![]() |
|
||||
|
||||
Inlaatspruitstuk voor dubbele carburateurs
Ik ben op zoek naar een inlaatspruitstuk voor op mijn B200K, ik ga er namelijk 2 dubbele carburateurs (Dell Orto 40 DHLA)op monteren. Weet iemand waar ik zo'n inlaatspruitstuk uit kan halen.
|
|
||||
|
||||
ik heb van de week een website onder m'n neus gehad waar deze nog nieuw te koop waren voor b19/b21 etc...
ik duik ff de geschiedenis van m'n browser in...
|
||||
|
||||
de inlaatspruitstukken zijn doorgaans de duurste onderdelen van de R-sport sets.
is de spruitstuk aansluiting van die gevaartes hetzelfde als van de Solex ADDHE? (dat waren de originele teurs in de R-sport kit) Groetjes Wouter |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
altijd de lange nemen dan
![]() prijs valt me reuze mee! |
|
||||
|
||||
is het trouwens geen probleem dat de 360 de motor wat gekanteld heeft liggen t.o.v. de andere wagens met zo'n motor?
|
|
||||
|
||||
originele r-sport kits passen toch ook?
volgens mij kom je door die kanteling juist heel gunstig uit met je hoofdremcylinder bij het gebruik van die spruitstukken
|
||||
|
||||
alleen kun je dan die teurs niet gebruiken omdat het benzine niveau scheef staat t.o.v de sproeiers etc
|
|
||||
|
||||
In een 240 ligt de motor toch ook iets scheef?
|
|
|||
|
|||
Ja alle redblocks liggen gekanteld.
Moet ook wel ivm de oliepomp /carter/aansluiting versnellingsbak ed. B18/20 ed staan rechtop.
|
||||
|
||||
owwww ok, nooit geweten.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
![]()
|
||||
|
||||
hoeveel ruimte kom je tekort?, ligt de hoofdremcylinder zelf wel volledig vrij van de teurs?
|
||||
|
||||
In het originele kitje zit dus een hoog opstaand verticaal reservoir.
|
|
||||
|
||||
Hoofdremcilinder:
![]() Het geheel: ![]() http://www.carbuildersolutions.co.uk/ , daar kun je veel universele parts vanaf halen. Voor het potje enzo... Wat betreft de carburateurs: Het pasvlak van de Weber DCOE, dellorto DHLA en de Solex ADDHE zijn identiek, en passen dus allemaal op het spruitstuk. Vandaar dat ze deze spruitstukken ook meestal DCOE spruitstukken noemen. Als je nog geen carbs gekocht hebt: - Webers staat bekend als de makkelijkst af te stellen carb. - Dellorto staat bekend als de best afstelbare carb (maar heeft veel meer instel mogelijkheden, dus moeilijker). - Solex staat bekend als het lastige broertje, waar moeilijk onderdelen voor te krijgen zijn. En ook lastig af te stellen
|
||||
|
||||
Nou is mijn Engels meer dan gemiddeld...... Waar vind jij de benodigde spullen voor het potje en zo?
|
||||
|
||||
Ik gok hier:
http://www.cbsonline.co.uk/reservoirs-45-c.asp
|
|||
|
|||
Oplossing van Chris K. is best wel mooi. Twee aparte potjes naast het verwarmingsventilatorhuis.
Weergave Modus | |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
dubbele carburateur | AvdAkker | Motortuning | 56 | 02-06-2008 17:58 |
Voordemper met dubbele pijp aan hetspruitstuk | Jeroen | Motor en Aandrijving (1400) | 2 | 13-02-2007 22:11 |
Inlaatspruitstuk | Ruud Snel (ruudsnel) | Motor en Aandrijving (1400) | 2 | 08-12-2005 19:19 |
Luchtfilters op dubbele solexen | lucrouvroye | Motortuning | 2 | 19-03-2005 00:06 |