Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Techniek > Motor en Aandrijving (1400)

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 14-12-2003, 13:26
frits frits is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

mijn 84-er 340 cvt heeft sinds gisteren het volgende probleem. Het starten bij koude motor met uitgetrokken choke gaat uitstekend. Bij terugduwen van de choke bij warme motor loopt de motor ook nog uitstekend en trekt goed. Alleen bij deacceleren (gas los), begint de motor zeer onregelmatig te lopen. Met enige snelheid slaat hij niet af, bij stilstand (stoplicht e.d.) slaat hij af. Daarna starten is zeer lastig, warme motor vereist veel spelen met gaspedaal en duur erg lang. Met koude motor ook met choke uit zeer moeizaam. Motor is wel aan de praat te houden bij stationair met de choke uit. Dit hoort niet bij warme motor dus wat is er mis??? Heb reeds alle carb-bouten nagetrokken, zitten alle 9 (4+5) vast. Sproeier met elektrische aansluiting (stationairsproeier??) was nippeltje afgebroken, dit weer gesoldeerd. Kan dit er iets mee van doen hebben? Heeft iemand enig idee wat er fout is?
Groeten,
Frits
Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2003, 20:32
cryowim cryowim is offline
V3C Clublid

hoi frits,
is inderdaad statinaire sproeier er zit een klepje in die de brandstoftoevoer afsluit als je het motor uitzet maakt de sproeier nog kontact ?je moet hem horen tikken als je de stekker er even aftrekt en weer opdrukt met contact aan.

Met citaat antwoorden
Oud 15-12-2003, 19:49
frits frits is offline

Ik verdenk ook zelf de sproeier, is het een kwestie van wel of niet doen, zonder tussenweg? Ik zal het controleren, indien stuk zijn nieuwe/2dehands duur/makkelijk te krijgen?
Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2003, 00:24
Bart Snoek (Bart)
Gast (geen account/niet ingelogd)

Als je naar een beetje knap demontage bedrijf (sloop) stapt ,dan zijn ze wel makkelijk te krijgen .
En het is inderdaad een kwestie van wel of niet doen .

Groete Bart.
Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2003, 18:30
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Hoi Frits,

wel goed starten bij koude motor, maar niet bij warme motor heb ik ook met mn 'nieuwe' 340 GL 1700.

deze heeft waarschijnlijk een te hoog vlotterkamer niveau. starten bij warme motor is kwestie van half gas geven (NIET spelen met het pedaal), cranken, en bidden. :-)

koude start heeft alleen een beetje choke nodig om aan gang te gaan.

PS als de elektrische brandstofafsluiter kapot is krijg je m uberhaupt niet gestart dus daar zal het niet aan liggen.

Groetjes Wouter
Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2003, 18:53
frits frits is offline

afsluiten werkt dus inderdaad nog, ik hoor tik bij stekker eraf/erop. Dit fenomeen wat hij nu heeft is van de ene op de andere dag opgetreden. Kan het zijn dat de stationairsproeier verstopt is of een andere leiding verstopt. Of heb ik valse lucht, iemand enig idee, dit rijdt zeer vervelend nl. (gelukkig is het een automaat zodat ik bij lage snelheden met links de choke kan bedienen....)
Groeten,
Frits
Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2003, 19:04
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

hoi, ik kan niet zeker zeggen of jouw probleem inderdaad aan een te hoog vlotterniveau ligt, maar mogelijke oorzaken voor dat probleem zijn:

-vlotter lek,
-vuiltje in de afsluiter.
-het armpje van de vlotter is wat verbogen.

groetjes Wouter
Met citaat antwoorden
Oud 17-12-2003, 00:26
Bart Snoek (Bart)

Dat vuiltje in de afsluiter is mij bekendt,
heb ik zelf ook gehad .Gewoon effe uitblaasen met een luchtslang.
De symptomen die jij aangeeft lijken namelijk precies op die ik had.

Groeten Bart
Met citaat antwoorden
Oud 17-12-2003, 13:15
cryowim cryowim is offline
V3C Clublid

sluit me aan bij bart hielp ook bij mij vuiltje kan ook nog in de carburateur zitten vlak voor de sproeier even in het gat blazen waar de sproeier uit komt pas op voor de benzine die er dan uit spuit
groeten,wim
Met citaat antwoorden
Oud 22-12-2003, 10:30
frits frits is offline

Heren,
bedankt. Ik zit momenteel in India, maar zal bij thuiskomst alle tips proberen. Met afsluiter bedoelen jullie de elektrische afsluiter/stationair sproeier nietwaar? En moet die sproeier eruit voor het uitblazen, of anders waar precies uit te blazen?
Frits
Met citaat antwoorden
Oud 22-12-2003, 12:36
Bart Snoek (Bart)

Deze kan je er uitdraaien en uitblazen.

Greetz Bart.
Met citaat antwoorden
Oud 14-01-2004, 18:36
frits frits is offline

Vandaag de sproeier ultrasoon laten schoonmaken en daarna met perslucht doorgeblazen. Nu moet deze er nog weer worden ingezet en dat natuurlijk kijken wat het bracht. Eerst een nieuwe voorruit zoeken/plaatsen, als ik die gasten te pakken krijg die de huidige hebben gesloopt met vuurwerk.......!!!@$!@$!@&^$!%
Met citaat antwoorden
Oud 18-01-2004, 11:01
frits frits is offline

Goedendag wederom,
gisteren de schoongemaakte stationairsproeier erin gezet, auto gestart na 4 weken stilstand, sloeg gelijk aan, beetje warm laten draaien, toen mee gaan rijden ongeveer 5-10 minuten. Normaal kan ik dan de choke geheel dichtdoen, dit nu ook gedaan en bij stilstand sloeg de motor onverbiddelijk af. Weer gestart, slaat direct aan, maar daarna alleen met gas aan de praat te houden. Dus nog steeds hetzelfde, zeer irritante (want cvt) probleem! Ik heb de carburateur zelf nog niet met lucht doorgeblazen, heb ook geen perslucht bij de hand. (iemand tips?). Verder schoten mij nog de volgende mogelijke oorzaken te binnen, misschien dat iemand iets bekend voorkomt met genoemd probleem?: bougies, bougiekabels, onstekingsunit, verdelerkap/rotor, verstopt filter in de tank? Alles andere als stationair loopt wel goed, voor de duidelijkheid. Of is het zo dat mijn carburateur bevriesd? (hoe werkt de winterstand eigenlijk, automatisch?)Veel vragen, veel tekst, maar hopelijk is er iemand die mij goede tips kan geven.
Groeten,
Frits
Met citaat antwoorden
Oud 18-01-2004, 19:03
frits frits is offline

OPGELOST!!!! Het bleek een losse slang te zijn, is me 10 keer niet opgevallen, vandaag bij het controleren van de bougies wel. Was de slang vanaf het T-stuk van de carterontluchting naar het T-stuk van een carburateurslang en EMVK slang. Wat ie doet weet ik niet, maar is wel nodig.
Groeten,
Frits
Met citaat antwoorden
Oud 19-01-2004, 12:34
jackvdbergh jackvdbergh is offline
Frequente Gast (geen lid)

Gewoon zorgen ervoor dat het vacuum circuit gesloten blijft en dat je variomatic goed opschakeld.

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: