Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 21-07-2013, 12:09
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

De EMVK is gereviseerd, tachorelais verwisseld, en heel het systeem werkt goed volgens het foutdiagnosesysteem op de site. De ene kant van de EMVK schakelt bij 1800+ toeren, de andere kant bij het bedienen van de bergrem.

Maar dan...
Bij 50km/h maak ik net geen 3000 toeren op constante snelheid (met bergrem aan ongeveer 3500 toeren). Wat is hier het probleem?

Wat mij wl opviel is dat de rubber klepjes in de revisieset van Dafhobby een langere schacht hebben waar dat pinnetje in komt van de spoelkern... Zou dit het probleem kunnen zijn? Moet ik hier een mm afsnijden zodat deze rubber klepjes misschien strakker afsluiten?

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 21-07-2013, 12:37
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

schakelen, bedoel je het klikken, of het aanzuigen van lucht via de slangaansluiting.

met alleen klikken ben je nog nergens natuurlijk.

Zijn de membramen nog wel goed (blaastest richting vario)?
Met citaat antwoorden
Oud 21-07-2013, 12:48
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Ik heb de spanning over de spoelen gemeten, en de weerstand door de spoelen (33 ohm). Dat leek me het meest betrouwbaar, keiharde cijfers.

De blaastest richting de vario is goed: ik kan er op blazen met veel weerstand, en vasthouden tot ik een rode kop krijg. Laat ik los, dan blaast hij terug bij beide slangen.
Ook de econometer geeft aan dat er nergens een vacuumlek is, 0 als ik op de motor rem...

Ik denk dus dat het iets in de EMVK moet zijn, iets zorgt er voor dat het vacuum niet goed geschakeld word...

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 21-07-2013, 14:10
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Probleem opgelost

Het was inderdaad het rubbertje uit de revisieset dat een te lange schacht had: (Links Dafhobby, rechts origineel)

Nu draait hij mooi 2000 toeren bij 50km/h en 3000 toeren bij 80km/h, netjes! Meteen maar een sportstand er op maken, want nu is het echt een oude lullen bak

Met citaat antwoorden
Oud 21-07-2013, 16:23
ginkelvanmichiel's Avatar
ginkelvanmichiel ginkelvanmichiel is offline
Frequente Gast (geen lid)

Best kans dat je hem een beetje moet 'inrijden'. Als het autootje altijd korte stukjes heeft gereden is dat goed te voelen. Ik heb zelf wel eens met een 77-er 343 (de vla-gele van Alex) proefgereden en die was best vlot te noemen. Maar die was met veel km's ook behoorlijk ingereden
Met citaat antwoorden
Oud 21-07-2013, 17:10
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Ingereden zal hij wel zijn denk ik hoor, hij heeft minstens een jaar met kapotte EMVK gereden, en bij een meid van in de 20

Nu rijdt de auto in elk geval perfect! Het lag dus puur aan de kwaliteit van de revisieset. Jammer... Gemiste kans voor Dafhobby, want nu heb ik vernomen dat BBB ze ook heeft, dus de volgende (voor de reserve EMVK) haal ik daar!

Nu heb ik overigens wel een heuse R-sport knop

Met citaat antwoorden
Oud 21-07-2013, 21:40
setsunakaede setsunakaede is offline
Forum Admin

Hmmm..., de R van Racen

Lekker bezig, Bart!
Oud 21-07-2013, 22:08
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Op de bergrem het zelfde plaatje dan maar? De R van Remmen

Het gaat inderdaad lekker vooruit

Met citaat antwoorden
Oud 26-07-2013, 22:51
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Foto's

De Special een keer grondig schoongemaakt aan de binnenkant, en op foto gezet!

Exterieur:

De lak begint wat roze te worden Oplossing is natuurlijk oranje verven, deuren dichtlassen, en een rebelflag op het dak

Maar wel snaarstrak!

Ooit heeft hij een spoiler gehad

Motorkap heeft roest... Deze word vervangen door een andere, in het rood of tijdelijk een in schoolbordzwart. Lijkt me wel lachen om er op te tekenen

Putdeksels... Een keer een leuk setje lichtmetaal opsnorren

Motor:

Intussen na een beurt weer een blij 1.4-tje:

Interieur:

Het interieur is nog zr netjes

Details moeten er zijn!

Van de oudere medemens geweest, dit is het bewijs. Ik moet zeggen, automaat en dan je nek nog niet eens hoeven draaien is ideaal!

De waakhond:

Zr nette kofferbak:

Nu ruikt de auto weer helemaal fris, en bovendien is hij nu opnieuw getectyleerd. Wat roest lassen, en hij kan er dus weer jren tegen

Met citaat antwoorden
Oud 26-07-2013, 23:01
vincentengel1990's Avatar
vincentengel1990 vincentengel1990 is offline
Frequente Gast (geen lid)

Jammer dat je foto's zo donker zijn. Want volgens mij ziet het er onder de kap en je interieur geweldig uit. Je deurpaneel lijkt wel nieuw op de foto...
Oud 26-07-2013, 23:08
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Toen ik aan foto's maken toe was, was het inderdaad al vrij donker buiten... Maar het ging nog

Met citaat antwoorden
Oud 27-07-2013, 22:08
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Rijden

Rijden, daar is een auto voor bedoeld. Deze 340 heeft dat goed begrepen, hij heeft me vandaag naar Zoetermeer gebracht om onderdelen voor de Millionaire te halen, en geen krimp gegeven! Oke, dat is niet helmaal waar want na een minuut of 10 een warme start maken ging niet zo soepel, daar moest even een puntje choke bij welke wel meteen weer uit kon. Nu kun je daar moeilijk de auto de schuld van geven, maar eerder een chauffeur die er nog niet zo veel ervaring mee heeft

Ook heb ik de eerste tank vandaag leeg gereden. Een verbruik van 1:14,0! Prachtig voor een 340 automaat Bovendien zou het nog beter moeten kunnen, dit was met een half uurtje file aan 10km/h, een aantal ritjes naar de supermarkt, en het uitproberen van de sportknop.

Verder heb ik nog even wat liggen modderen met polystyreen. 2 plaatjes gemaakt om de voorbalk aan de achterkant dicht te maken in verband met roestpreventie:

Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2013, 23:36
Forum Admin

Hmmm, dat is wel een goede Bart!
Als dat goed past, kan je dan een tekeningetje maken incl. maten en die doorsturen of online zetten? Er zullen ongetwijfeld meer mensen interesse hebben.
Oud 29-07-2013, 00:09
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door setsunakaede Bekijk bericht
Hmmm, dat is wel een goede Bart!
Als dat goed past, kan je dan een tekeningetje maken incl. maten en die doorsturen of online zetten? Er zullen ongetwijfeld meer mensen interesse hebben.
Dat ga ik zeker doen! Ik moet er alleen nog wel even aan klussen, want het behoeft wat finetuning. Bij het volledig aandraaien van de parkers waarmee de platen vastzitten, gaat de plaat bobbelen, gaatjes nt te ver uit elkaar dus, of de plaatjes te dun... Oplossing: gaatjes groter boren.
Ook heb ik een hoekje om moeten buigen, wat eigenlijk nog afgesneden moet worden.

Met citaat antwoorden
Oud 04-08-2013, 16:16
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Optische Tuning

Vandaag even wat optische tuning gedaan aan de 340

Originele spoiler:

Zilveren grille met GLS-logo er op:

Verder heb ik de auto nu volledig in de tectyl voor holle ruimtes staan, dus die is wel even beschermd

Minder goed nieuws is dat de motor 0,25 liter olie op 500km heeft verbruikt. Bovendien blaast de motor uit de vuldop... Ik ben bang dat ik eens rond moet gaan kijken om er een ander blok in te leggen

Met citaat antwoorden
Oud 04-08-2013, 16:39
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

eerst even compressie meten, dan kun je zien of het de zuigerveren zijn

maar dan nog, eerst even een tijdje aankijken. Het kan ook zijn dat er veel condens in de olie zat (door korte stukjes rijden), als je dan ineens regelmatig de motor goed warm rijdt kan het zijn dat het oliepeil wat sneller daalt, zonder dat er echt olie verbrand is

en het kan natuurlijk onnauwkeurigheid zijn... maar dan nog; 1:2000 zou voor mij (nog) geen reden zijn om er zomaar een ander blok in te gooien (sterker nog; voor mij zou het betekenen dat ik niet eens hoef bij te vullen als ik elk jaar ververs )

ohja, het grilletje vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi. Spoiler des te meer!

Volvo 360 injection 1988
Met citaat antwoorden
Oud 04-08-2013, 16:47
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Spoiler ziet er goed uit, ik zou eerder een GL logo op de gril zetten i.p.v. GLS

En wat de lak betreft, kunt je dat niet poetsen / polijsten om die mooie rode kleur weer terug te krijgen?
Oud 04-08-2013, 17:06
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volvofiel Bekijk bericht
eerst even compressie meten, dan kun je zien of het de zuigerveren zijn

maar dan nog, eerst even een tijdje aankijken. Het kan ook zijn dat er veel condens in de olie zat (door korte stukjes rijden), als je dan ineens regelmatig de motor goed warm rijdt kan het zijn dat het oliepeil wat sneller daalt, zonder dat er echt olie verbrand is

en het kan natuurlijk onnauwkeurigheid zijn... maar dan nog; 1:2000 zou voor mij (nog) geen reden zijn om er zomaar een ander blok in te gooien (sterker nog; voor mij zou het betekenen dat ik niet eens hoef bij te vullen als ik elk jaar ververs )

ohja, het grilletje vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi. Spoiler des te meer!
Ik zet hem gewoon een keer bij de garage neer met de mededeling, ''kijk hem maar na''. Handig De olie is wel vrij oud en cht aan vervanging toe (pikzwart), dus even aankijken is sowieso wel handig misschien... Maar dan toch. 1:2000 en blazen is niet goed genoeg. Geen merkbaar verbruik, dan is het goed. Mochten de zuigeveren versleten zijn, dan kan ik die er misschien ook nieuw inzetten? En anders hoeft een verse kop ook niet de kop te kosten

Het grilletje is inderdaad even wennen... Ik vond het ook niet mooi, maar toch heeft het wel iets aparts. Als je je 340 kwijt bent bij Ikea tussen heel de rest van de 300-series, zeg ik ''hee, het is die, die met die zilveren grill daar!''

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven340 Bekijk bericht
Spoiler ziet er goed uit, ik zou eerder een GL logo op de gril zetten i.p.v. GLS

En wat de lak betreft, kunt je dat niet poetsen / polijsten om die mooie rode kleur weer terug te krijgen?
Een enorme blunder misschien, maar ik had alleen ''GLS'' liggen. Ik denk, in plaats van ''Grand Luxe Sport'' wordt het nu ''Grand Luxe Special''

Ik wil de rode lak inderdaad nog een keer polijsten, maar dat wordt tegen de tijd dat ik een polijstmachine heb... En eerst staat de motortakel ook nog op het programma, en natuurlijk lassen van beide auto's, laten spuiten van de Millionaire, een 340 slopen voor zijn automaatbak (Millionaire) en motor (Special), injectiespul van een 440 van de sloop halen voor de Millionaire, en alles wat er nog tussenin komt...
Kortom, dat komt nog wel eens een keer

De motorkap wordt overigens binnenkort vervangen, waarschijnlijk door eentje van de verkeerde kleur die ik ga verven met zwarte schoolberdverf

Met citaat antwoorden
Oud 05-08-2013, 13:48
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

luchtverplaatsing uit de vuldop is normaal he...

overigens is olieverbruik meting alleen zinvol bij gebruik van verse olie zonder korte ritten tijdens de meting.
Met citaat antwoorden
Oud 05-08-2013, 22:39
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
luchtverplaatsing uit de vuldop is normaal he...

overigens is olieverbruik meting alleen zinvol bij gebruik van verse olie zonder korte ritten tijdens de meting.
Hij blaast wel heel erg t.o.v. de 1.7, of is dat ook normaal?
Dat is wel een +puntje dan, het is echt pikzwarte oude olie die er nu inzit, en de auto maakt ongeveer 50/50 lange en kortje ritten.

Met citaat antwoorden
Oud 05-08-2013, 23:11
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Polijsten en inboenen

Pa en ma Custom waren heel lief geweest voor mij, en hebben op de zomermarkt hier in het dorp spul meegenomen zodat ik mijn auto weer mooi kan laten shinen. En het werkt Eigenlijk polijst je de lak gewoon weer glad.
Meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en de zaak ook mooi in de was gezet. Nu glimt ze prachtig, als nieuw!

Mooi kontje

Al het zwart weer netjes zwart gepoetst:

Taartschep:

Wieldopjes weer als nieuw!

Dit had ik niet durven dromen, zelfs het roze dak is weer rood!
Voor:

Na:

Verder ben ik vandaag nog een folterwerktuig gaan halen, a.k.a. mijn gloednieuwe 2e-hands middeleeuwse motortakel

Met citaat antwoorden
Oud 05-08-2013, 23:37
Forum Admin

Wauw, dat is met recht een martelwerktuig inderdaad, Bart!
Nou ja, als hij zijn werk maar goed doet.
Zit er wel iets van een rem op die takel? Anders ga je nog een flinke kluif hebben; met n hand het handwieltje vast houden, met de andere hand het blok sturen...
Oud 05-08-2013, 23:45
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Er zit een soort van rem op, een gat om een bout door te steken

Met citaat antwoorden
Oud 06-08-2013, 00:23
Forum Admin

uh, wauw.

Ik zou motorwissels maar met zijn tweetjes uitvoeren, dat is overigens ook met een fancy motortakel wel aan te raden.
Oud 06-08-2013, 00:31
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Met zijn 2en sowieso, dat ik ook veel gezelliger! Biertje er langs, en gaan met dat ding

Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: