Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Techniek > Motor en Aandrijving (1700 en Diesel)

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 02-08-2014, 18:15
Lucifer Lucifer is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

stelschroef 1.7 carbu

Beste volvo liefhebbers,

Momenteel ben ik bezig met mijn volvo milionaire editie motorisch in orde te zetten.

Hierbij merk ik dat de motor stationair enorm schokt. Nu heb ik de carbu gekuisd. Ook zou ik deze willen afstellen, maar ik kan de luchtstelschroef echt niet vinden :O?

Kan iemand mij een foto tonen van waar deze zit?

Nog een klein vraagje: welke benzine tank ik het best?
Ik las al verschillende meningen van 98 met loodvervanger?

Is het niet makkelijker gewoon 95 te tanken dan?

Alvast bedankt voor de hulp!
Met citaat antwoorden
Oud 02-08-2014, 18:47
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Hoi Jeroen,

grote kans dat je vlotter lek is. Als je hem wilt controleren voor je een nieuwe koopt moet je een precisieweegschaal gebruiken en het maximum gewicht is 7 gram. nieuw zijn deze vlotters ongeveer 6 gram.

door inwerking van de benzine wordt het kunststof op de lange duur enigszins poreus en daardoor wordt dus ook benzine in het kunststof opgenomen. Onlangs was er nog iemand op het forum met een vlotter die na demontage maar liefst 13 gram woog.

anyways. als dit in orde is (meteen de rest van de carburateur schoonmaken, een complete revisiekit plaatsen is meestal NIET nodig) kun je de stationaire mengselrijkheids regelschroef vinden in de onderste voet van de carburateur, deze schroef zit met een horizontaal geboord gaatje vanaf de radiateur naar achter toe. als het goed is zit deze afgesloten met een rubber propje, en ik zou je willen adviseren om er nog niet aan te draaien voordat je minstens de vlotter gecontroleerd hebt. Als je vlotter te zwaar geworden is helpt geen enkele afstelling meer.

de aanslagschroef van de gasklep (stationair toerental) kun je met een lange dunne schroevendraaier van bovenaf door het midden van het luchtfilterhuis bereiken.

Ook belangrijk bij een 1.7:

- conditie ontstekingsdelen
- controleer aanwezigheid en correct aanhaalmoment van ALLE moeren waarmee de in-/uitlaat spruitstukken op de cilinderkop vastzitten. Als hier iets mis is zul je waarschijnlijk een nieuwe spruitstukpakking moeten steken.
Met citaat antwoorden
Oud 02-08-2014, 18:50
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

today is your lucky day, zie advertentierubriek onderdelen. iemand heeft net een hele zwik 1.7 delen online gegooid waaronder een vlotter voor 25
Met citaat antwoorden
Oud 02-08-2014, 19:09
Lucifer Lucifer is offline

Dankjewel!

Morgen ga ik de vlotter zeker wegen!

Zometeen post ik een foto van mijn carbu, zit de co schroef links boven in dat gaatje? elders kan ik hem me echt niet inbeelden.

http://imgur.com/BGBWkQk
Met citaat antwoorden
Oud 02-08-2014, 22:44
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucifer Bekijk bericht
Hierbij merk ik dat de motor stationair enorm schokt. Nu heb ik de carbu gekuisd. Ook zou ik deze willen afstellen, maar ik kan de luchtstelschroef echt niet vinden :O?
Zie nummertje 9

De beste benzine om te tanken is euro 98 loodvrij, maar 95 kan er ook gewoon prima in hoor. Mijn ervaring met mijn 1.7 Millionaire is dat hij van 98 wat zuiniger wordt, 1/15 a 1/16 in plaats van 1/12 a 1/13.
Vooral als de auto veel stilstaat is 98 aan te bevelen omdat daar geen ethanol in zit. Ethanol trekt water aan en vergaat na verloop van tijd.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL+ // Daihatsu Sirion 2 // Honda XL 250 S
Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2014, 06:56
stijn5 stijn5 is offline

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
Hoi Jeroen,

door inwerking van de benzine wordt het kunststof op de lange duur enigszins poreus en daardoor wordt dus ook benzine in het kunststof opgenomen. Onlangs was er nog iemand op het forum met een vlotter die na demontage maar liefst 13 gram woog.
dat ging dus over mijn vlotter , ik had de hoop dat het daar mee ging opgelost zijn maar bleek nog steeds even beroerd stationair te draaien.

uiteindelijk heb ik de volledige carb er af genomen en bleek de voet meer als 1mm krom te staan, momenteel heb ik de carb volledig gedemonteerd en reeds gevlakt, nu nog reviseren en dan kan die er weer een tijdje tegen aan
Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2014, 08:47
2 Fast 4 U's Avatar
2 Fast 4 U 2 Fast 4 U is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
....meteen de rest van de carburateur schoonmaken........
Heeft Lucifer al gedaan:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucifer Bekijk bericht
....... Nu heb ik de carbu gekuisd.......
gekuisd = schoongemaakt

Onderstuur: de voorkant van de auto raakt de muur,
Overstuur: de achterkant van de auto raakt de muur,
Vermogen: Hoe snel de auto de muur raakt,
Koppel: hoe ver de auto de muur mee neemt.
Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2014, 10:20
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Aangezien ik net zo ver bij de Belgische grens vandaan woon als jij weet ik echt wel wat kuisen betekent maar ik had het even gemist anyways een carburateur teveel kuisen kan haast niet dus.. voila.

Overigens maak ik zelf ook altijd de buitenkant van de onderdelen van carburateurs schoon; oude tandenborstel + schuurmiddel. Veel werk maar als de stalen onderdelen niet al te erg geroest zijn ziet een carb. er na zo'n behandeling echt weer als nieuw uit.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: