Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 03-02-2016, 18:35
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven340 Bekijk bericht
Wauw, net of het nu echte Volvo velgen zijn
Daar heb ik dus nog steeds geen uitsluitsel over kunnen vinden. Volgens de toenmalige verkoper zijn dit velgen van een Duits actiemodel van een 440. Echter heb ik daar nooit iets over terug kunnen vinden... Zou wel grappig zijn als het effectief ook zo is! Maar aan de andere kant, nouja boeien, voor €125 had ik een leuk setje honingraatvelgen, en die staan een 300-serie sowieso verrassend goed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter76 Bekijk bericht
Staat prima zo Bart!

Goed plan om de voorschermen er eens af te halen, bij mij zat er nauwelijks Tectyl op en flink wat opgehoopte rommel op de bekende plek onderaan het scherm.
Ik denk niet dat er bij mij een gebrek zal zijn aan tectyl, volgens mij heb ik toentertijd voor elk spatbord 1 bus gebruikt
Wel wil ik het roesten voor zijn. Zolang er aan de binnenkant roest zit, waar niemand het ziet, kan ik het nog afslijpen en in de zinkspray en tectyl zetten. Als het plaatwerk ergens doorrot dan moet er gelast worden en dan blijf je dat toch zien...

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 04-03-2016, 19:17
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Terug van de garage

Een paar weken geleden alweer zijn de varioriemen vervangen, een wereld van verschil! De auto rijdt nu weer heerlijk. Ook is alles weer goed afgesteld zoals het in de fabriek bedoeld was.
Heerlijk ook dat mijn garage zo meedenkt met dit soort dingen, en dit ziet als liefhebberij en een uitdaging in plaats van een hoop gedoe om een oude bak.

Toen ik echter terug reed van de garage rook ik wat, verbrand rubber... Na wat gekeken te hebben bleek de band linksvoor tegen de veerpoot aan te schuren. Niet moeilijk te raden was dat het onderste schoteltje was doorgeroest. Bij deze kon de auto weer terug.
Eenvoudige reparatie, zo leek het. Oude veerpoot er af, alles overschroeven op de nieuwe, en weer monteren. Het bleek echter toch wat lastiger dan dat. De schokdempers waren nog origineel, geen patronen maar de met olie gevulde veerpoot. De ''nieuwe'' veerpoot was echter enkel het stuk ijzer zonder schokdemper en dergelijken en alles moest dus overgezet worden. Makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien het losse olie betreft.
Vervolgens kwam de garage met 2 opties: nieuwe olie in de veerpoot en het oude systeem behouden of nieuwe Monroe schokdemperpatronen monteren aan beide kanten. Beiden waren niet op de zeer korte termijn van 2 dagen te krijgen, helaas... In overleg met de garage maar voor een creatieve oplossing gekozen. De oude olie uit een andere oude originele schokdemper gehaald, en vervolgens in de reeds gemonteerde veerpoot gegoten. Toen was het gerepareerd, en kan ik komende zondag per Volvo 340 naar de ALV

Nu maar eens rustig aan gaan kijken voor een setje nieuwe schokdempers. De garage stelde Monroe voor en verder heb ik gezien dat Born Built Beauties ook nieuwe instelbare dempers aanbiedt. In beide merken heb ik wel vertrouwen, maar wat zouden de soepelste zijn?
Het sportieve gevoel hoeft namelijk niet zo van mij, liever wat zweverig.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 07-03-2016, 08:56
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door General Custom Bekijk bericht
[B]
Nu maar eens rustig aan gaan kijken voor een setje nieuwe schokdempers. De garage stelde Monroe voor en verder heb ik gezien dat Born Built Beauties ook nieuwe instelbare dempers aanbiedt. In beide merken heb ik wel vertrouwen, maar wat zouden de soepelste zijn?
Het sportieve gevoel hoeft namelijk niet zo van mij, liever wat zweverig.
Ik ken nog iemand die dat ooit riep, totdat hij nieuwe schokdempers monteerde
Oud 07-03-2016, 11:15
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Hahahaha ik zal het onthouden Mark!

Met citaat antwoorden
Oud 12-05-2018, 10:31
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Gisteren ben ik weer even lekker bezig geweest met de Volvo.

Vorige week ging ik heel vrolijk op weg naar de stalling met de spullen om hem een beurt te geven: ontstekingsdelen, filters, etc. Na 8 maanden stilstand verwachtte ik toch op zijn minst dat de rotor en/of verdelerkap last zouden hebben van geoxideerde contacten en dat het luchtfilter wellicht vol vocht getrokken was. Dat bleek niet zo te zijn, en daarom besloten enkel olie en oliefilter te vervangen. Daarna was het starten en lopen (op euro 98 van 8 maanden oud).

Helaas blijkt de auto er toch niet helemaal ongeschonden vanaf te zijn gekomen. EĂ©n band was leeg dus daar zal een keer wat moeten gebeuren, gelukkig dat ik nog een reservewiel met een zelfde maat band had liggen. Daarnaast waren er een paar slechte contacten, zowel de koplampen als de gevarenlichten deden het pas na een keer wiebelen met de stekker.

Inmiddels staat de 340 bij de garage voor de apk-keuring en een technische controle. Fingers crossed!
Bijgesloten Plaatje(s)
Bestandstype: jpg 20180511_114425.jpg (83,2 Kb, 17x gelezen)
Bestandstype: jpg 20180511_114411.jpg (61,8 Kb, 14x gelezen)

Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2018, 08:17
NickN's Avatar
NickN NickN is offline
V3C Clublid

Er komt straks weer een nette 340 onder het stof vandaan, hopelijk komt hij goed door de keuring!
2014 Volvo V40 1.65deurs (work)
Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2018, 08:40
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NickN Bekijk bericht
Er komt straks weer een nette 340 onder het stof vandaan, hopelijk komt hij goed door de keuring!
Dat hoop ik ook, met een beetje geluk is hij klaar voor Volvodrive Treffen.

Niet te hard roepen natuurlijk, maar ik verwacht geen grote dingen. Voor de apk kijk ik altijd zelf de auto na, hoewel ik hem dit jaar helaas niet boven de put heb kunnen rijden. Daarnaast vraag ik de garage altijd zeer kritisch te kijken zodat ik nu al zoveel mogelijk kan vervangen wat volgend jaar misschien niet meer voldoet. Ten slotte gaat de 340 eigenlijk standaard elk jaar naar het lasbedrijf om preventief dingen te behandelen en kleine plekjes aan te pakken voor het een issue wordt.

Dat laatste is op zich elk jaar wel een leuke. Waar eind 2016 de dorpel nog hard leek, kun je nu het randje achter de kriksteun linksachter met de hand bewegen. Zo snel kan het gaan, zelfs zonder door pekel te rijden.

Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2018, 16:59
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Vandaag is de auto weer goedgekeurd voor de apk, na het astronomische aantal van 1034 kilometer sinds de vorige apk. Ik moet er toch wat vaker mee gaan rijden
Zoals de voorzichtige verwachting al was zonder enige op- of aanmerkingen, dat kan alleen met een Volvo
Bijgesloten Plaatje(s)
Bestandstype: jpg 20180515_164924.jpg (29,9 Kb, 10x gelezen)

Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2018, 07:46
NickN's Avatar
NickN NickN is offline
V3C Clublid

Mooi Bart, ben benieuwd om hem te zien maandag
Met citaat antwoorden
Oud 08-07-2018, 09:52
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Blanke blinkers

Blanke blinkers!

Na een lange periode van twijfelen heb ik toch maar een setje blanke knipperlichtglazen gekocht en gemonteerd. Dafhobby verkoopt ze in Nederland. Uiteindelijk tĂłch de knoop doorgehakt en een setje besteld nu ze er nog zijn.

Wat je besteld zijn echter enkel de glaasjes, je moet eerst een setje donorknipperlichten hebben waar je het oranje glas vanaf sloopt; iets wat niet zonder slag of stoot ging. Eerst met een priem en een hamer een gaatje maken, vervolgens stukje voor stukje wegbreken met een tangetje, en tenslotte de laatste restanten oranje wegslijpen met een dremel en speedclic slijpschijfjes. Met een vaste hand en veel geduld lagen daar na 3,5 hobbyen 2 knipperlichten zonder glas. De Ă©chte uitdaging was het randje aan de kant van het spatbord, hier valt het glas een stukje in het zwarte plastic waardoor je deze niet verkeerd kunt monteren.
Toen het oranje glas helemaal weg was heb ik het onderste horizontale deel van de chroomkleurige reflector zilver gespoten om de schittering wat tegen te gaan als je in het knipperlicht kijken; vond ik zelf mooier.
Ten slotte het monteren, dit ging verrassend eenvoudig. Doorzichtige flexibele afdichtings- en montagekit gehaald bij de automaterialenzaak. Hardt ook uit als deze overschilderd wordt, zonder zuurstof, dus ideeal voor zo'n knipperlichtje aangezien dat bijna helemaal afgedicht moet worden. Een kitranje leggen waar het glas moet komen, er op duwen en tijdelijk fixeren met tape, en klaar is kees!

Zie hier het resultaat, met before and after-foto's want die doen het altijd leuk:

Zoals de opmerkelijke kijker vast al wel had opgemerkt, ook mijn gele 'mistlampen' heb ik bij deze gelegenheid maar meteen vervangen door witte exemplaren. Uiteraard heb ik de originele knipperlichten en gele mistlampen nog wel bewaard om altijd nog terug te kunnen.

Gevoelsmatig weet ik eigenlijk nog niet zo goed wat ik er van vind; het is ff wennen...
In het begin vond ik het niet geweldig, ik denk omdat de rand tussen de bumper en knipperlichten die er eerder al was nu meer opvalt. Ook lijkt het ontbreken van gele mistlampen en oranje knipperlichten de gele kentekenplaat meer te accentueren. Nu al dat wit er eventjes op zit begin ik er meer aan te wennen en begin ik deze aanpassing eigenlijk steeds meer te waarderen. Misschien dat ik ze over een tijdje ook wel eens op de Millionaire probeer, op een zilvergrijze auto ziet het er denk ik ook weer heel anders uit.

By the way, apk-technisch is het toegestaan om witte knipperlichten aan de voorkant te hebben, dat weet ik. Weet iemand of het ook toegestaan is om deze tot stadslicht te bombarderen? Dat het 'knipperlicht' altijd aan is, en gaat knipperen bij het aanzetten van de richtingaanwijzer naar Amerikaans voorbeeld.

Met citaat antwoorden
Oud 08-07-2018, 12:24
hengel hengel is offline
Frequente Gast (geen lid)

Bij mijn Daf 55 coupé zit idd het stadslicht in het knipperlicht. Het werkt zoals jij omschrijft, dus stadslicht brand altijd en knippert bij richting geven. Of het mag qua typegoedkeuring weet ik niet. Bij de Daf was het zo, later is dit wel veranderd door het stadslicht in de koplamp te monteren.
Met citaat antwoorden
Oud 08-07-2018, 16:18
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hengel Bekijk bericht
Bij mijn Daf 55 coupé zit idd het stadslicht in het knipperlicht. Het werkt zoals jij omschrijft, dus stadslicht brand altijd en knippert bij richting geven. Of het mag qua typegoedkeuring weet ik niet. Bij de Daf was het zo, later is dit wel veranderd door het stadslicht in de koplamp te monteren.

Dank voor je stukje info.
Bij je Daf zijn de richtingaanwijzers aan de voorkant dan ook wit?

PS. Naar mijn mening het mooiste model wat Daf ooit op de weg heeft gezet, de 55 coupé. Misschien, heel misschien, zet ik er ook nog ooit eentje op de oprit

Met citaat antwoorden
Oud 08-07-2018, 18:50
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Volgens de wet mag stadslicht wit of amber zijn. Als je Googled op amber dan vind je oranje. Toch doen ze bij de APK vaak moeilijk over oranje stadslicht. Echt met witte lampjes wordt de auto wel altijd goedgekeurd, want knipperlichten mogen ook wit zijn.
Dus als je er witte lampjes inlaat dan is het sowieso geen probleem.
Ik vind het goed staan, heb de glaasjes ook al 7 jaar liggen. Moet er nu toch eens echt werk van maken
Oud 08-07-2018, 20:20
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Bedankt Mark! Dat je stadslicht amberkleurig mag zijn wist ik niet. Wel gek eigenlijk dat dat bij geĂŻmporteerde Amerikanen omgebouwd wordt. Ik houd het denk ik gewoon bij wit stadslicht, een kwestie gezeur voorkomen.

Met citaat antwoorden
Oud 08-07-2018, 21:08
François's Avatar
François François is offline
V3C Clublid

He Bart,
Je voorbumper, kan die nog een centimetertje hoger?
Nu is de spleet tot de knipperlichten wel erg groot.
Oud 08-07-2018, 21:18
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Een halve cm wel volgens mij François, ik zal het eens proboeren. Ik heb de bumper nu zo hangen dat de asjes van de koplampwissers in het midden van de gaatjes zitten.

Met citaat antwoorden
Oud 08-07-2018, 21:30
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Ik vind het erg mooi staan, lekker houden zo
Oud 08-07-2018, 21:52
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Nachtrit uitzetten

Nachtrit uitzetten

Knipperlichten gemaakt, vervolgens lekker rijden!
Het was heerlijk weer, op zo'n dag als vandaag ben ik, met mijn met zonnebrandcreme in gesmeerde armpje uit het raam, een zéér blije variorijder. Met geen enkele 300-serie gaat dat zo goed als met een 3-deurs automaat; geen raamstijl in de weg en niet hoeven schakelen.
Je zou vanuit dat uitgangspunt natuurlijk ook kunnen stellen dat het de minst veilige 300-serie is omdat de kans het grootst is dat je arm in aanraking komt met andere al dan niet beweegbare objecten, maar dat laat ik voor het gemak maar ff buiten beschouwing natuurlijk

Anyweg, ik was dus de nachtrit aan het uitzetten. In grote lijnen heb ik de route al klaar. Vandaag was het controlerondje; kloppen alle situaties met wat google maps te vertellen heeft? Daar blijken dus nog wel wat verschillen in te zitten... Inmiddels heb ik de fouten in kaart gebracht, van de week aanpassen, en dan een paar proefkonijntjes laten kijken of ze er uit komen. Prachtig om te doen, maar een uitdaging om een puzzeltocht sluitend te krijgen is het zeker

PS. Hint voor de mensen die de nachtrit komen rijden op 6-oktober; het is niet toevallig dat ik hier even gestopt ben met de 340

Zelfs in zwart/wit zijn de knipperlichten mooi wit
Maar eigenlijk vond ik deze foto gewoon mooi omdat het net lijkt of die 25 jaar geleden is gemaakt.

Met citaat antwoorden
Oud 08-07-2018, 21:54
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven340 Bekijk bericht
Ik vind het erg mooi staan, lekker houden zo
Bedankt Steven! Hoe langer ze er op zitten, hoe mooier ik ze zelf ook ga vinden. Grappig eigenlijk hoe een paar vierkante decimeter van kleur veranderen een auto zo'n ander uiterlijk geeft.

Met citaat antwoorden
Oud 09-07-2018, 08:57
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C PoetsWouter

Knap werk Bart, en op een rode 340 staat het echt heel prima vind ik.
Met citaat antwoorden
Oud 09-07-2018, 23:27
Niels's Avatar
Niels Niels is offline
V3C Clublid

Haha, die laatste is net zo'n Volvo Beesd persfoto. Gaaf hoor.
'94 BMW R 1100 GS
Met citaat antwoorden
Oud 10-07-2018, 07:40
Louis Louis is offline
V3C Clublid

Wat een pracht van een wagen!
Oud 10-07-2018, 08:19
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Dank heren

@Louis; hij heeft wel zo zijn plekjes als je dichtbij gaat kijken hoor, vooral een wat doffe lak op de horizontale plaatsen en een paar oudere reparaties waar ik niet 100% tevreden mee ben. De bedoeling is om dat laatste dit jaar nog aan te laten pakken.

Met citaat antwoorden
Oud 10-07-2018, 11:44
hengel hengel is offline
Frequente Gast (geen lid)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door General Custom Bekijk bericht
Dank voor je stukje info.
Bij je Daf zijn de richtingaanwijzers aan de voorkant dan ook wit?

PS. Naar mijn mening het mooiste model wat Daf ooit op de weg heeft gezet, de 55 coupé. Misschien, heel misschien, zet ik er ook nog ooit eentje op de oprit
Lampen zijn idd wit. Ze lopen net wat rond om de bocht van het voorscherm. De Italiaanse modellen hebben het laatste hoekje, zo'n cm of 3, wel oranje. Dat was daar verplicht.

Hier staat een foto van mijn Daf waar je de verlichting goed ziet.
https://goo.gl/images/pQZvE1
Met citaat antwoorden
Oud 12-07-2018, 09:12
NickN's Avatar
NickN NickN is offline
V3C Clublid

Pff wat een plaatje Bart! Mag je trots op zijn. De witte knippers staan hem zeker goed!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: