![]() |
|
|||
|
|||
Slecht stationair lopen
Mijn 343 heeft het volgende probleem: na lang stilstaan (bijv. 3 weken) duurt het wel een halve minuut voordat hij aanslaat. Duurt wel vrij lang, maar misschien is dat niet vreemd omdat de benzine natuurlijk wel helemaal naar de carb. moet worden gehaald.
Maar nu het volgende, gisteren wilde hij na een ritje van ongeveer 25 km aan het einde van de dag (de motor was dus alweer helemaal afgekoeld) heel slecht aanslaan, uiteindelijk is het toch gelukt maar vraag niet hoe. Rijden doet ie daarna als een tierelier, daar ligt het beslist niet aan. Probleem 2 deed zich echter aan bij het stoplicht met warme motor; ik stond daar vrolijk dansend en schokkend voor het stoplicht (dit is al langer, maar wordt wel steeds erger) en wanneer ik een beetje gas bijgaf was het over. Nadat ik thuis was en de auto nog even liet lopen was het weer hetzelfde, weer volop schudden. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het gaat trouwens om een 343 met een B14.4 (ruilblok). |
|
||||
|
||||
heb je alle brandstof voerende dunne slangen al vervangen?
zoja: oorzaak = waarschijnlijk de klepjes in de benzinepomp zonee: eerst doen! |
|
|||
|
|||
Bedoel je de slangen vanaf de brandstofpomp naar de carburateur, of ALLE brandstofslangen?
De brandstofpomp is ongeveer 4 maanden geleden vervangen door een nieuwe, dus daar ligt het denk ik niet aan. Wouter, zou jij anders eens een blik kunnen werpen, ik heb namelijk ook het idee dat hij niet helemaal supergoed is afgestelt namelijk.. |
|
||||
|
||||
een weigerende stationairsproeier + foute afstelling zou ook kunnen.
|
||||
|
||||
voor dit slechte starten denk ik vooral aan de aanzuigleiding tussen tank en brandstofpomp. klein stukje rubber boven de tank, en een klein stukje rubber in de motorruimte bij de benzinepomp.
de retourleiding heeft op dezelfde plekken ook 2 stukjes rubber 5 mm intern, die ook meteen mee vervangen. Er is een super duidelijk topic met foto's van te vinden. |
|
|||
|
|||
Oke, dat stukje bij de tank kan ik vinden onder die mat in de kofferruimte, of loopt die onder de auto?
Waar loopt die retourleiding? |
|
||||
|
||||
vlak naast de aanvoer. het zijn tweeling broertjes zeg maar.
|
|
|||
|
|||
Oke, bij de carburateur dus?
Ik zal eens gaan kijken. Is het goed zelf te doen? Waar kan je benzineleidingen krijgen? |
|
||||
|
||||
zowel bij de carburateur, als op de plaats bovenop de tank zitten 2 stukjes rubberen leiding.
het gaat dus in totaal om 4 stukjes rubber slang |
|
|||
|
|||
Oke, ik zal er eens naar gaan kijken. Benzineslang is gewoon te koop bij de automaterialenhandel?
|
|
|||
|
|||
Dat klopt. Ik neem meestal de slang minimaal 2 cm ruimer. Dat is makkelijker monteren.
|
|||
|
|||
Weten jullie toevallig ook nog hoeveel mm en hoeveel (meter) slang ik moet kopen? Voor de rest nog benodigdheden. Heb er namelijk nog niet echt ervaring mee.
|
|
||||
|
||||
heb het het betreffende topic nou al gevonden? het boodschappenlijstje en de instructies staan er echt gewoon letterlijk in
![]() |
|
|||
|
|||
Nee, sorry, nog niet gezocht ook. Die slang vanaf de tank, bedoel je die naast de vulpijp loopt, achter de plastic bekleding van de vulpijp naar de tank?
|
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Kijk eens aan, dank je! Afgelopen dagen starte ie vrijwel meteen, best typisch..
|
|
|||
|
|||
Soms moet een auto aan de eigenaar wennen. Een beetje vertroetelen van de auto kan al tot een beter wederzijds begrip leiden.
Het vervangen van oude benzineslangen is altijd zeer nuttig.
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik heb ook zoiets als hierboven beschreven en moet de statioair sproeier vervangen. Erik, heb je die toeallig bij de onderdelen? (340 DL K6) |
![]() |
Discussie Opties | |
Weergave Modus | |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
Slecht stationair lopen voorbij!!!!! | Niet geregistreerd | Motor en Aandrijving (1400) | 2 | 19-09-2007 22:12 |
Slecht stationair lopen auto | Vincent Kraan (Vinkraan) | Motor en Aandrijving (1400) | 11 | 30-11-2005 09:59 |
Schokken slecht stationair lopen 340 Vario | Luuk Brinkman (Luukbrinkman) | Motor en Aandrijving (1400) | 3 | 16-06-2005 11:46 |
Slecht lopen | Niek Vervoort (Daf55marathon) | Motor en Aandrijving (1400) | 4 | 23-11-2004 21:00 |
Stationair slecht lopen nog steeds | janvaneeken | Motor en Aandrijving (1700 en Diesel) | 15 | 19-05-2004 09:05 |