![]() |
|
de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent. |
Bekijk resultaten van de enquête: stickers terug op de 360 of niet? | |||
jaaah ze moeten er terug op! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 60,71% |
nee van mij hoeft het niet al die plakkers! |
7 | 25,00% |
weet het nog niet ,ik wil eerst het totaalplaatje zien |
5 | 17,86% |
Enquête met meerdere keuzes Stemmers: 28. Je mag niet stemmen op deze enquête |
![]() |
|
Discussie Opties | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
ik heb ook nieuwe spatbord randen liggen dus ik weet nog niet of ik van de sloper iets ga gebruiken
ik dacht van je kunt het maar hebben liggen...
|
||||
|
||||
volgende keer wel iets ruimer uitslijpen inderdaad! dit is niet handig als je het toch nodig mocht hebben (die aftermarket vervangingsranden hebben niet zo'n beste pasvorm....)
dus 15-20 cm vanaf de daadwerkelijke rand, is een betere plek om te pakken. |
|
||||
|
||||
eeeuy wie heeft die topic titel verandert?
ik heb het zo krap uitgeslepen omdat je dan niet op het dubbele materiaal kwam , leek me iets makkelijker dus daarom,maar misschien gebruik ik er wel niks van
|
||||
|
||||
Ik wilde het DOLgraag, maar deze keer ben ik onschuldig
![]()
|
||||
|
||||
ikke daan
![]() was t niet goed? |
|
||||
|
||||
jawel, maakt niet uit
ik dacht hoe kan da nou weer kunnen we straks in dit topic gewoon verder met het blokkie
|
||||
|
||||
Met een lasbril zie je echt niet waar je slijpt hoor...
![]() Een veiligheidsbril is dan handiger... ![]()
|
||||
|
||||
vandaag weer de gehele dag bezig geweest
de sloper is nu klaar oftewel kaal die kan opgehaald worden we zijn ook al aan de motor begonnen,die ligt nu uit elkaar het inwendige van het blok ziet er allemaal nog goed uit hier de laatste foto van de sloper ![]() ter afsluiting moest ie onze handtekening nog ontvangen ![]() ![]() toen zijn we begonnen aan de motorblokken de b2230fb word weer netjes opgeschildert in de mooie rode kleur na een grondige schoonmaak beurt hier hangen de 2 motoren aan de brug ![]() de linkse is de b230 ![]() en helaas gebeurde er toen iets ,wat minder leuk was de spanbanden van de b200 braken en het blok belande op de grond met alle gevolgen vandien ![]() ![]() dat was balen ![]() daar word je niet vrolijk van maargoed toen weer verder aan de 2.3 de kop wil ik laten vlakken ,dus die hebben we eraf gehaald ![]() hier ligt de kop met de v3x nokkenstok ![]() alleen zitten op een paar nokken wat bruinige plekken??????? weet iemand hoe dit komt? misschien te weinig olie ververst? ![]() dit was het weer voor vandaag,morgen gaan we weer verder groetjes ronald
|
||||
|
||||
zo gemakkelijk is het dus allemaal nog niet
nou blijkt dat de as die de rotor aandrijft geen vertanding heeft ,die in de b230 zit dus die as hebben we eruit gehaald en we moeten die van de b200 overzetten omdat daar de vertanding wel op zit dus echt plug&play is het niet of bij het blok van frank moet die vertanding er toevallig wel gezeten hebben morgen ga ik eerst een complete pakking set bestellen de positie van de peilstok is ook nog zoiets op de plaats waar de peilstok van de 230 zit ,zit bij de b200 een blindplaatje dat past niet in de b230,dus daar moet ik nog iets voor maken maar goed dat ik loodgieter ben
|
||||
|
||||
die bruine plek is op het 'nul' punt van de nok. daar loopt de klepstoter dus niet continu over de nok heen, en is ook het punt waarop je de klepspeling moet meten.
|
|
||||
|
||||
vandaag het blok roestvrij gemaakt en alvast in de primer gezet
straks krijgt ie weer zn mooie orginele kleurtje terug ![]() hier een paar pics zo zag het blok er eerst uit ![]() dan eerst de roest eraf ![]() dan inde primer zetten ![]() en dan is dit het resultaat ![]() ![]() ook heb ik iets verzonnen om de oude peilstok aftedoppen een messing waterleiding soldeerkapje dat heb ik aan een buisje gesoldeerd,wat locktite aan gedaan en zo door de o-ring laten glijden zit goed vast en is zeker olie dicht ![]() dan de as nog waar de rotor en de oliepomp op zitten die heb ik ook omgewisseld hier het verschil in de assen ![]() morgen ga ik lak voor het blok regelen en aluminiumreiniger om de carterpan en de kop mooi schoon mee temaken
mijn lijstje: 360glt 1987 lederen bekleding 15inch velgen verlaagd konis rondom elcramen cv klokkensetje,b230fb (project afgerond) 340gl 1988 1e type glt velgen/jaloezie/vario (ingeruild) Laatst aangepast door ronaldromme : 05-11-2007 om 23:17 |
|
||||
|
||||
Netjes! Ga vooral zo door!
![]()
|
||||
|
||||
Bij mij zat de originele as van het blok erbij en zat er de goede as (met vertanding dus) er al in. Had de vorige eigenaar al mee bezig geweest blijkbaar.
Ik heb ook allebij de verschillende ontstekingen erbij. Dus diegene die naast je blok zit en die op de kop zit.
1ste auto: Volvo 340 - 1.4 liter - Bruin - Vrachtwagenuitlaat ![]() 2de auto: Volvo 360 - 2.0 16v TURBO - Metallic groen - ± 225 pk / ± 330 nm - 4 cm verlaagd - Koni's rondom - Licht metalen wielen - Spoorverbreders ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
vandaag het blok in de mooie rode orginele kleur geverft
en het kleppendeksel in de primer gezet dat word nog opnieuw mat zwart geschildert het word straks een mooi net motortje ![]() ![]() ![]() morgen is het kleppendeksel aan de beurt en ga ik nog wat dingen schoonmaken zoals de dynamo ,startmotor en de motorsteunen en nog wat prularia
|
|||
|
|||
ej ronald, wel overal schilderen he
![]() alles tegen roest ![]()
|
||||
|
||||
we zijn met mn 360 begonnen
hij is al gestript,de motor is eruit en de voorschermen en de deuren en de voorruit is gesneuveld met het eruit halen maar man wat je tegen komt!!! veel laswerk,vooral de dorpels en de linker wielrand zijn de grootste problemen dan zat aan de linkerhoek van de vooruit ook nog een krokant stukje dat is nog het aller lastigste om dat weer goed te gaan krijgen verder heb ik nu ook mn pakkingne voor de 2300 binnen ik heb helaas nog geen fotoos die komen nog gr ronald
|
||||
|
||||
Goed bezig Ronald!
|
|||
|
|||
Citaat:
![]() Ik weet er alles van. Pas na 3 voorruiten is het eindelijk gelukt om hem er heel uit te halen. Gewoon de ruit laten zitten en het rubber ertussenuit trekken. Laat mij nou net die ruit nog hebben liggen. Interesse? Hij komt uit een 340DL (met zo'n zonneband erop). Uiteraard voor een schraal prijsje!
|
||||
|
||||
zo vandaag bij erik een mooi voorruitje opgehaald, mijn dank is groot erik
nu heb ik wel wayt fotoos van mn 360 hoe tie er nu bij staat en van de rottigheid die tevoorschijn is gekomen ook heb ik het dashbord los gehaald vanwege het rotte stukje in de raamhoek al met al veel laswerk (op natuurlijk de kloteplekken) ![]() de rotte ruithoek ![]() aande binnenschermen is dan weer niks tezien ![]() hier wat gaatjes ![]() ![]() ![]() ![]() ook heb ik het dashbord losgehaald om die rotteplek bij het raam te kunnen lassen (het kan zo ver genoeg opzij om er fatsoenlijk bij te kunnen) ![]() ook andere wieltjes eronder gezet want ik wil mn mooie wieltjes nie begaaien ![]() dat was het voor vandaag,morgen maar eens met de slijptol aan de gang gaan gr ronald
|
||||
|
||||
mooie fotos.
vergeet die blaasjes bij de deuropening van linker achterdeur niet.... en grondig tectyleren die kokers als die weer dichtgelast is! |
|
||||
|
||||
PS de binnenschermen zien er inderdaad pico bello uit. dat was bij die (van buiten nog keiharde) sloper van mij wel anders!! dat was lelijk aan het bladderen...
|
|
||||
|
||||
weet trouwens iemand hoe ik de dakgoot lijstjes er heel afkan halen?
|
||||
|
||||
ik denk dat je dat het beste aan de spuiter kunt overlaten.
het is mij nog nooit gelukt om er een zonder beschadiging te verwijderen. je krijgt altijd wel ergens een deukje of een knik... |
|
|||
|
|||
Het doet pijn om die auto van jou in zo'n staat te zien. Gelukkig is het voor het goede doel, succes met sliipen/wederopbouwen! (en die stickers op de zijkant komen toch wel terug he?)
|
||||
|
||||
Respect Ronald! Goed bezig!
Wees iig blij dat je het nu tegenkomt, en niet wanneer de blazen al op de A-stijl staan. Dan ben je verder van huis.
Weergave Modus | |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
Project koplampen | setsunakaede | Licht en Elektra | 32 | 17-07-2014 15:27 |
restauratie project 360 glt sedan | ronald romme | de Showroom | 9 | 02-03-2007 20:55 |
Project gekocht | Pethconi | de Showroom | 47 | 04-04-2006 22:08 |
Kingfishers project | kingfisher | de Showroom | 8 | 14-11-2005 19:28 |
Nieuw project | variomagic | Algemene discussie | 0 | 29-09-2005 21:18 |