Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Techniek > Motor en Aandrijving (1400)

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 22-04-2004, 16:19
randomhero's Avatar
randomhero randomhero is offline
Frequente Gast (geen lid)

Hallo mensen,

ff een vraagje. Mijn 340je was eindelijk weer lekker afgesteld en reed mooi zonder schokken bij lage snelheden e.d. Toen keek ik eens naar een paar van die rubber slangen van en naar de carb. Er zit er een die naar je kleppendeksel gaat, een hele korte. Ik haalde die eraf, en het bleek dat die van binnen nogal vol zat met witte olie (olie + vocht worg wit van kleur) Toen ik die helemaal schoon had gemaakt begon die weer wat te rijk te lopen denk ik. Als ik bijvoorbeeld inparkeer, bij lage snelheden dus, hoor ik wat geklepper vanaf de vario (trommels?) bij het loslaten van het gas wat ie eerst niet deed. Hoe kan die komen??? Het is niet ernstig ofzo en niet der mate storend, maar ik vroeg het me gewoon af.

Gr Thomas
Met citaat antwoorden
Oud 22-04-2004, 20:28
jackvdbergh jackvdbergh is offline
Frequente Gast (geen lid)

Wit of okergeel kan evt. duiden op een lekke koppakking. Dit komt doordat er water bij de olie dan komt.

De slang waarop je doelt is waarschijnlijk de carterontluchting. In principe moet ie vettig zwart zijn van de olie.
Oud 26-04-2004, 01:18
Bart Snoek (Bart)
Gast (geen account/niet ingelogd)

Het kan ook een beetje condens water zijn,dat wil ook nog wel eens voorkomen. Dit is inprinciepe niet zo erg,maar kan wel wat vervuiling in de klepdeksel ontluchting (carter ontluchting) achterlaaten (Dikke ,witte drap). Is het echter het geval dat als je de peilstok er uit trekt ,en deze ook onder de witte olie zit is het een lek van het koelwatersysteem in het blok. Dit kan een lek zijn onder bij de bussen ,of wat Jack al zegt,bij de kop cq koppaking.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: