Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Tuning, Racing & Sport > Motortuning

Antwoord
 
Discussie Opties Weergave Modus
  #1  
Oud 01-04-2009, 15:12
TimTim's Avatar
TimTim TimTim is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: June 2007
Woonplaats: ede
Berichten: 191
Inlaatspruitstuk voor dubbele carburateurs

Ik ben op zoek naar een inlaatspruitstuk voor op mijn B200K, ik ga er namelijk 2 dubbele carburateurs (Dell Orto 40 DHLA)op monteren. Weet iemand waar ik zo'n inlaatspruitstuk uit kan halen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 01-04-2009, 16:43
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Berichten: 10.695
ik heb van de week een website onder m'n neus gehad waar deze nog nieuw te koop waren voor b19/b21 etc...

ik duik ff de geschiedenis van m'n browser in...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 01-04-2009, 16:50
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter
 
Geregistreerd op: April 2003
Woonplaats: Schiedam
Berichten: 15.530
de inlaatspruitstukken zijn doorgaans de duurste onderdelen van de R-sport sets.

is de spruitstuk aansluiting van die gevaartes hetzelfde als van de Solex ADDHE? (dat waren de originele teurs in de R-sport kit)

Groetjes Wouter
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 01-04-2009, 16:53
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Berichten: 10.695
http://www.tinustechniek.nl/1-onderdelen-motor-ext.html
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 01-04-2009, 17:03
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter
 
Geregistreerd op: April 2003
Woonplaats: Schiedam
Berichten: 15.530
altijd de lange nemen dan

prijs valt me reuze mee!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 01-04-2009, 17:08
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter
 
Geregistreerd op: April 2003
Woonplaats: Schiedam
Berichten: 15.530
is het trouwens geen probleem dat de 360 de motor wat gekanteld heeft liggen t.o.v. de andere wagens met zo'n motor?
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 01-04-2009, 17:14
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Berichten: 10.695
originele r-sport kits passen toch ook?

volgens mij kom je door die kanteling juist heel gunstig uit met je hoofdremcylinder bij het gebruik van die spruitstukken
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 01-04-2009, 21:08
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter
 
Geregistreerd op: April 2003
Woonplaats: Schiedam
Berichten: 15.530
alleen kun je dan die teurs niet gebruiken omdat het benzine niveau scheef staat t.o.v de sproeiers etc
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 01-04-2009, 21:17
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: December 2005
Woonplaats: Terborg
Berichten: 9.767
In een 240 ligt de motor toch ook iets scheef?
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 02-04-2009, 20:16
Ruben Ruben is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: December 2007
Woonplaats: Kerkrade
Berichten: 1.401
Ja alle redblocks liggen gekanteld.
Moet ook wel ivm de oliepomp /carter/aansluiting versnellingsbak ed.
B18/20 ed staan rechtop.
__________________
Gezocht: geduld
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 02-04-2009, 20:25
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter
 
Geregistreerd op: April 2003
Woonplaats: Schiedam
Berichten: 15.530
owwww ok, nooit geweten.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 28-04-2009, 23:25
850 Estate's Avatar
850 Estate 850 Estate is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: November 2008
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AvdAkker Bekijk bericht
originele r-sport kits passen toch ook?

volgens mij kom je door die kanteling juist heel gunstig uit met je hoofdremcylinder bij het gebruik van die spruitstukken
Nee dus... Bij mij in ieder geval net niet! Ik ben nog steeds aan het puzzelen hoe en waarnaartoe ik het remvloeistof reservoir kan verplaatsen om de solex-kit passend te krijgen. De enige oplossing is om het reservoir los van de hoofdremcilinder te gaan plaatsen en nieuwe aansluitingen op reservoir en cilinder te maken (als iemand dat kan houd ik me aanbevolen...). Verbinding tussen reservoir en hoofdremcilinder kan met de juiste slangen, hierop komt geen druk te staan, dus..........
__________________
Op dit moment Volvo-loos...! Insignia ST 1.6T 2010; Agila 1.0 LPG 2010; Sierra XR4i 1984 (racer); B-Ascona 1976 (2.8 drift);
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 28-04-2009, 23:30
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Berichten: 10.695
hoeveel ruimte kom je tekort?, ligt de hoofdremcylinder zelf wel volledig vrij van de teurs?
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 29-04-2009, 08:32
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: December 2005
Woonplaats: Terborg
Berichten: 9.767
In het originele kitje zit dus een hoog opstaand verticaal reservoir.
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 29-04-2009, 10:20
Pistonpen paultje's Avatar
Pistonpen paultje Pistonpen paultje is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: March 2007
Woonplaats: Eindhoven/Arnhem
Berichten: 2.158
Hoofdremcilinder:


Het geheel:




http://www.carbuildersolutions.co.uk/ , daar kun je veel universele parts vanaf halen. Voor het potje enzo...

Wat betreft de carburateurs:
Het pasvlak van de Weber DCOE, dellorto DHLA en de Solex ADDHE zijn identiek, en passen dus allemaal op het spruitstuk. Vandaar dat ze deze spruitstukken ook meestal DCOE spruitstukken noemen.

Als je nog geen carbs gekocht hebt:
- Webers staat bekend als de makkelijkst af te stellen carb.
- Dellorto staat bekend als de best afstelbare carb (maar heeft veel meer instel mogelijkheden, dus moeilijker).
- Solex staat bekend als het lastige broertje, waar moeilijk onderdelen voor te krijgen zijn. En ook lastig af te stellen
__________________
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 13-05-2009, 00:07
850 Estate's Avatar
850 Estate 850 Estate is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: November 2008
Berichten: 335
Nou is mijn Engels meer dan gemiddeld...... Waar vind jij de benodigde spullen voor het potje en zo?
__________________
Op dit moment Volvo-loos...! Insignia ST 1.6T 2010; Agila 1.0 LPG 2010; Sierra XR4i 1984 (racer); B-Ascona 1976 (2.8 drift);
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 13-05-2009, 06:19
Bodejodel's Avatar
Bodejodel Bodejodel is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: October 2003
Woonplaats: Waspik
Berichten: 10.668
Ik gok hier:
http://www.cbsonline.co.uk/reservoirs-45-c.asp
__________________
2018 VW Touran
2010 Hyundai i10
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 06-12-2011, 23:16
Erik Erik is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: March 2007
Berichten: 8.881
Oplossing van Chris K. is best wel mooi. Twee aparte potjes naast het verwarmingsventilatorhuis.
__________________
Te koop: - 340, 1986 - 360, 1988 -. Opel Ascona C hatchback, 1983
Graag berichten naar :V300hobby@hotmail.com Veel onderdelen op voorraad, ook APK, laswerk, onderhoud en reparatie
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
de HTML code is Uit


Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste Bericht
dubbele carburateur AvdAkker Motortuning 56 02-06-2008 17:58
Voordemper met dubbele pijp aan hetspruitstuk Jeroen Motor en Aandrijving (1400) 2 13-02-2007 22:11
Inlaatspruitstuk Ruud Snel (ruudsnel) Motor en Aandrijving (1400) 2 08-12-2005 19:19
Luchtfilters op dubbele solexen lucrouvroye Motortuning 2 19-03-2005 00:06


Alle tijden zijn in GMT +1. De tijd is nu 04:41.


vBulletin® Classic - Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft