Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord
 
Discussie Opties Weergave Modus
  #1  
Oud 11-01-2011, 23:04
Fabian's Avatar
Fabian Fabian is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: March 2010
Woonplaats: Wessem ''aan de maas''
Berichten: 179
Wessem340's - volvo 340 DL ''upgrade''

Beste Forumleden/Lezers,

Ik zal mij eerst even voorstellen.

Ik ben Fabian, 18 jaar, en woon sinds 3 jaar in wessem.
Vanaf jongs af aan ben ik geïnterresseerd in de techniek.
Volg momenteel voor het derde jaar de opleiding Podium&Evenemententechniek te Eindhoven.
Zoals gebruikelijk met mijn 15/16e begonnen aan het sleutelen van brommers. Voornamelijk oudere soorten.
Vanaf dat we in Wessem wonen begon ook het sleutelen aan auto's. Vaker hielp ik mijn broer met het verwisselen van onderdelen. Of een motor te wisselen.
Ik begon steeds meer met auto's bezig te zijn, en er bood zich mij een kans aan. Afgelopen jaar(april). Kon ik de volvo 340 DL van Ruben overkopen.

Ik kon dit natuurlijk niet weigeren. En sindsdien ben ik in bezit van een volvo 340 DL(1985).
In april nog een aantal zaken vervangen zoals: Luchtfilter, oliefilter, verdelerkap, kilometertellerkabel.
In mei de apk gehad, helaas afgekeurd vanwege slechte remslang(rechtsvoor). Dit ook geregeld, en daarna goedkeuring gekregen.
Daarna ging de b14 slechter lopen. Geprobeerd met een carburateur, maar verder niet meer naar gekeken.
Er waren namelijk al plannen, maar als de b14 toch goed liep kon ik dat nog even uitstellen.

De plannen! Eerste plan om een renault f7p(16v) erin te bouwen. Toch hier weer snel vanaf gezien. Daarna kwam het idee van een b20 opborrellen. Dat werdt het ook niet dus weer verder. Daarna kwamen we op het idee een b14 te gaan bewerken. b14 uit elkaar gehaald en nagekeken. Zowiezo zou de b14 gereviseerd moeten worden. (kop) Toevallig een andere b14 kop in de lintzaag gezet om te kijken hoe de poorten nou daadwerkelijk zijn. (oude kop). Via ebay een holley 32/36 carb. gekocht. Dit was ook een leuke upgrade. Toch ben ik gestopt met de b14 vanwege de kosten ervan.

Maar er moest natuurlijk ook wat gebeuren aan de ophanging van de volvo 340!

Bij funs een setje poly-bussen gekocht, bij V-maxx verlagingsveren(4-5cm) gekocht, Landrover Defender 90 voorschokdempers gekocht(voor achter). En voor de voorkant qua demping keek ik nog even verder.

De draagarmen heeft mijn broer voor me even dichtgelast.



De defender dempers geplaatst.



De verlagingsveren geplaatst.



Toen verder gegaan met de voorste dempers, toch even de oude olie uit de voorste dempers gehaald. Wat een vieze rotzooi is dat.



We hebben de olie verwisseld voor wat ''dikkers'' We gaan bij de testen zien hoe het werkt. In niet rijdende toestand behoorlijk stug.

Waar zandzakken wel niet goed voor kunnen zijn, ideaal als test gewicht om de verlaging te kunnen bekijken.



Verder heb ik nog het cross-member aan de onderzijde dichtgelast. Helaas geen foto's hiervan, waarschijnlijk wel een keer als de auto op een brug kan staan?

Verder nog wat leuke velgen aangeschaft, wel met kale banden maarja maakt weinig uit. 14 inch 4x100 Scorpion Velgen bij 6,5J:









Toen heb ik een b172 ''compleet'' gekocht. Het was de bedoeling om hieraan ook wat bewerkingen te verrichten. Motorblokje gedemonteerd en schoongemaakt + geverfd. Toen even wat prijzen naast elkaar gezet. En als ik echt ging kijken wat ik zou willen. Ging mijn voorkeur toch naar injectie.

De b172 schoongemaakt en geverfd.







Toen even wat prijzen naast elkaar gezet. En als ik echt ging kijken wat ik zou willen. Ging mijn voorkeur toch naar injectie.

Zogezegd zo gedaan!
In asten een b18ep compleet gekocht met kabelboom en computer. De b18ep kwam uit een volvo 440 automaat. De cilinderkop was een half jaar gelden gereviseerd!



Daarna alles ingebouwd en nog een hoop gedaan! zie het filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=Q6Bw6LDYAxY

Gr. Fabian
__________________
Neem gerust contact met mij op via een pb.

Laatst aangepast door Fabian : 13-01-2011 om 23:03
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11-01-2011, 23:27
Erik Erik is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: March 2007
Berichten: 8.881
Heel mooi project. Doorgaan/doorzetten en afmaken.

Klopt de tegendruk van uitlaatpijp?
__________________
Te koop: - 340, 1986 - 360, 1988 -. Opel Ascona C hatchback, 1983
Graag berichten naar :V300hobby@hotmail.com Veel onderdelen op voorraad, ook APK, laswerk, onderhoud en reparatie
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11-01-2011, 23:33
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC
 
Geregistreerd op: March 2008
Woonplaats: Het 300 walhalla
Berichten: 8.813
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wessem340 Bekijk bericht
Volg momenteel voor het derde jaar de opleiding Podium&Evenemententechniek te Eindhoven.
Hey een maat van mij ook, woont in Born! Grote kans dat je hem dan kent, Luc?
__________________
Volvo 360 GLE 1985 & Volvo 360 GLE 1987
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11-01-2011, 23:49
Fabian's Avatar
Fabian Fabian is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: March 2010
Woonplaats: Wessem ''aan de maas''
Berichten: 179
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door v0lv0freak Bekijk bericht
Hey een maat van mij ook, woont in Born! Grote kans dat je hem dan kent, Luc?
Toevallig, Luc Detische zit bij mij in de klas!

Gr. Fabian
__________________
Neem gerust contact met mij op via een pb.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 11-01-2011, 23:53
Fabian's Avatar
Fabian Fabian is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: March 2010
Woonplaats: Wessem ''aan de maas''
Berichten: 179
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik Bekijk bericht
Heel mooi project. Doorgaan/doorzetten en afmaken.

Klopt de tegendruk van uitlaatpijp?
Bedankt voor het compliment!

Bedoeling is komend weekend een testrit te kunnen maken!

Het uitlaatspruitstuk hebben we aangepast voor het b20 inlaatspruitstuk, hierbij hebben we meteen de runners ongeveer even lang kunnen maken. De compensatie die nog nodig was voor 2 runners hebben bij de downpipe doorgevoerd. te zien op komende foto's!

Qua gassnelheid zit het wel goed. De magnaflow zorgt nog voor ''enige'' tegendruk. Dit vanwege het zijnde een reflectie demper.

Voor echt bewijs gaat de 340 nog richting de testbank. Dit zal zijn als alles klaar is.

Eerst mijn rijbewijs 27 januari halen(helaas 31 december geannuleerd, ''winterweer'')
Natuurlijk is de 340 waarschijnlijk aanwezig op de Elandrun.

Gr. Fabian
__________________
Neem gerust contact met mij op via een pb.

Laatst aangepast door Fabian : 12-01-2011 om 00:00 Reden: nog iets toe te voegen
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 12-01-2011, 00:09
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Berichten: 10.694
pfoew, ik hoop dat ik de 340T nog rijdend ga krijgen voor de elandrun; zou leuk zijn, lekker dagje vlammen.

deftig karretje Fabian, ombouw ziet er netjes uit! is dit het inlaatspruitstuk dat Erik B eventjes terug omgelast heeft?
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 12-01-2011, 07:57
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC
 
Geregistreerd op: March 2008
Woonplaats: Het 300 walhalla
Berichten: 8.813
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wessem340 Bekijk bericht
Toevallig, Luc Detische zit bij mij in de klas!

Gr. Fabian
jup!
__________________
Volvo 360 GLE 1985 & Volvo 360 GLE 1987
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 12-01-2011, 08:58
Fabian's Avatar
Fabian Fabian is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: March 2010
Woonplaats: Wessem ''aan de maas''
Berichten: 179
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AvdAkker Bekijk bericht
pfoew, ik hoop dat ik de 340T nog rijdend ga krijgen voor de elandrun; zou leuk zijn, lekker dagje vlammen.

deftig karretje Fabian, ombouw ziet er netjes uit! is dit het inlaatspruitstuk dat Erik B eventjes terug omgelast heeft?
Ja een dagje vlammen is natuurlijk wel leuk op de elandrun.

Bedankt voor het compliment! Idd het is het berucht b20f inlaatspruitstuk dat erik b. heeft omgelast.

Gr. Fabian
__________________
Neem gerust contact met mij op via een pb.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 12-01-2011, 20:01
Bodejodel's Avatar
Bodejodel Bodejodel is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: October 2003
Woonplaats: Waspik
Berichten: 10.668
Mooi projectje! Je weet van aanpakken, dus dat komt helemaal goed!
__________________
2018 VW Touran
2010 Hyundai i10
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 13-01-2011, 21:43
Ruben Ruben is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: December 2007
Woonplaats: Kerkrade
Berichten: 1.401
Laatste keer dat ik de 340 zag was de ophanging ook niet helemaal standaard. Misschien nog leuk om te vermelden?

Meer foto's! Ook van blabla-speedshop
__________________
Gezocht: geduld
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 13-01-2011, 23:43
Jos360's Avatar
Jos360 Jos360 is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: December 2007
Woonplaats: -
Berichten: 4.929
Gaaf project, je inbouw ziet er erg netjes uit.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 14-01-2011, 00:11
Fabian's Avatar
Fabian Fabian is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: March 2010
Woonplaats: Wessem ''aan de maas''
Berichten: 179
Vervolg foto's,

Hallo Forumleden/lezers,

Ik kon mijn beginpost niet meer editen. Dus dit stukje hoort voor het b172 stukje.

Maar toen ging ik verder aan de motorruimte, Een tijd daarvoor hadden een redelijk groot roestgat dichtgemaakt aan de passagierszijde. Daarna de motorruimte een donderblauwe kleur gegeven.



Daarna gaan schuren, want ik ergerde mij aan het blauw.



Toen de motorruimte zilver gespoten. Het was kritisch toen met de kou..



Ook de voorkant nog een roestplek dichtgelast, en even getectyleerd.



Ook nog het cross-member zwart gemaakt.



Verder over de b18ep weer!(Na de foto van de b18ep)

Alles schoongemaakt, op de motorbok en daarna afplakken!



Daarna begonnen met een likje verf:





En verder gegaan, Kleppendeksel gestraald.



Motor verder inelkaar gezet.





Koppeling nog even geregeld.



Vliegwiel en nieuw toplager gemonteerd.



Koppeling en drukgroep gemonteerd.



Makkelijk is dat met een los staarthuis om de koppeling even te richten.



Nog een paar andere foto's

Nieuwe vriespluggen erin.



Plaatje.



En toen het blok in de auto gehesen.









Er moest natuurlijk ook nog benzine naar de motor toe kunnen!
Het liefst een pomp in de tank. Koperlassen is ook mooi trouwens! Is mijn broer goed gelukt.







En toen begon de missie uitlaat.

Samen met mijn broer dit gemaakt. Zie de foto's. Compleet RVS 304L.

Y-stuk gemaakt (2x 42,4)



Met een bocht aan de flens gelast.



het andere tussenstukje gemaakt.



Verder met Downpipe.



Het verloop van het y-stuk naar 63,5mm was trouwens goed gelukt. Hint: Pers met hamerpunt.



En weer verder.







En weer verder.



Met magnaflow demper. De uitlaat bestaat van voor tot achter uit 2 voledig verlaste delen. Het past nét! (genoeg ruimte voor de assen gelukkig, niet te zien op de foto's, heeft namelijk nog geen achterste ophangpunt op de foto!)



Lasnaden





Nog even wat geluid ingebouwd(kon het niet laten, je ziet ook een beetje van het vervangen interrieur)



En de laatste update hoe het er vandaag bij staat:





En dan onze werkplaats! (op verzoek van Ruben)

In de zomer een ''hok'' gebouwd. En kolommen gemetseld. Ook heb ik de elektra in de hele garage aangelegd. meteen 2 fases gepakt. (gelijkertijd namelijk kunnen lassen en draaien/frezen.)

Aanschouw:

opbouw hok+kolommen.



Buitenkant+straalkast.



De pers.



De draai&freesbank




Closeups





Gr. Fabian
__________________
Neem gerust contact met mij op via een pb.

Laatst aangepast door Fabian : 14-01-2011 om 00:13 Reden: iets wijzigen
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 14-01-2011, 00:16
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: March 2007
Woonplaats: Gorssel
Berichten: 6.581
Ehh één woord: WAUW!!
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 14-01-2011, 00:28
Fabian's Avatar
Fabian Fabian is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: March 2010
Woonplaats: Wessem ''aan de maas''
Berichten: 179
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter76 Bekijk bericht
Ehh één woord: WAUW!!
Bedankt!



Gr. Fabian
__________________
Neem gerust contact met mij op via een pb.

Laatst aangepast door Fabian : 14-01-2011 om 00:45 Reden: Het is gelukt trouwens.
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 14-01-2011, 00:34
punkazz's Avatar
punkazz punkazz is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: October 2005
Woonplaats: Bilthoven
Berichten: 7.229
HTML Code:
[YOUTUBE]Q6Bw6LDYAxY[/YOUTUBE]
__________________
Home is where the Volvo is.
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 14-01-2011, 00:44
Fabian's Avatar
Fabian Fabian is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: March 2010
Woonplaats: Wessem ''aan de maas''
Berichten: 179
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door punkazz Bekijk bericht
HTML Code:
[youtube]Q6Bw6LDYAxY[/youtube]
Bedankt! is gelukt. Trouwens nog wat info. Op de foto's is het JR conisch luchtfilter te zien. Is vandaag nog binnen gekomen. Nu nog wat ''kleinere dingen'' doen. En dan eens een testrit maken. Ben benieuwd!

Gr. Fabian
__________________
Neem gerust contact met mij op via een pb.
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 14-01-2011, 01:12
Vermilion's Avatar
Vermilion Vermilion is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: August 2009
Woonplaats: Zevenaar
Berichten: 2.322
Mag ik je werkplaats hebben?
__________________
'83 340L, het Beige Gevaar
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 14-01-2011, 01:17
Fabian's Avatar
Fabian Fabian is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: March 2010
Woonplaats: Wessem ''aan de maas''
Berichten: 179
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vermilion Bekijk bericht
Mag ik je werkplaats hebben?
Je moet maar eens bij Buitelaar machinehandel in Waddinxveen gaan, dan wil je ook niet meer weg! Voornamelijk zijn het machines uit Taiwan.

Gr. Fabian
__________________
Neem gerust contact met mij op via een pb.
Met citaat antwoorden
  #19  
Oud 14-01-2011, 01:18
world's Avatar
world world is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: May 2010
Berichten: 113
damn die werkplaats en de apparaten die daar staan, wow. verder leuk projectje
Met citaat antwoorden
  #20  
Oud 14-01-2011, 07:14
Jos360's Avatar
Jos360 Jos360 is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: December 2007
Woonplaats: -
Berichten: 4.929
Hee daar staat ook die ouwe auto van paul/frits nog!
Met citaat antwoorden
  #21  
Oud 14-01-2011, 10:07
Ruben Ruben is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: December 2007
Woonplaats: Kerkrade
Berichten: 1.401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos360 Bekijk bericht
Hee daar staat ook die ouwe auto van paul/frits nog!

Ja die rode 343. Wordt volgens mij een blabla special

Fabian, werd tijd dat dit online kwam. Wat Zuiderse versterking is nooit weg
__________________
Gezocht: geduld
Met citaat antwoorden
  #22  
Oud 14-01-2011, 10:18
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC
 
Geregistreerd op: March 2008
Woonplaats: Het 300 walhalla
Berichten: 8.813
Haha het wordt idd nog druk hier in Limburg! Niet gedacht
Den kin veer net zo good plat goan kalle he jonges


Zeer mooi project en wat een garage ook!
En ik zie ook nog een 940 staan, dus het is daar ook een echte Volvo familie?
__________________
Volvo 360 GLE 1985 & Volvo 360 GLE 1987
Met citaat antwoorden
  #23  
Oud 14-01-2011, 10:28
Fabian's Avatar
Fabian Fabian is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: March 2010
Woonplaats: Wessem ''aan de maas''
Berichten: 179
@ Ruben, Ja eventjes gisteravond wat foto's online gezet.

@ V0lv0freak, Ja limburg heeft weer wat versterking erbij,
Ja bij ons is het wagenpark bijna volledig volvo, op mijn vader na nu.

En voor de nieuwsgierigen, De oranje 343 is idd de 16v van paul/frits.

Gr. Fabian
__________________
Neem gerust contact met mij op via een pb.
Met citaat antwoorden
  #24  
Oud 14-01-2011, 12:29
Blabla's Avatar
Blabla Blabla is offline
**Newbie**
 
Geregistreerd op: April 2010
Woonplaats: Wessem
Berichten: 13
Kwam deze foto nog tegen op de laptop. Is van het "B14 opvoeren" idee en heeft dus verder geen vervolg gekregen. Anyway, ik dacht dat het leuk was om het toch even te laten zien. Er zit toch zeker potentie in een B14.

Gr. Martijn

Met citaat antwoorden
  #25  
Oud 14-01-2011, 14:48
Gekke Gerritje Gekke Gerritje is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: January 2010
Berichten: 1.244
Tof werk!!!!!!!!!!!! Lekker hoor als je dat kan, zie ook een heerlijk uitlaatje, hmmm.
__________________
BMW 525eta automaat, 08-86 (mit airco, geschorst)
Honda Accord 2.0ex automaat
Renault Scenic 2.0 Privilege aut. vol leder, 04-01 (van de vrouw)
Honda CB1300, 07-05 (130 pk op 1 achterwiel)
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
de HTML code is Uit



Alle tijden zijn in GMT +1. De tijd is nu 18:51.


vBulletin® Classic - Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft