Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Techniek > Licht en Elektra

Discussie Opties Weergave Modus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 28-07-2009, 18:51
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje

Beste forummers,

m'n accu is leeg sinds eergisteren. Hij sloeg nog wel langzaam aan, maar nu, na een kort ritje, doet 'ie helemaal niks meer. Geen sjoege.
Spanning op de polen in rust is 11,5 V, ˇˇk met lopende motor!

Dan het leuke: verlichting brandt erg flauw tijdens het rijden. Zet je de verlichting aan, zakt de tankmeter naar 0. Zet je de ventilatie aan, zakt 'ie nog harder naar beneden.

Als je de auto afzet en 'm direct weer wil starten,draait de startmotor niet eens meer 1x rond. De mistlampen heb k inmiddels, net als de radio, compleet afgekoppeld. Polen accu schoongemaakt. Laadstroomlampje werkt wel, maar brandt niet. Dynamo kapot?

Ik zoek dringend hulp, want overmorgen moeten we weer naar huis. Als 'ie eenmaal loopt, blijft 'ie wel lopen, maar afzetten = niet meer aan. Probleem dus bij het tanken...

Kan ik de dynamo hier reviseren/openmaken op de een of andere manier?

Als iemand een goede tip heeft, zou diegene dan willen sms'en of bellen? Kosten worden uiteraard vergoed. Gelieve dan wel alleen een nuttige tip, als ik zo vrij mag zijn. Het is geen doen om om de haverklap hier bij de receptie te gaan zitten.

Ik ben ANWB-lid, maar ik vrees dat een reparatie hier honderden euro's gaat kosten, en dat heb ik er echt niet voor over nu.

Ik ben te bereiken op +31 6 25 03 14 95 (Wouter, weet jij iets om dat te beveiligen om spam tegen te gaan?).

Alvast heel erg bedankt, ik zit 'm echt even te knijpen nu.

PS Ik ziet hier in RÚmoulins, Zuid-Frankrijk, dus een ritje naar Erik is er niet bij.

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: