Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Techniek > Licht en Elektra

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 18-11-2004, 18:45
josvandervelden josvandervelden is offline
Frequente Gast (geen lid)

Het is toch wat met zo,n 300... In elkgeval, start mijn auto goed en loopt meteen perfect, (ook word er dan een hele tijd gas gegeven) maar slaat af na 5 min.. of... start niet komt vuur uit de uitlaat ect ect...Grote knal! En is niet meer aan de praat te krijgen! Volgens de garage was het de bobine... Wat denken jullie?
Met citaat antwoorden
Oud 18-11-2004, 20:07
randomhero's Avatar
randomhero randomhero is offline

Ik heb wel eens gehoord van een grapjas hier in het gastenboek die tijdens het rijden zijn motor uitzette, een paar keer het gas intrapte en daarna weer starte waardoor zon zelfde knal ontstond als die jij nu beschrijft. Iets met de carburateur misschien zou ik denken?
Met citaat antwoorden
Oud 18-11-2004, 20:18
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

yep. het kan wel de bobine zijn
maar de carburateur is veel storingsgevoeliger en kan ook dit soort effecten geven
Met citaat antwoorden
Oud 18-11-2004, 20:34

Wanneer mijn motor warm is, "spuwt de uitlaat vuur".
Wat veroorzaakt dit vuurspuwen?
ANTWOORD: Vlammen uit de uitlaat wijzen meestal op de aanwezigheid van nog brandbaar mengsel in de uitlaat. Dit wordt vervolgens ontstoken door de hete uitlaatgassen van de goed werkende cilinders. Het feit dat er mengsel in de uitlaat kan komen, is al fout. Enkele oorzaken kunnen zijn: 1) lekke uitlaatklep (of meerdere uitlaatkleppen) of 2) een niet (goed) werkende cilinder die het mengsel zo door spoelt.

Dit had ik van internet, alleen het is uitsluitend bij het starten en niet als hij warm is of als hij loopt. Dan slaat hij af en dan is het weer knallen met vuur... Als je hem start dan. En dan start i wel, en loopt i perfect! Hij loopt perfect dus daar zit het niet in.

Maar wat dan met de carbarateur, dat hij niet goed vast zit of... Waar moet je dan naar kijken? Ik heb hem een hele tijd terug vast laten zetten omdat hij los zat... Dus hij zit wel vast, wat is er dan mis met dat ding?
Met citaat antwoorden
Oud 19-11-2004, 09:09
ThomasD ThomasD is offline

Ik heb zoiets ook 3/4 jaar gehad, om gek van te worden. Maar bij mij was het heel simpel. Ik heb de verdeelkap losgehaald, die was van binnen vochtig. Gedroogd, de oxidatie van de contacten geschraapt, de kap er met silikonenkit weer opgezet, nooit meer last van gehad.

Een nieuwe verdeelkap met vinger kan natuurlijk ook. Ik zou daar eens naar kijken, en ik hoop voor je dat het dan opgelost is.
Met citaat antwoorden
Oud 19-11-2004, 13:37

Nee het was niet de verdeelkap, hier dacht ik ook als eerste aan. Het was een kleinigheidje met de carburateur... ondingen zeg... Kun je wel leuke effecten mee krijgen zeg... Hij zat op 1.0 co lekker zuinig dus vandaar dat i dat deed... 1.0 is immers echt veel te laag, geen kat 83... Maar goed weer opgelost
Met citaat antwoorden
Oud 19-11-2004, 14:23
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

is een winner?

die hebben vaak een gescheurd spruitstuk.

kan de oorzaak zijn van een te laag CO gehalte maar dan loopt ie ook stationair zeker niet 'perfect'
Met citaat antwoorden
Oud 19-11-2004, 15:55

ja dat spruitstuk heb ik een naadje op laten lassen een hele tijd terug... Op gietijzer, succes hoor, maar geloof me het kan dus wel! Hij is nog steeds dicht! Electrisch hebben ze dat dacht ik gedaan met speciale electronen ofzoiets. Zelf heb ik daar dus geen verstand van, weet alleen dat het wel gelukt is, wat mischien onwaarschijnlijk klinkt omdat ze tegen mij toen zeiden dat dat niet kon!

Alleen hij was toen al zeker 10 jaar gescheurd, en geen een keer bij de apk opgevallen... Maar ja als hij warm was, kwam er ook geen gas uit alleen als hij koud was bij het starten! En ook bijna niks...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: