![]() |
|
de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent. |
![]() |
|
Discussie Opties | Weergave Modus |
#1
|
||||
|
||||
Anjo's 1980 343 DL
en hier is ie dan; nummer 3, een 343!
![]() historie van de auto: in 2005 vanuit Belgie geimporteerd door Jack van de Bergh, De auto werd aangeboden bij de ouders van Paul Galema in de buurt. De toenmalige eigenaar had een 940 gekocht en overwoog de auto naar de sloop te doen. Daar heeft Paul vorig jaar oktober toch maar even een stokje voor gestoken. De auto is een echte binnenslaper en dat is te zien. inmiddels heb ik gisteren de sleutels mogen ontvangen en ik ben er rete-blij mee! ik heb al aan een stuk of 20 343's/345's gesleuteld en elke keer weer brengt die oude neus een glimlach naar voren, er zit gigantisch veel karakter in en het is weer een tikje zeldzamer als een 340 van het 3e type. toch heb ik het gelijk goed getroffen want deze versie vind ik de mooiste 343 die er is, geen overdadig chroomwerk, korte bumpers etc. De topictitel zal wellicht verbazing oproepen bij een 343 in deze staat, nergens voor nodig want mijn vader rijd er 3x in de week 10km op 60 wegen mee als "daily" aspect. Daarnaast zal ik er als hij af is ook V3C evenementen mee gaan bezoeken zodat de 343 af en toe wel netjes wat kilometers maakt ![]() ![]() Wat verder in het plan gaat de rode '89 340 compleet uit elkaar om voor de 343 in onderdelen te voorzien. Zoveel mogelijk motorisch (behalve de kat), de remmerij en de complete wielophanging is iets wat er zowieso op de to-do list staat om om te bouwen, ook enkele niet op dat modeljaar geleverde accessoires. uiteraard wordt het niet zomaar even omwisselen, want ook in dit topic gaat de term poedercoating regelmatig vallen. Kleurstelling heb ik ook al ongeveer bepaald om zeeeeeer goed te matchen met de grijze kleur van de auto. En ook dit gaat er gewoon gaaf uit zien. de uitdaging is wel dat als de rode 340 gedemonteerd is, m'n pa de 343 dus al in gebruik gaat nemen. ik ga er een zo vlot mogelijk project van maken en in de weekenden spullen ombouwen zodat de 343 continue beschikbaar blijft doordeweeks. Doel is voor de zomervakantie van 2010 de auto zo goed als af te hebben zodat ik na de zomervakantie mezelf weer kan focussen op de 340 Turbo. Het project gaat pas van start op het moment dat ik de beschikking heb over m’n garagebox begin van volgend jaar, op dit moment ben ik bezig om het mankement aan de motor te verhelpen, de koppakking ligt eruit duidelijk te zien aan de karamelvla onder de olievuldop hahaha. ![]() Hoe ik dat op ga lossen weet ik nog niet, ik heb namelijk nog een B14.4E kop liggen waarvan ik weet dat hij recht is, als ik die kan plaatsen kan er ook gelijk gewoon 95 ongelood getankt worden, mogelijk met een kleine aanpassing aan de ontsteking. Hiervoor moet ik nog even in de boeken om te kijken of dit wel kan (ivm compressieverhouding etc.) Mocht het niet kunnen dan gaat de B14.1E kop er weer op en dan moet er maar loodtoevoeging in de tank zolang de .1E blijft zitten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() binnenkort een update over de te verwachten modificaties en wat er allemaal aan gaat gebeuren, ben een lijstje aan het opstellen.
__________________
Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook! Laatst aangepast door AvdAkker : 13-11-2009 om 15:44 |
#2
|
|||
|
|||
"Nee hoor!"
![]() Tsss, luister nu toch is naar mij Anjo! ![]() Oh wacht, dat heb je gedaan! ![]() Ik heb thuis uit de Volvo voorraad nog wel wat 343 dingen liggen! Moeten uiteindelijk weg bij mij, want heb geen 343, dus als ik eenmaal weet waarover het nou precies gaat... Dan mag je je altijd aanbevelen! Voordeel is dat ik dan ook zeker weet dat ze ten volle benut zullen worden en ze nog jààààààrrrrreeen mee zullen gaan!
__________________
Nu ook eindelijk een 2-Liter REDBLOCK! ![]() Volvo 360 GLE! 5 bak! (Restauratie) |
#3
|
||||
|
||||
hoho, dit wordt niet de 3e auto maar de nieuwe 2e auto! begin volgend jaar de garagebox; daarna zsm de rode 340 > exit. dan de 343 ipv de 340 als daily voor m'n pa.
op dit moment is het de 3e maar zo lang is dit jaar ook niet meer ![]() over die onderdelen moeten we elkaar ook maar even spreken; zodra ik de sleutels van die box heb ![]()
__________________
Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook! |
#4
|
|||
|
|||
Maakt niet uit Anjo, even tellen leert ons nu:
1x 340 T 1x 343 1x 340 rode Optelling geeft: 3 Ok het is tijdelijk, maar toch! IK HAD GELIJK! ![]() PS onderdelen regelen wel wat voor! Eerst maar is opruimen thuis, want de helft van de zooi ligt nog steeds waar ik hem maanden geleden heb neergekwakt! Ik wacht eigenlijk ook 'n beetje tot Kevin mij een kopie'tje van de Vadis kan bezorgen voor ik alles op zijn nu opgeschoonde bergplaats weg leg!
__________________
Nu ook eindelijk een 2-Liter REDBLOCK! ![]() Volvo 360 GLE! 5 bak! (Restauratie) |
#5
|
||||
|
||||
En toch vind ik de standaard wieletjes mooier op zo'n auto....maar wat een prachtbak! Gefeliciteerd ermee.
__________________
Home is where the Volvo is. |
#6
|
|||
|
|||
Ik heb helaas de foto's (geblokt hier op het werk, net als vele andere hosts) nog niet gezien, daarom kan ik er niet op reageren. Straks thuis maar even kijken!
__________________
Nu ook eindelijk een 2-Liter REDBLOCK! ![]() Volvo 360 GLE! 5 bak! (Restauratie) |
#7
|
||||
|
||||
Oef ja, dat is wel een koppakking FAIL extra vergine
![]() Oude neusjes zijn lievvvv! Jou kennende gaat het helemaal goed komen.
__________________
'91 Volvo 340 GL Special - Das war einmal '10 Citroën C5 Tourer 1.6 THP '72 DAF 66 Marathon Coupé '11 BMW R 1200 GS |
#8
|
||||
|
||||
@ Karsten, die DVD ligt nog op mn buro!
![]() Ga hem als ik thuis ben vanavond meteen op de post gooien! |
#9
|
||||
|
||||
Dikke auto Anjo! Ik ben benieuwd naar het verloop van dit project.
@Karsten: VADIS kun je gewoon van zo'n beetje elke torrent site downloaden. |
#10
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() Ik heb VADIS ook, en vind hem zwaar waardeloos. Via google vind ik de dingen sneller ![]() ontopic: mooie wagen Anjo. Ik weet je plannen ook al een beetje, en dit wordt zeker weten net zo'n mooie wagen als de turbo! ![]()
__________________
Volvo 360 GLE 1985 & Volvo 360 GLE 1987 |
#11
|
||||
|
||||
Dit begint toch heel serieus te lijken op een verzameling hahahaha, deze staat er echt nog mooi bij zeg.
Hoewel...verzameling, je gaf al aan dat de rode er dan waarschijnlijk uit gaat en met de onderdelen ervan deze 343 gaat opknappen, te begrijpen dat jouw vader hier wat moeite mee heeft maar er komt dan ook wel iets heel moois voor terug, toch een stuk nostalgie. Weer een topic erbij om op de voet te blijven volgen! Gr; Wouter. Laatst aangepast door Wouter76 : 13-11-2009 om 17:47 Reden: verdwaalde r |
#12
|
||||
|
||||
nee m'n pa heeft er geen moeite meer mee, die is al helemaal om! hij ging vanmiddag achter het stuur zitten en werd zowat verliefd hahahhaa
klaagde gelijk dat er geen toerenteller in zat, maar ik heb een dls/gls tellerbak die ik in ga bouwen ![]()
__________________
Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook! |
#13
|
||||
|
||||
Lol, waar heb je die weer zo vlug vandaan? Ik dacht dat die nogal zeldzaam zijn. Zal wel iets met Paul te maken hebben
![]() |
#14
|
|||
|
|||
Mooie auto om orgineel te houden. Denk aan het museum.
__________________
Te koop: - 340, 1986 - 360, 1988 -. Opel Ascona C hatchback, 1983 Graag berichten naar :V300hobby@hotmail.com Veel onderdelen op voorraad, ook APK, laswerk, onderhoud en reparatie |
#15
|
||||
|
||||
Leuk!
Mijn advies: haal gelijk die neus eraf om te tectyleren. Even de koplampen eruit halen en dan kun je overal bij. Die neuzen gaan ineens roesten, niet geleidelijk. Haal ook effe de spatlappen eraf om de zaak erachter te wassen, helpt tegen roest. Ik zit me net te bedenken dat ik nog een perfecte neus heb liggen voor dit type, in dezelfde kleur.... die wilde ik overspuiten naar groen voor m'n eigen wagen, maar misschien heb jij er meer aan. Afijn, we zijn alweer lekker aan het speculeren over onderdelen hier ![]()
__________________
|
#16
|
||||
|
||||
thx Joost,
over onderdelen hebben we 't later nog wel eens ![]() dat de neus roestgevoelig was wist ik al, bij een aantal 343's waar ik aan gesleuteld heb was het randje onder de grille al niet meer aanwezig ghehe ![]() ![]()
__________________
Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook! |
#17
|
||||
|
||||
Ahum, ik heb een uitgebreide lijst met alle tectylgaten/punten specifiek 343/345...
Inscannen? ![]()
__________________
|
#18
|
||||
|
||||
die staat al op het ledenmenu
![]() bovendien ga ik géén gaatjes boren ![]()
__________________
Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook! |
#19
|
||||
|
||||
Gaatjes boren is het laatste wat je moet doen inderdaad. Nooit geweten dat 'ie op het ledemenu staat, heeft de dealer voor niets al die moeite gedaan om voor mij zo'n schema te bemachtigen
![]()
__________________
|
#20
|
||||
|
||||
ik zat pas ook in een of ander stukje documentatie te bladeren waarin duidelijk werd vermeld waar en hoe je moet tectyleren (sproeikopjes etc.), weet even niet meer waar ik dat gezien heb. de grote uitdaging is om de hele zooi eerst goed vuil en vetvrij te maken enzo..
kan trouwens niet wachten tot de koppakking gefixt is zodat ik hem bij terberg op de brug kan zetten, die PVC coating aan de onderkant overal wat nader bekijken en behandelen met vaseline ![]()
__________________
Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook! Laatst aangepast door AvdAkker : 13-11-2009 om 21:05 |
#21
|
||||
|
||||
Hoeveel heeft 'ie gelopen trouwens?
__________________
|
#22
|
||||
|
||||
134 geloof ik, 130 toen paul em gekocht heeft
![]() maar de km stand is voor mij 0,0 relevant omdat geen van de huidige draaiende delen blijft ![]() ![]()
__________________
Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook! |
#23
|
||||
|
||||
hoort daar de vario ook bij?? of ga je er ook een handbak van maken?
|
#24
|
||||
|
||||
nee het blijft zowieso een vario, maar de bak die onder m'n blauwe 340 vandaan komt heeft 65k gelopen en die kan ik nu al netjes nalopen
![]() de bak is gewijzigd in het voordeel van de 340 en daardoor nog gunstiger ook toch?
__________________
Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook! |
#25
|
||||
|
||||
stimmt. je zou voor de gein de trommels eens open moeten maken en 1 op 1 vergelijken.
|
![]() |
Discussie Opties | |
Weergave Modus | |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
Anjo's 340Turbo | AvdAkker | de Showroom | 276 | 25-07-2020 11:20 |
Anjo's '84 340Winner | AvdAkker | de Showroom | 100 | 13-07-2015 19:28 |
'91 340. Anjo goes 5deurs! | AvdAkker | de Showroom | 78 | 05-05-2012 16:59 |
Anjo vd Akker | Niet geregistreerd | Vraagbaak voor ongeregistreerde gasten | 36 | 27-11-2011 13:10 |
anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989 | AvdAkker | de Showroom | 1018 | 26-06-2010 22:41 |