Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Techniek > Motor en Aandrijving (1400)

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 29-02-2004, 14:40
Arie Krijgsman (Arie340)
Gast (geen account/niet ingelogd)

Motorproblemen 340 gl 1992

Mijn Volvo 340Gl bjr. 1992 krijg ik niet boven de 60-70 km. Bougies zijn in orde. Waarschijnlijk cylinderkop defekt. Wat zijn de globale kosten van deze reparatie; en wie weet een betaalbare garage in de omgeving van Nijmegen.
Met citaat antwoorden
Oud 29-02-2004, 18:33
ejw ejw is offline
**Newbie**

Cylinderkop defect ? Ik zie geen relatie met het snelheidsprobleem. Ik heb met een andere wagen (geen Volvo) net een cylinderkop laten vervangen. Die reed even hard als normaal, maar begon wat stoom (koelwater) uit de uitlaat te blazen. Zoiets kan trouwens ook wanneer alleen de koppakking lek is.

Niet per ongeluk de in de bergversnelling (die tuimelschakelaar voor de pook) ?
Met citaat antwoorden
Oud 29-02-2004, 18:40
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

arie,

mijn gok is dat dit een carburatie probleem is.

door ontstekings of compressieproblemen heb je namelijk bijna nooit dat ie niet meer dan zo en zoveel km per uur gaat rijden; dan loopt ie gewoon helemaal niet fatsoenlijk meer.

wat heel misschien ook nog kan is een verstopte uitlaat, bijvoorbeeld door een schot in een van de dempers wat losgeroest is en de doorgang blokkeert.

mijn eerste gok is dat je brandstofpomp en/of carburateur nagekeken moeten worden. Begin eens met de brandstofdruk te laten controleren.
Met citaat antwoorden
Oud 29-02-2004, 18:41
360degreez 360degreez is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

is het een automaat?? Zo niet.. er zijn meerdere versnellingen!!!

Nja. het zou iets met de carburateur kunnen zijn,
gaat je toerental wel omhoog, of blijft die laag?
Met citaat antwoorden
Oud 29-02-2004, 19:45
Arie Krijgsman (Arie340)

Het is een aut. en hij staat niet in de bergversnelling. Het toerental blijft laag. Als ik gas minder, pakt de motor het weer op. Bij vol gas lijkt het net of de motor verzuipt. Met veel horten en stoten komt hij dan weer op gang, maar niet verder dan 60 km/u. Ik heb de bougies nagekeken, verwisseld en bij 1 klep reageerde de motor niet. Dus bougies in orde, maar een ander probleem.
Met citaat antwoorden
Oud 29-02-2004, 20:35
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

dat is dus inderdaad volle bingo voor het brandstofprobleem.

waarschijnlijk is ofwel je benzinepomp defect, of een van de slangen. het kan bijvoorbeeld zijn dat de slang voor de pomp poreus is zodat ie lucht bij de benzine zuigt.

wat ook nog zou kunnen is dat er een verstopping binnen in de carburateur zit, bijvoorbeeld de hoofdbenzinesproeier van de tweede trap.

Hoe pakt de motor weer op als je het gas los laat? blijft hij bij verminderd gasgeven nog even bokken en schokken tot de benzine weer aangevuld is, of is het meteen constant ?

erg lastig beoordelen trouwens, als je er zelf niet bij bent :-)
Met citaat antwoorden
Oud 01-03-2004, 07:45
jilger jilger is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Het kan ook zijn dat je carburateur losgetrild is en dat de motor nu valse lucht aanzuigt. Heb ik een keer mijn mijn 340 CVT gehad. Is erg vervelend en het valt niet direct op dat valse lucht de oorzaak is. Maar het schijnt vaker bij de 1.4 voor te komen.
Met citaat antwoorden
Oud 01-03-2004, 23:53
Arie Krijgsman (Arie340)

Motorprobleem is opgelost. Het bleek inderdaad een kapotte slang te zijn en een losgetrilde carburateur. Een kleine tweemans Volvo-garage in Nijmegen heeft dat voor mij gerepareerd voor € 17,85 ! Over twee weken kan ik de carburateur nog even komen afstellen. Prima service dus. Iedereen hartelijk bedankt voor jullie reacties !
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: