Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Discussie > Algemene discussie

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 17-04-2014, 02:28
Jannick Jannick is offline
V3C Clublid

Voor mobiele gebruikers is het forum wat lastiger te bezoeken en te navigeren. Ik kwam een tijd geleden Tapatalk tegen; een mobiele applicatie die samenwerkt samen met een serie aan server-side-plugins, waaronder ook een voor vBulletin waar het V3C-forum gebruik van maakt. Is dit misschien een idee om door te voeren? V3C-forum maakt wel gebruik van vBulletin 3.6.7 wat niet meer wordt bijgewerkt/ondersteund door Tapatalk, dus misschien is tegelijk upgraden naar 3.7 of 3.8 wel mooi meegenomen.

https://tapatalk.com/
Volvo 360 GL (B200K, 1986) 9,96 km/l
Met citaat antwoorden
Oud 17-04-2014, 08:35
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

ja ik denk dat als we überhaupt binnen het komende jaar zouden upgraden dan wordt het zeker geen vBulletin 4 of 5, maar inderdaad eerder de laatste versie van 3. We zijn ooit met vBulletin begonnen in versie 3.5.x en ik heb daarna 2 of 3 keer geüpgrade naar een nieuwe versie.

Het lastigste is het feit dat de modificaties die aan het forum gemaakt zijn (vooral de stijl / layout, en het anti-spam vragen systeem) vorige keer nogal f^&ked up waren na afloop van de upgrade. Dat kostte me toen (te) veel tijd om allemaal weer goed te krijgen. Vandaar dat sindsdien geen updates meer gedraaid zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 17-04-2014, 20:09
BartJu's Avatar
BartJu BartJu is offline
V3C Clublid

Dat is altijd het probleem met zaken die je 'customized'.
Wellicht dat er al een anti-spam module natief bij is gekomen? Is niet een typisch V3C probleem denk ik.

Zou Tapatalk ondersteuning toejuichen. Werkt makkelijker op mobiel dan de gewone browser!
Oud 17-04-2014, 21:55
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Ik heb toch ook weinig moeite met het forum op mijn telefoon bij normaal internet. Gewoon ff het schermop automatisch draaien zetten

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL+ // Daihatsu Valéra // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 18-04-2014, 10:03
BartJu's Avatar
BartJu BartJu is offline
V3C Clublid

Klopt, dat kan ook natuurlijk.
Maar mijn ongelezen berichten zijn altijd 0 (iphone). En de opmaak is niet bedoeld voor zo'n klein schermpje, dus toch minder handig.

Via apps als Tapatalk is het gewoon een stuk overzichtelijker en makkelijker. En als je dat eenmaal gewend bent (doe ik oa voor volvolvo.nl), dan wil je niet meer anders. Tapatalk werkt gewoon efficienter op de telefoon. Net als bv de marktplaats app makkelijker werkt dan de site via browser. En zo nog wat voorbeelden.

Wat mij betreft dus minder relevant of er mensen zijn die het overkill vinden, het gaat erom of er voldoende behoefte bestaat om het meerwerk te rechtvaardigen.
Oud 18-04-2014, 13:50
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartJu Bekijk bericht
Klopt, dat kan ook natuurlijk.
Maar mijn ongelezen berichten zijn altijd 0 (iphone). En de opmaak is niet bedoeld voor zo'n klein schermpje, dus toch minder handig.

Via apps als Tapatalk is het gewoon een stuk overzichtelijker en makkelijker. En als je dat eenmaal gewend bent (doe ik oa voor volvolvo.nl), dan wil je niet meer anders. Tapatalk werkt gewoon efficienter op de telefoon. Net als bv de marktplaats app makkelijker werkt dan de site via browser. En zo nog wat voorbeelden.

Wat mij betreft dus minder relevant of er mensen zijn die het overkill vinden, het gaat erom of er voldoende behoefte bestaat om het meerwerk te rechtvaardigen.
een forum update is los van het meerwerk voor een mobiele app integratie zowieso wel te rechtvaardigen... probleem is alleen dat ik er de tijd niet meer voor heb. Ik zou graag iemand anders willen ondersteunen die hier mee aan de slag wil!
Met citaat antwoorden
Oud 18-04-2014, 19:19
BartJu's Avatar
BartJu BartJu is offline
V3C Clublid

Tijd is een schaars goed, dus dat snap ik helemaal Wouter!

Even in de praktische modus:
Hoeveel tijd gaat het om, ongeveer?
En is het te verdelen over meerdere mensen, of is het een kluif die centraal geregeld moet worden
Oud 19-04-2014, 11:47
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

tijds hoeveelheid is erg afhankelijk van je eigen skills en eisen. Hoe meer je weet van webbeheer hoe minder "learning curve" je hoeft door te maken. Mijn eigen situatie was dat ik vrijwel niets wist van dit alles (heb in de jaren 2001-2004 een eigen site gemaakt en bijgehouden in hardcoded HTML .. maar daar heb je nog geen forum mee aan de gang!) En door die learning curve heeft het me vooral in het begin veel tijd gekost.

Eea hangt denk ik ook af van hoe precies/veeleisend je zelf bent. Ik heb ook belachelijk veel tijd gestopt in het veranderen van teksten en vertalingen in de gebruikersinterface van vBulletin. Dat had niet pers gehoeven, hoewel de beschikbare community vertaling voor 3.6 destijds echt niet top was.
Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2018, 09:27
Robert340 Robert340 is offline
V3C Forum Moderator

Er bestaan volgens mij ook plugins voor vbulletin voor het weergeven van emoji's op pc's.
Ik kwam bijv. dit tegen https://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=239884 maar ik weet niet of dit ook de link maakt met de emoji's die op een tablet worden gebruikt.

Emoji's zitten standaard in de toetsenborden van apple en android systemen.

Ik krijg soms het idee dat mensen die her en der plaatsen want dan zie je dus ook van die ����� tekens dus als het niet teveel moeite is kan dit misschien ook gerealiseerd worden?
Met citaat antwoorden
Oud 18-04-2018, 20:29
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Hoi Robert, we hebben vorig jaar al een nieuwe licentie aangeschaft van vBulletin suite 5. Ik geloof dat qua functionaliteit er een hele nieuwe wereld voor ons open gaat als we die software in gebruik gaan nemen....
Met citaat antwoorden
Oud 13-08-2019, 10:24
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
Een deel van dit probleem is ook gewoon terug te herleiden naar de oude forum software. Daar wil ik in september werk van gaan maken met Diede.

Ik kan zo op mijn telefoon het overzicht even niet tevoorschijn toveren maar Diede en ik hebben in ieder geval de admin rechten en verder zijn er een aantal moderatoren. Goed dat je het topic even hebt gesloten Mark, kunnen het ook aanpassen dat je voorlopig alleen geregistreerd mag posten? En ik denk dat we even verder moeten in het forum topic, deze was bedoelt voor de website ;-)
Goede tip, ik haal het juiste topic hiermee even boven!

Voor alle forummers, zie bovenstaande update van Kevin.
In september bekijkt Kevin samen met Diede de mogelijkheden.
Tot die tijd even geduld hebben. Voor nu lijkt de situatie onder controle. Nieuwe leden kunnen niet zomaar posten en het spamtopic is gesloten.
In geval van spam, rapporteer zsm de post.

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: