Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 05-05-2008, 20:19
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C PoetsWouter

Weer een 340 op de parkeerplaats!

Hallo mede Volvo 300 liefhebbers;

Na een tijdje hier niet meer geweest te zijn i.v.m de verkoop van mijn vorige 340 omdat ik in een lease-auto ging rijden van mijn vorige werkgever ben ik sinds vrijdag weer de trotse berijder van een witte 3-deurs 340 met variomatic in de basis uitvoering.

Ik kwam de auto tegen op het advertentie gedeelte van de V3C site en na de auto bekeken te hebben waren ik en de auto al snel verkocht.
Hij heeft krap 43.000 km aan rij-ervaring en ik heb me laten vertellen dat de auto de eerste 13 veel in de garage heeft gestaan en dat is hem wel aan te zien want op een enkel plekje na heeft de roestduivel nog maar weinig vat gekregen op het zweeds/nederlandse staal.

Het enige wat op dit moment deaandacht nodig heeft is de niet werkende vacuüm aansturing van de cvt, ik heb aan de hand van de fout opsporings uitleg de membramen al gecontroleerd op lekkage en dit was gelukkig niet het geval

Ook heb ik me nu eindelijk maar eens aangemeld om lid te worden van de V3C club nadat ik toen ik mijn vorige 340 nog had hier al vaak over nagedacht te hebben.
Het lijkt me namelijk erg leuk om mee te kunnen doen aan de verschillende evenementen/sleuteldagen etc die de club organiseren.

Wat ik ook graag nog even kwijt wil is dat het me elke keer als ik hier op het forum aan het lezen ben opvalt dat de sfeer erg goed is en de mensen respectvol met elkaar omgaan, dat zie ik namelijk helaas nog wel eens anders.......

Afgelopen vrijdag de 340 opgehaald en zaterdag vroeg uit de veren om de hele auto eens grondig te wassen/poetsen etc, hierbij de foto's met het resultaat daarvan ( hopelijk lukt het mij om ze op de goede manier te plaatsen.......)

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie's!

Gr; Wouter

Laatst aangepast door Wouter76 : 05-05-2008 om 20:27 Reden: Foto's plaatsen
Met citaat antwoorden
Oud 05-05-2008, 20:29
Bodejodel's Avatar
Bodejodel Bodejodel is offline
V3C Clublid

Welkom terug en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Zulke kilometerstanden bij zulke leeftijden zijn tegenwoordig echt alleen nog maar mogelijk met onze geliefde opa-auto's!

Hij ziet er nog netjes uit!

Als je de url van de foto's plakt in het pop-up venstertje dat verschijnt als je op het knopje drukt wat tussen het wereldbolletje en het "tekstwolkje" staat komen de foto's direct in beeld:

Oud 05-05-2008, 20:29
Bodejodel's Avatar
Bodejodel Bodejodel is offline
V3C Clublid

Ok, je had het al door!
Oud 05-05-2008, 20:51
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

de voorbalk is nog als in de folder zo te zien.. netjes!
Met citaat antwoorden
Oud 05-05-2008, 23:15
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Mega-mooi deze auto. Zeer bijzonder en eigenlijk alleen geschikt voor een museum. Af en toe 's zomers rijden en vanaf oktober tot aan mei in de stalling laten. Elk jaar volledige inspectie en naar een garage gaan die respect heeft voor de auto en jou (bijvoorbeeld Rutten in Boxmeer).
Deze auto is vrij uniek in deze staat. Misschien handig om met een kleine camera de binnenbalken te inspecteren.
Oud 05-05-2008, 23:33
Markvictor Markvictor is offline
Frequente Gast (geen lid)

Heel mooi. Uit ervaring (wij hebben hier 3 volvo 340,ers gehad, waarvan er 2 door een ongeluk om het leven zijn gekomen...) kan ik je zeggen dat je kunt verwachten met deze km stand, binnenkort de variomatic riemen en dan een tijdje later de koppeling. Van alle 3 de wagens ging toeval of niet de eerste koppeling eruit rond de 65000 km, de riemen ook rond die koers...

Latere riemen en koppelingen gingen veel en veel langer mee. Dus wat dat nu is... Voor de rest kun je eigenlijk niks verwachten want bij ons is daarna de eerste jaren en jaren niks kapot gegaan.

Maar dit is een hele mooie!
Met citaat antwoorden
Oud 06-05-2008, 07:33
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Welkom terug, en dat is -zoals al eerder gezegd- een oogverblindende auto!
Oud 06-05-2008, 09:37
slb_340 slb_340 is offline
V3C Clublid

Mooie auto, mooie kleur! Ziet er echt nog perfect uit zeg. Gefeliciteerd .

Welkom! En hopelijk tot ziens op clubmeetings ! Ergens deze zomer hebben we een leuke poets & bbq dag (je kan ook enkel voor 1 gedeelte komen; bbq of poetsen denk ik .. ) wordt echt een aanrader!

Superveel plezier met je mooie bolide iig!
Met citaat antwoorden
Oud 06-05-2008, 09:56
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
Forumbeheerder

Wouw... wat een mooie auto! Daar moet je wel super trots op zijn!
Met citaat antwoorden
Oud 06-05-2008, 18:09
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Bedankt voor de leuke reactie's en complimenten!

@antiekeradio: nou inderdaad, dat was wat mij ook het meest verbaasde aan dit exemplaar; dat er nagenoeg geen roest te vinden is, voorbalk en dorpels zijn nog hard.

@Erik: in de winter stallen zou inderdaad het mooiste zijn maar helaas kan dat niet, ik ga er namelijk mee naar mijn werk en gebruik hem natuurlijk ook privé.
Ik zal er zeker voor zorgen dat er goed voor de auto gezorgd gaat worden in de garage, bij het ophalen van de auto heb ik er ook een bus Tecyl ML bij gekregen voor de holle ruimtes en zal deze dan ook zeker gaan gebruiken.

@Markvictor: de vario riemen zijn onlangs nog vervangen en de koppeling grijpt nog lekker vroeg aan en ik hoop dus dat het vervangen hiervan me voorlopig nog even bespaard blijft.

@slb 340: lijkt me erg leuk om daarbij aanwezig te kunnen zijn, ik wil sowieso proberen bij zoveel mogelijk evenementen aanwezig te kunnen zijn.

@Kevin: jazeker, apetrots!

Morgen lekker even een dag vrij en het weer is goed ( net als de rest van komende week als ik het goed begrepen heb) dus ga ik weer even het één en ander doen want afgelopen zaterdag kwam ik nog tijd te kort ( werd donker )

De stoelen/bank en hemel bekleding nog schoonmaken en de velgen met commandant behandelen en van een beschermend laagje was voorzien.
Natuurlijk zal ik hier weer de nodige foto's van maken.

Verder nog even een blik werpen op het emvk/tachorelais en de schakelaars om uit te vinden waar het probleem van de niet functionerende vacuüm aansturing nu precies zit.

Gr; Wouter.
Met citaat antwoorden
Oud 06-05-2008, 18:48
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

Kijk je wel uit met die commandant op de velgen?
Oud 07-05-2008, 19:58
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

@Volvofiel; de commandant is er al weer af...... ;-)

Had ik gisteren beloofd foto's te maken van het poets en boen resultaat..........ben ik het vergeten, hiervoor mijn nederige excuses en volgende keer weer weer een kans.

Het EMVK heeft op zowel aansluiting A als B geen vacuüm bij het uitvoeren van de instructies zoals ze op deze site staan, ik heb nu dus het vermoeden en vooral hoop dat als ik het EMVK vervang de cvt weer netjes opschakeld.
Ik zal voor de zekerheid ook de werking van alle schakelaars op de connector van het tachorelais nog eens controleren.

Gr; Wouter.
Met citaat antwoorden
Oud 07-05-2008, 22:38
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

hij klikt wel hoorbaar/voelbaar, maar er komt geen vacuum uit?
Met citaat antwoorden
Oud 08-05-2008, 17:44
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

@antiekeradio; Ik heb het gisteren getest en er zit geen vacuüm op beide aansluitingen, of hij ook klikt heb ik niet kunnen horen omdat de motor nog een wat verhoogd toerental liep ( choke )

Ik heb dus het vermoeden dat het probleem in het emvk zit, deze schijnt al eens eerder vervangen te zijn heb ik van de vorige eigenaar te horen gekregen.

Hierbij dus meteen maar even een oproep; is er iemand op dit forum die nog een goede emvk heeft liggen of er één kan reviseren?
Misschien dat de Volvo dealer ze nog wel kan leveren maar dat lijkt me best een dure grap.....

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr; Wouter.

P.S: ik kan er wel gewoon desnelweg mee op ( doe dat ook bijna elke dag ) en heb vandaag heel even 130 op de teller gereden.

Laatst aangepast door Wouter76 : 08-05-2008 om 17:48 Reden: Wat vergeten....
Met citaat antwoorden
Oud 09-05-2008, 00:31
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

bij de dealer rekenen op 85 euro
Met citaat antwoorden
Oud 14-05-2008, 23:36
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Gisteren even in de weer geweest met Commandant op dak en motorkap, is al weer iets mooier geworden maar er zitten toch wel behoorlijk wat zogenaamde swirls in de lak, misschien maar een keer met een poetsmachine en een goed polijstmiddel te lijf gaan.

Ook flink wat motorreiniger gebruikt en daarna met warm water in de hogedruk fles afgespoeld, ziet er weer een stuk frisser uit.

De stickers op de achterruit er al voor een groot deel af maar had helaas even geen föhn bij de hand dus dat was eigenlijk geen doen.

Op dit moment zit er een radio in uit het stenen tijdperk met alleen maar lange en middengolf en aan de rechterzijde in het voetenruimte paneel een luidspreker van Volvo, ik heb al een andere radio gekocht en wil graag links in het voetenruimte paneel ook een luidspreker gaan monteren

De vraag is nu, ligt daar al luidspreker bedrading?

Tevens is de antenneschroefdraad op de de voet ( in het linker achterscherm ) afgebroken, kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik er een andere antennen op wil gaan zetten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr; Wouter.
Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2008, 15:13
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

Vwb de antenne: haal die schroefdraad eruit en spuit de auto vol met roestwerend middel.

De luidsprekers; bij mijn weten is er nooit één luidspreker geleverd, dus ik denk dat er wel voorbereiding is. Mits je radio twee uitgangen heeft.
Oud 15-05-2008, 19:30
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

zo'n kale 340 had af-fabriek geen radio voorbereiding.

Veel radio's werden dan ook pas bij de dealer ingebouwd, en als de klant betaalde voor 1 speaker gingen ze echt niet de moeite doen om nog een loze draad naar links te leggen...

je moet bij de antenne gewoon een gevraagd advertentie plaatsen voor een achterscherm antenne. Er zijn vast leden die er nog 1 hebben liggen.
Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2008, 19:57
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

@antiekeradio;

Ik zal tegen die tijd dat ik de radio ga inbouwen wel zien, luidspreker draad naar links leggen is zo gedaan, en bedankt voor de tip voor wat betreft de antenne.

Gr; Wouter.
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2008, 18:54
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Zo, weer even mijn topic een duwtje omhoog geven met een kleine update.

Ik heb vanmiddag bij theater Orpheus in Apeldoorn waar ik voor werkzaamheden was staan praten met de eigenaar van een Volvo 850 die werkzaam is als illusietechnicus bij Hans klok en hij vroeg mij of ik als 340 eigenaar wel eens op het V3C forum kwam, zelf is hij namelijk ook nog eigenaar van een 360 en daardoor ook op het forum te vinden.
Vanavond toen ik thuiskwam meteen de pc aangeslingerd en gekeken of ik er achter kon komen met wie ik eigenlijk had staan praten ( niet naar zijn naam gevraagd....), blijkt het Thyzerrr te zijn en die naam komt mij wel bekend voor vanuit het forum, toch leuk hoe je dan door stom toeval met een forumlid in gesprek komt ( en dat nog wel in werktijd....... ;-)

Verder de nodige spullen gekocht om een beetje leuke muziek te kunnen weergeven in de auto, nu alleen alles nog inbouwen.....
Het gaat om twee coaxiale luidsprekertjes die ik in de kick panels ga monteren op een frame van niet al te dik MDF en dan het plaatmateriaal en de ruimte erachter dempen met Bitumen matten.
Verder nog een kleine actieve subwoofer in de kofferbak en een nieuwe antenne op het achterscherm.

Heeft iemand misschien enig idee waar de luidsprekerbedrading vanaf de radio connector in de auto naar toe gaat, de deuren misschien?

Verder heb ik met de nodige moeite de stickers aan de binnenkant van de achterruit weten te verwijderen en een begin gemaakt met het schoonmaken van de motorruimte.
Ook heb ik provisorisch het laatste ophangrubber aan de demper gerepareerd aangezien deze door uitdroging afgescheurd was, binnenkort maar eens alle ophangrubbers vervangen voor nieuwe ( lijkt me niet echt prettig als de uitlaat ineens op straat ligt...)

Gisteren heb ik contact gehad met een demontage bedrijf en er is nu dus een emvk onderweg die hopelijk het opschakelprobleem uit de wereld helpt!

Word vervolgd.................

Gr; Wouter.

Laatst aangepast door Wouter76 : 03-06-2008 om 18:59 Reden: Typfouten
Met citaat antwoorden
Oud 05-06-2008, 20:53
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

vanaf vandaag Clublid!!

Nu nog eens kijken waar ik die sticker ga plakken........

Gr; Wouter.
Met citaat antwoorden
Oud 06-06-2008, 12:50
slb_340 slb_340 is offline
V3C Clublid

Mooi op de achterruit? Gefeliciteerd ook met je clublidmaatschap!
Met citaat antwoorden
Oud 06-06-2008, 13:16
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Welkom bij de club.
Binnenkort veel activiteiten: Auto poetsen, BBQ, toerit, sleuteldag etc. Echt leuk om eens (face to face) in een ongedwongen sfeer met andere clubleden kennis te maken.
Oud 06-06-2008, 13:23
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

Gefeliciteerd, en welkom!

Plak die sticker mooi op je achterruit zou ik zeggen. En dan onderaan. Dan lijkt het van een afstand net of je zo'n "Volvo 2-Liter"-sticker erop hebt zitten.
Tenminste, dat vind ik (als ik m'n bril niet op heb).
Oud 06-06-2008, 18:37
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Bedankt voor de leuke reactie's

Onderaan op de achterruit dus, ok morgen eerst nog even de laatste lijmresten verwijderen van de oude stickers die er op zaten en dan eens kijken of hij er mooi op wil.

Heb ook net de EMVK van een auto demontage bedrijf mogen ontvangen en meteen even opengemaakt, Pfoehhh gelukkig nog één klepje intact en als dat bij die nu nog in de auto zit ook zo is kan ik er van twee één maken.

Morgen eerst de werking van het tacho-relais controleren voordat ik de samengestelde emvk ga installeren, anders bestaat de kans dat ie straks meteen weer kaduuk is..................

Het lijkt me toch echt wel fijn om na 5 weken vanaf dit weekend met een lekker laag toerental in de stad te kunnen rijden, om nog maar te zwijgen over het verbruik

Ook nog eens kijken of ik het luchtfilterhuis even kan verwijderen om de de motorruimte en het blok schoon te maken ( plak natuurlijk wel even de inlaten van de carburateur dicht )

dan meteen maar weer eens een paar foto's maken en hier neerzetten!

Gr; Wouter.

Laatst aangepast door Wouter76 : 06-06-2008 om 18:38 Reden: Typfaut
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: