee doen. Erg prettig rijdt het echter niet. Aangezien ik normaal enkel bij droog weer rijd, en het nu regende, de ontsteking en bougiekabels en zo maar eens nakijken...
Daar heb ik ook op z'n tijd, remedie: alles qua ontsteking schoonmaken, kabels, verdeler - binnen en buitenkant, rotor en de bougies en eventueel de bougies afstellen.
Hierna heb ik nergens meer last van

Understeer: The front of the car hits the wall,
Oversteer: The rear of the car hits the wall,
Horsepower: How fast the car hits the wall,
Torque: How far the car pushes the wall.
Met citaat antwoorden
Oud 01-10-2017, 22:14
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2 Fast 4 U Bekijk bericht
Daar heb ik ook op z'n tijd, remedie: alles qua ontsteking schoonmaken, kabels, verdeler - binnen en buitenkant, rotor en de bougies en eventueel de bougies afstellen.
Dank voor de tip!
Dat moet ik eens doen deze winter, leuk hobbyproject. Sowieso krijgt de motor weer een grote beurt, dat kan nooit geen kwaad. Ik denk dat ik meteen de carburateurs eens schoonmaak en synchroon zet, het kan best dat dat sinds 1989 niet is gebeurd.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 01-10-2017, 22:48
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door v0lv0freak Bekijk bericht
Daarnaast ook de PU topmounts vervangen door standaard, ook dit rijdt veel beter! PU is veel te hard (naar mijn smaak).
Daarnaast was al duidelijk slijtage zichtbaar (3000 km mee gereden) bij de PU topmount van onze Engelse leverancier. Ik bestel er niks meer
Dit is interessante informatie. Heb je goede gebruikte topmounts geplaatst? Betekent dit dat er geen goed alternatief verkrijgbaar is? Veel 300-series sturen veel te zwaar en dat komt meestal door versleten topmounts.

Ik ben heel benieuwd naar de gele koni's. Ik hoop een keer bij een evenement een stukje mee te kunnen rijden. Ik ben nu best happy met de rode, maar als het beter kan dan is dat leuk.
Met citaat antwoorden
Oud 01-10-2017, 22:54
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2 Fast 4 U Bekijk bericht
die XJ900 van Bart heeft wel 4 bougies net als een volvo en opel, maar die worden bevonkt door 2 bobines en 0 verdelers... Beide bobines hebben 2 kabels. De ene bobine 'doet' cilinder 1 en 4, en de andere 2 en 3.

Wasted spark ontsteking heet dat. De Citroën 2CV had hetzelfde concept, met dan maar 1 bobine en 2 cilinders.
Met citaat antwoorden
Oud 01-10-2017, 23:05
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Die heeft inderdaad geen verdelerkap. Ik vermoed zelf dat het aan een slechte bougiekabel zal liggen. Dat ligt het meest voor de hand... Ach het houdt je van de straat he.

Wel een grappig detail, ik heb nu ondertussen ruim 2x meer probleemloze kilometers met een Amerikaan gereden dan met een Japanner. Hoe is't mogelijk

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 02-10-2017, 15:28
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucluc Bekijk bericht
Dit is interessante informatie. Heb je goede gebruikte topmounts geplaatst? Betekent dit dat er geen goed alternatief verkrijgbaar is? Veel 300-series sturen veel te zwaar en dat komt meestal door versleten topmounts.

Ik ben heel benieuwd naar de gele koni's. Ik hoop een keer bij een evenement een stukje mee te kunnen rijden. Ik ben nu best happy met de rode, maar als het beter kan dan is dat leuk.
Ik heb een setje nieuwe originele top mounts weten te bemachtigingen.
Op dit moment is er geen vergelijkbaar alternatieve. De PU versie die erin zit is sowieso veel harder, elke trilling komt door in de auto. Niet prettig. Nu echt een genot!

Je mag best een keer met mij mee rijden, maar ik heb kortere en stuggere veren van Dai. Hierdoor is het vinden van een goede combi met schokdempers erg lastig!
Jij hebt volgens mij nieuwe originele veren? Dan moet je eens met Hans meerijden, die heeft speciale monroe gas dempers, schijnt echt super te rijden!
Oud 02-10-2017, 15:47
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Citaat:
Je mag best een keer met mij mee rijden, maar ik heb kortere en stuggere veren van Dai. Hierdoor is het vinden van een goede combi met schokdempers erg lastig!
Nee, ik heb ook die veren. 2 cm verlaagd. Met rode koni's in neutrale stand prima voor mij. Iets aan de stugge kant, maar het rijdt comfortabel genoeg. De wegligging is zeer goed.

Gelukkig heb ik nog goede gebruikte topmounts, maar het is goed om te weten als er een alternatief is. Helaas dan.

Fijn als ik een keer mee kan rijden. Dan weet je pas écht hoe een combinatie voelt.
Met citaat antwoorden
Oud 02-10-2017, 16:00
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Dan ben ik ook wel benieuwd naar jou veren! Ik heb mijn veren al gekocht voordat deze standaard -2 cm veren te koop waren.
Veren zijn niet perse te stug, maar de dempers nog net iets te slap. De auto veert na drempels of hobbels op de snelweg nog een keer na. Met de rode koni's was dit 3 keer.
Oud 02-10-2017, 16:55
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Citaat:
Veren zijn niet perse te stug, maar de dempers nog net iets te slap. De auto veert na drempels of hobbels op de snelweg nog een keer na. Met de rode koni's was dit 3 keer.
dat 'probleem' komt mij niet bekend voor. De auto deint zeker niet na.
Met citaat antwoorden
Oud 04-10-2017, 13:31
Albert1 Albert1 is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucluc Bekijk bericht
dat 'probleem' komt mij niet bekend voor. De auto deint zeker niet na.
Heb ik ook geen last van met rode koni (1.25 slag open vanuit dicht stand) en zelfde 2cm verlagingsveren. Veren liggen bij opkrikken van voorwielen wel iets los in de schotel.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: