Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Techniek > Motor en Aandrijving (2 Liter)

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 24-09-2018, 10:01
Marty360GLS's Avatar
Marty360GLS Marty360GLS is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Remdruk lampje brand bij hogere toeren

Ik was gisteren op weg naar huis vanaf mijn werk, dus ik draai de oprit op en jakker de 360 wat hoger in zijn toeren dan gebruikelijk (3000-4000 max). Toen zag ik dat 't lampje voor de remdruk kort aan ging, maar dat was net voor het schakelen, toen ik eenmaal ging schakelen ging 'ie weer uit. Ik heb dit de laatste maand al een keer eerder gehad.

Een vriend van mij stelde toen dat het kon zijn dat de carburateur eventjes niet genoeg vacuum kan opbouwen, omdat er zoveel lucht doorheen wordt gejaagd bij hogere toeren, en dat de remcilinder (en dus de druk) vertrouwt op het vacuum van de carb.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen, en of ik me ergens zorgen om moet maken? Het niveau van de remvloeistof is verder prima, en ze remt ook gewoon goed.

(edit: ik heb het per ongeluk in de verkeerde sectie geplaatst, maar kan 'm ook niet verplaatsen)
Met citaat antwoorden
Oud 24-09-2018, 10:13
2 Fast 4 U's Avatar
2 Fast 4 U 2 Fast 4 U is offline
V3C Clublid

't lampje voor de remdruk zoals jij dit benoemd is eigenlijk een niveau meting voor de rem olie, mocht de olie onder een bepaalde niveau komen door, versleten remvoeringen of lekkages dan gaat deze lampje aan. Het lampje word aangestuurd door een niveauschakelaar in de oliebehouder boven op de hoofdremcilinder.
Het heeft niets met de vacuüm van de motor naar de remkrachtversterker te maken.
Misschien dat het komt door het snel schakelen in combinatie met een lager remolie niveau dat de niveauschakelaar contact maakt?
Koppel: hoe ver de auto de muur mee neemt.

Laatst aangepast door 2 Fast 4 U : 24-09-2018 om 12:44
Met citaat antwoorden
Oud 24-09-2018, 10:52
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2 Fast 4 U Bekijk bericht
't lampje voor de remdruk zoals jij dit benoemd is eigenlijk een niveau meting voor de rem olie, mocht de olie onder een bepaalde niveau komen door, versleten remvoeringen of lekkages dan gaat deze lampje aan het lampje word aangestuurd door een niveauschakelaar in de oliebehouder boven op de hoofdremcilinder.
Het heeft niets met de vacuüm van de motor naar de remkrachtversterker te maken.
Misschien dat het komt door het snel schakelen in combinatie met een lager remolie niveau dat de niveauschakelaar contact maakt?
Dit komt dus door de extreme power die vrijkomt bij het accelereren

Bij de 850 heb ik daar met de ruitensproeier ook altijd last van bij plankgas.
Oud 24-09-2018, 12:09
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Wat Erick zegt.

Controleer voor de zekerheid je remcilinders achter op lekkage. En de remblokken voor op slijtage. Om het 'op te lossen' kan je de remvloeistof bijvullen. En op termijn blokken vervangen of lekke cilinders vervangen. Of andere lekkages oplossen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: