Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Discussie > Het V3C Cafe > off-topic showroom

off-topic showroom laat hier je aanwinsten en projecten zien die NIET met de volvo 300 serie te maken hebben

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 12-08-2019, 10:51
Robert340 Robert340 is offline
V3C Forum Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door François Bekijk bericht
Ik breng je de smurfblauwe 360 een keertje. Kun je daar ook eens een weekje op los gaan.
Volgens mij kan Wouter ons zo een workshop geven, misschien een keer leuk als club activiteit ipv een sleuteldag? Liefst bij een Volvo dealer waar ze ook perslucht hebben om alles goed door te blazen en andere voorzieningen.
Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2019, 11:06
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert340 Bekijk bericht
Volgens mij kan Wouter ons zo een workshop geven, misschien een keer leuk als club activiteit ipv een sleuteldag? Liefst bij een Volvo dealer waar ze ook perslucht hebben om alles goed door te blazen en andere voorzieningen.
Als Wouter daar zelf ook enthousiast voor is is dat zeker mogelijk. 12 oktober hebben we een breed evenement bij Fred Oosterlaan te Bleiswijk. Eventueel kan ik met Fred overleggen om er een poetsworkshop bij op te nemen als daar behoefte aan is. Kleine kanttekening: er moeten wel genoeg mensen zijn die tijd en zin hebben om zo'n workshop te geven, en dat hoeft niet per se (alleen) Wouter te zijn.

Dat geldt overigens ook voor andere mensen die goede ideeën hebben: draag het aan bij de evenementencommissie en kom met een plan zodat we kunnen kijken of het haalbaar is.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL+ // Daihatsu Valéra // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2019, 14:05
Robert340 Robert340 is offline
V3C Forum Moderator

@Bart Ja klinkt goed en natuurlijk wel mits Wouter daar trek in heeft.
Het lijkt mij wel leuk om ervaringen te delen in levende lijve. De dag bij Fred zal al wel behoorlijk druk zijn met andere activiteiten denk ik, dus het is niet mijn intentie om dat evenement te kapen voor zomaar een idee van mij.
ik zal in ieder geval nogmaals het verzoek schriftelijk deponeren in de daarvoor aangewezen container.

@Wouter Gebruik je dat SSR 3, 2 en 1 polijstmiddel van Poorboys ook op de lak van de auto voor "poetskrasjes"? Ik heb een grote bestellijst klaar gemaakt op bij Carclean, even goed kijken of ik alles wel ga gebruiken..
Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2019, 16:08
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C PoetsWouter

Voorop gesteld dat ik me nu enorm gevleid voel, waarvoor dank

Ik denk alleen niet dat ik de aangewezen persoon ben voor het geven van een 'poets' clinic.

Hier en daar wat tips geven hier op het forum vind ik helemaal prima en ook leuk.

Ik ben toch wel wat meer van het type; laat mij maar schuiven in en rondom huis met mijn 'poets' spulletjes.

Meehelpen op sleuteldagen vind ik wel heel fijn, dat is dan ook met een andere insteek, meer één op één contact.

Dat gezegd hebbende, is er al een topic over het voorgenomen evenement in Bleiswijk zodat we daar wat verder kunnen 'brainstormen'?

Mocht ik ook naar Bleiswijk komen dan praat ik geïnteresseerden natuurlijk wel graag bij over wat ik zoal uitspook om één en ander te reinigen, polijsten, in de wax zetten etc.
Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2019, 16:14
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert340 Bekijk bericht
@Wouter Gebruik je dat SSR 3, 2 en 1 polijstmiddel van Poorboys ook op de lak van de auto voor "poetskrasjes"? Ik heb een grote bestellijst klaar gemaakt op bij Carclean, even goed kijken of ik alles wel ga gebruiken..

Dat is eigenlijk precies waar de SSR lijn voor gemaakt is, voor gebruik op autolakken.

Waarbij in dit geval 3 het grofste polijstmiddel is en 1 het fijnste (de korrel in het product)

Zo heeft elk vooraanstaand merk zijn eigen polijstmiddelenlijn.

Ook het type polijstpad dat je gebruikt heeft invloed op het resultaat, met name bij machinale verwerking (D/A of roterende machine)

Het is echt een wereld op zich hoor, lees maar eens wat hier en daar op het Carclean forum, heel leerzaam als je er interesse in hebt en daar zitten pas de echte pro's.

Er is ooit (ik meen door Stefan) een topic aangemaakt over alles wat met onderhoud van exterieur en interieur te maken heeft.

Ook leuk om eens door te spitten en eventuele vervolgvragen te stellen.

Leuk dat jij ook een bestelling gaat plaatsen bij Carclean en dat je er enthousiast over bent!

Laatst aangepast door Wouter76 : 12-08-2019 om 16:57
Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2019, 17:05
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert340
@Bart Ja klinkt goed en natuurlijk wel mits Wouter daar trek in heeft.
Het lijkt mij wel leuk om ervaringen te delen in levende lijve. De dag bij Fred zal al wel behoorlijk druk zijn met andere activiteiten denk ik, dus het is niet mijn intentie om dat evenement te kapen voor zomaar een idee van mij.
ik zal in ieder geval nogmaals het verzoek schriftelijk deponeren in de daarvoor aangewezen container.
Het evenement bij Fred wordt zo'n beetje alles omvattend, dus daar kunnen we nog veel, zo niet alle kanten mee op. Als er clubleden zijn die iets specifieks willen doen, graag, laat het ons weten.

Over een verzoek op de juiste plaats indienen, dat is natuurlijk een prima begin. Wel zou ik dan even het advies willen geven alvast mee te denken hoe je dat samen met de club kunt en zou willen faciliteren. Ik wil maar zeggen, een verzoek indienen bij de EVC voor een 'poets' clinic zoals Wouter dat zo mooi noemt is leuk maar daar kunnen wij helaas ook niet direct iets mee omdat het niet concreet genoeg is. Als iemand het zelfde verzoek indient, en daarbij al de nodige moeite heeft gedaan om iemand bereid te vinden om zo'n workshop te geven dan heeft het al veel meer kans van slagen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter

Meehelpen op sleuteldagen vind ik wel heel fijn, dat is dan ook met een andere insteek, meer één op één contact.

Dat gezegd hebbende, is er al een topic over het voorgenomen evenement in Bleiswijk zodat we daar wat verder kunnen 'brainstormen'?

Mocht ik ook naar Bleiswijk komen dan praat ik geïnteresseerden natuurlijk wel graag bij over wat ik zoal uitspook om één en ander te reinigen, polijsten, in de wax zetten etc.
Zo'n topic is een heel goed idee Wouter, toevallig heb ik het daar gisteren met Fred telefonisch ook over gehad. Nu wilde ik daar alleen nog even een weekje mee wachten. Enerzijds ga ik op vakantie. Er zijn wel mensen thuis, maar dit forum zal dan amper tot niet bekeken worden. Ik voel me er toch wel verantwoordelijk om het betreffende topic in goede banen te leiden zodat het niet enkel een wildgroei aan speculatie wordt in plaats van concrete informatie.
Anderzijds is er ook nog het praktische aspect: we zijn nog volop activiteiten en invulling voor dit evenement aan het regelen.

Mocht je je ideeën al kwijt willen, of jezelf beschikbaar willen stellen om die dag de TC (of andere commissies) te willen ondersteunen, stuur me gerust een mail/pb/app/rooksignalen/postduif. Daar is de club erg blij mee
Dat geldt natuurlijk ook voor andere mensen. Wil je ons ondersteunen, laat het ons weten. Ook aanmelden is natuurlijk al mogelijk.

Maar dat ter zijde, sorry voor de vervuiling in je topic Wouter. Ik hoop dat een en ander nu duidelijk is. Het topic voor het evenement bij Fred volgt later, de rest mag naar de EVC gemaild worden.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL+ // Daihatsu Valéra // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2019, 19:13
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Helemaal goed Bart, bedankt voor jouw inbreng met gedachten over de invulling van het evenement en alvast een fijne vakantie gewenst!

Dan zou ik vanaf hier graag weer de zakjapanner de hoofdrol willen geven (met mij als verzorger)

Vandaag kwamen de langverwachte middelen binnen voor wat onderhoud:

Aan de slag!

Eerst de remmerij aan de linkerzijde nog even los zoals ik eerder al aan de rechterkant had gedaan, met de vijl die nog....broemmmmmm....heeee wacht eens even, de pakkettenman, goedemorgen zeer gewaardeerde pakkettenman, mag ik van u één vijl, halfzoetgevooisd en semi sferisch?
Jazeker wel beste Wouter, alstublaft.
Man wat een timing, zelfs een drumcomputer kan daar niet aan tippen.

Dus even de nokjes op de blokjes wat bijgevijld, hier en daar de staalborstel gebruikt en her en der wat kopervet erop gegooid, moet maar weer even zo:

Wiel er weer even 'los' aangehangen (handvast), want de komende dagen staat de auto toch op stokjes.

Dan de versnellingsbak, ik was zeer nieuwsgierig wat daar uit zou komen (vast geen vloeibaar goud, dat stond vast)

Men neme één aftapplug:

En voordat we daar aan beginnen te morrelen, de vulplug:

Nu eens even zien of de laatstgetoonde ook nog los wil komen, rateltje erop (3/8")
Hnnnnnngg, ehh heeft er iemand een blikkie spinazie misschien?

Om maar te zwijgen van de beschikbare ruimte, handgreep met verschuifbare kop erop dan maar, die kan met een hamer de vulplug zachtjes van z'n plek masseren...misschien.
En jawel, weldra geschiedde.
Het zal ook vast wel komen door de 'thread-sealant' die gebruikt wordt om de boel goed af te dichten.

Dan dus de aftapplug eraf, dat ging relatief gemakkelijk, bakkie eronder, pluggie eraf....nou, niet slecht!

Je zou er bijna nog je bieflapje in kunnen bakken.

De hoeveelheid ijzerslijpsel aan de aftapplug viel me ook alleszins mee:

Na een reinigingsbeurtje met behulp van Dasty, heisses wasser en een oude tandenborstel:

Vulplugje ook even gedaan natuurlijk:

Zo te zien had een monteur ook al wat moeite met het vierkante gat (en eerlijk is eerlijk doe mij de pluggen op de tandwielkasten van de Volvo maar, sleutel 19 erop en er gewoon ff flink aan hangen)

Goed, wat remmenreiger langs en op het vulgat gespoten en een doekje in het aftappluggat gestopt zodat het stopt met druppelen.

Wat rommelen in de garage, bladiebladiebla...ok, vullen:

En....er dan na één liter in te hebben gespoten.....fuuuuuuuuuk!!!!
Wouter?
Ja?
Een oud stukje matrashoes is geen aftapplug.
Ah ok, bedankt voor de info.

Dus.
Doek eruit, de net leeg gezogen verpakking eronder, aftappen, en overnieuw proberen, you c*cks*ckingmotherf*cker!

Adem in.....adem uit....jing-jang, tosti tostelli....

Aftapplug opening schoongemaakt met wat remmenreiniger, schroefdraadborgingsmiddel erop, en hopla erin met dat ding.

Jaaa, dat ziet er beter uit.
Vervolgend 2,2 liter olie erin gedrukt, vulplugopening wederom gereinigd, schroefdraadborgingsmiddel op de plug, allebei de pluggen goed handvast gedraaid, klaar is Kla...Wouter, eindelijk.

Nog even een overzichtje van de werkplek, de Alto is tijdelijk getransformeerd tot SUV met korte wielbasis:

Morgen gaat deze jongen ijs en weder dienende weer verder (hoewel die laatste....ik sta/zit/lig/hang/krepeer toch droog te werken onder de autopoort.)

Avond!

Laatst aangepast door Wouter76 : 13-08-2019 om 15:18
Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2019, 19:21
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Vermakelijk weer Wouter!

Maar: die eerste foto... Wat zit er nou toch in dat blikje?? Knakworstjes? Danerolles? Of toch gesneden perzik? Zo veel vragen, zoveel mogelijkheden
Oud 12-08-2019, 19:32
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Dank je Joost, en een zeer intrigerende vraag, je kunt je hierover simpel piekeren.

En dat wil ik absoluut niet op mijn geweten hebben.

Het is.... radiator/koelsysteem flush van Bar's Leaks.

Heb ik in de Volvo een X aantal jaren geleden ook gebruikt, en dat beviel prima.
Met citaat antwoorden
Oud 13-08-2019, 15:48
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

En dan nu hooggeëerd publiek, het magische gouden sap deel 2!!!

De motorolie dus.

Weapons of choice:

Bij nader inzien:

Schuifstuk 3/8" met dop 17 erop aan de plug...déjà vu....geen beweging in te krijgen...
Wat nu, de Hulk aanroepen, de garage bellen en zeggen dat ik een mietje ben?
Meh, geen optie, ergens in de krochten van al mijn gereedschappen ligt vast iets dat het rotsvaste plug leven een stuk makkelijker maakt.
Ah, my trusty 1/2" steed van Beta.
Die met een bijpassende dop op de carterplug, nog een keertje boos kijken, jip, los.

Waarom, maar dan ook echt waarom moeten dat soort dingen door Alpha monteur mannetjes altijd zo achtelijk vast gezet worden, kan dat nu niet normaal?
Nou ja, zal wel aan mij liggen, volgende keer komt die plug in ieder geval wel met een 3/8" sleuteltje los:

Wat er vervolgens naar beneden kwam was wat donkerder van kleur dan de bakolie, wat op zich nog niet zo heel vreemd is, aangezien een versnellingsbak (incl differentieel in dit geval) een gesloten constructie is.

De plug natuurlijk weer even schoongemaakt en het nieuwe afdichtringetje erop gezet:

Volgende patient; het oliefilter, dat beloofd vast veel goeds...ahem..
En jawel, ook deze zat muurvast, echt beste menschen, zo'n ding is niet ontworpen om er een olifant aan te hangen, goed strak handvast is meer dan zat.

Gelukkig kreeg ik de waterpomptang er net omheen (het is immers maar een krotekokekarretje filter)
Soms moet je wat mazzel hebben, want de oliefilterklem die ik heb liggen had daar te groot voor geweest.

Die dus ook losgedraaid, een echte Nipparts, jawel:

Nieuw parts please:

Ik had trouwens niet direct de indruk dat er op het oude filter een terugslagklepje zat, vind ik toch wel een meerwaarde, daarom kies ik voor de Volvo ook al 11 jaar een Mann filter (W917/1)

Op z'n plek:

De peilstok ook even schoongemaakt en het rubbeltje voorzien van wat siliconenspray:

Yep, deur mot 't in:

(Overigens de eerste keer dat ik de vuldop eraf haalde, geen mayo of sludge te bekennen gelukkig.)

Tappen maar:

Begonnen met drie liter, zo doe ik het bij de 340 ook altijd.
Ook in dit blokje gaat zo'n 4 liter inclusief nieuw filter.

Met wat remmenreiniger alles schongemaakt en de plug er weer in (dit keer stevig handvast)

Morgen wil de het koelsysteem gaan flushen en opnieuw afvallen met G12+, hiervoor moet de motor ook sowieso (een paar keer) gestart worden, een prima moment om meteen het oliepeil te controleren en indien nodig bij te vullen.

Dat was 'm weer voor vandaag, fijne avond allen!
Met citaat antwoorden
Oud 13-08-2019, 20:46
Niels's Avatar
Niels Niels is offline
V3C Clublid

Dit moet toch wel de gelukkigste Alto van Nederland zijn. Denk niet dat veel van zijn soortgenoten zoveel liefde en aandacht is gegund
'94 BMW R 1100 GS
Met citaat antwoorden
Oud 13-08-2019, 21:26
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Hahahaha dankzij je Niels, ik heb ook een donkerpaars vermoeden.

Nou ja, je kent me hé ( na 11 jaar bij onze club vast wel een beetje)
Iets met een licht perfectionistische inslag (hoewel ik eigenlijk niet streef naar perfect, wel heel goed), en geniet ook van het bezig zijn met autotechniek en natuurlijk het uitgebreide poetswerk.

Daarbij, zoals gezegd is de Alto het autimobiel equivalent voor een jonge vrouw naar mijn gevoel.
En die houden er wel van om vertroeteld en verwend te worden met zachte en soms ook wat hardere handen :-)

En het stemt me ook heel blij dat dit exemplaar in de basis zoals het er nu uitziet in nog prima conditie is.

Heb jij jouw dikke XM trouwens nog?
Met citaat antwoorden
Oud 14-08-2019, 10:58
Niels's Avatar
Niels Niels is offline
V3C Clublid

Ja! De aandacht laat ik alleen wel aan de garage over
'94 BMW R 1100 GS
Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2019, 12:32
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Begrijpelijk, de Citroën XM is ook een ietwat ingewikkelder apparaat dan een Suzuki Alto.
Wel gaaf dat je er nog mee rondrijdt.

Oké, en dan nu weer over tot de orde van de Japanse dag van de rijzende zon terwijl hier de lucht ook weer wat blauw begint te worden.

Gisteren en heden ochtend heb ik me vermaakt met het koelsysteem, het blijft me toch verwonderen dat er zoveel auto's zijn die al jaren met slootwater daarin rondrijden.

Zo ook mijn zakjapanner, bruin, drekkig en drabberig.

Tijd om daar verandering in aan te brengen, te beginnen met het torretje een zwengel geven, wachten tot de thermostaat open gaat, en daarna die meuk aftappen voor de eerste keer.

De spullen voor vandaag:

Het eerste aftapsel (lang leve de ooit voor de Volvo aangeschafte wasmachinebak)

Vulopening:

Onderzijde radiatordop:

En toen begon een redelijk langdurig proces van bijvullen, torretje weer aanzwengelen, af en toe wat bijvullen als de dame haar boertjes had gelaten, 1 a 2 keer de fan aan laten slaan en repeat proces:

Alsof hij er voor gemaakt was die trechter, paste mooi strak in de vulopening, de eerste keer bijvullen trouwens de Bar's leak erbij gedaan.

Bij de eerste keer flushen:

Tweede maal:

Bij de derde maal:

Bij de vierde maal:

Toen vond ik het wel mooi geweest.

Aftapplug er weer in:

En het KVS vaatje met slangen eraf gehaald om te reinigen:

De binnenkant van het vaatje:

En na het leeg laten lopen:

Hop naar binnen met dat spul, soda met water in het vaatje en de rest met een tandenborstel en wat Jif aangevallen, later heb ik de binnenkant van het vaatje ook aangevallen met een half afgeknipte verfkwast en Jif, werkte primo!

Ook de radiatordop moest er aan geloven, dit is zoals de gootsteen er nadien uitzag:

En dit is zoals de onderdelen er nadien uitzagen, de slangen en tuitjes op de dop heb ik overigens doorgeprikt en gereinigd met een sate prikkert, waren helemaal verstopt:

Ow ja, zelfs het aftapplugje had ik even meegenomen in de strijd alvorens hem weer terug te plaatsen:

Het vaatje:

Verder alle rubber delen en de slangetjes behandeld met wat siliconenspray.
En het slangklemmetje ingespoten met wat WD40.

Toen vond ik het wel geslaagd voor die dag, opruimen en de slootwaterresevoirs even naar achteren gesleept, verbaas u niet, verwonder u slechts:

De dag erop een mooie 'container' gevonden voor de afgwerkte KVS na het restje in het ruitensproeiervloeistofvaatje gegooid te hebben:

Vanochtend de draad weer opgepakt, de gereinigde delen gemonteerd, overloopvaatje gevuld met G12 evenals de radiator:

Mooi roze is niet lelijk:

Auto weer starten en wachten maar...bakkie koffie zetten, koekje erbij....pomptiedomtiedom...

Wacht eens even, misschien leuk om ondertussen ook even de laadspanning te controleren:

Dikke prima, weten we (ik en mijn alter-ego) dat ook weer.

Fan twee drie keer aan laten slaan, hier en daar nog wat bijgevuld (zit nu 2,5 van de 5 liter in, en toen vond ik het wel best.

Er zal hoogstwaarschijnlijk nog wel een beetje bij gaan na een wat langere rit.

Dop er weer op, en voor nu even 'job well done' (zoals een boomlange van TV bekende monteur altijd zei)

Ondertussen is bij de dealer een nieuwe luchtinlaatslang besteld met bijbehorende klemmen, als die binnen is haal ik het luchtfilterhuis er toch af, en is het mijn intentie om meteen het kleppendeksel te demonteren zodat ik de klepspeling kan controleren (rijmen en dichten zonder de hemd op te lichten), en nadien de bougies en luchtfilter te vervangen.

Dan even een mini-quiz, raad het onderdeel (ik moest ook eerst even een keer op mijn hoofd krabbelen voordat het 'lampje' ging branden)

Wat ziet u hier?:

Tot zover weer even, zo langzamerhand begint het benaderen van de zogenaamde 'stage nul' redelijk op te schieten.

Tijdens het steeds wachten op het warmdraaien van de motor merkte ik trouwens op dat het blokje prachtig stil en soepel rondloopt, een geruststsellend geluid.
Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2019, 13:50
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Ruitenwissermotor?
Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2019, 15:11
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Ik begrijp jouw denkwijze (het lijkt er qua constructie ook behoorlijk op)
Kleine tip, let vooral op het gedeelte aan de bovenkant van de foto.
Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2019, 15:33
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Elektrische stuurbekrachtiging?

Ik heb eigenlijk geen idee, haha.
Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2019, 15:37
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Klopt helemaal Jean-Luc!

Zoals gezegd keek ik ook even raar toen ik deze foto zag (heb hem gemaakt met de camera bij de pedalen)
Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2019, 15:54
Niels's Avatar
Niels Niels is offline
V3C Clublid

De kruiskoppeling is de weggever natuurlijk

Makkelijk als je hem even wilt verplaatsen zonder te starten: even contact aan en je hoeft alleen maar kracht te zetten op je deurstijl, niet op je stuur!
'94 BMW R 1100 GS
Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2019, 16:02
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Precies!

Daar had ik nog niet aan gedacht Niels, kan inderdaad wel eens handig uitkomen.

Overigens heb ik niet echt het idee dat het de Alto een vaag stuurgevoel geeft, eigenlijk vooral met parkeren wel fijn.
Met citaat antwoorden
Oud 16-08-2019, 15:09
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Vandaag niet zo veel gedaan, even de speling op het koppelingpedaal gecontroleerd en daarna afgesteld.

Deze moet 15-20mm zijn en met de duimstok langs het pedaal kwam ik op ruim 30mm.
Er zit een moer aan de hevel van het mecahniek op de versnellingsbak waarmee je dit af kan stellen:

Het mechaniek:

En na een X aantal slagen was de speling weer binnen de door Suzuki gestelde marges:

En ingedrukt tot er weerstand voelbaar is:

De foto's vertekenen wat, de speling is nu ca 15 mm.

Dat zal wellicht ook helpen bij het schakelen, dat ging vooral naar 1 en 2 soms wat moeizaam.

Daarna diverse rubber en bewegende delen behandeld met siliconenolie en PTFE vet.
Hier en daar ook wat roestige delen ingespoten met WD40.

Zoals op bijvoorbeeld de remkrachtverdeler/begrenzer:

En ook de aandrijfashoezen, spoorstangrubbers, uitlaatophangrubbers, mecahniek van de pook etc.

Dit wil ik ook nog gaan doen onder de motorkap, uit te breiden met hier en daar vaseline en contactspray.

Daar wacht ik nog mee tot de volgende werkzaamheden daar aan de beurt zijn (klepspeling controleren, bougies vervangen, luchtinlaatslang vervangen en diverse delen in die omgeving reinigen)

In de tussentijd denk ik maar een begin maken met het plaatwerk, te beginnen met het dak polijsten en in de wax zetten.
Met citaat antwoorden
Oud 16-08-2019, 15:53
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

En dan nog even dit, een filmpje van het warmdraaien voor de eerste keer aftappen van het 'slootwater' :

Met citaat antwoorden
Oud 16-08-2019, 16:33
Niels's Avatar
Niels Niels is offline
V3C Clublid

Lekker bezig Wouter... maar ga je er ook nog mee rijden?
'94 BMW R 1100 GS
Met citaat antwoorden
Oud 16-08-2019, 16:46
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Dank je Niels!

Jazeker, eind augustus in ieder geval nog een keer, en dan per maandag 2 september voor mijn nieuw baan bij Defensie.

Ik zal dan waarschijnlijk wekelijks zo'n 300-400 km per week af gaan leggen in de Alto.

Daar ben ik haar nu dus op aan het voorbereiden.
Met citaat antwoorden
Oud 19-08-2019, 16:41
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

En doooorrrrrrrrrrrr naar de volgende pagina....
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: