Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord
 
Discussie Opties Weergave Modus
  #1  
Oud 06-04-2013, 15:59
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Berichten: 10.646
Anjo's '84 340Winner

We zijn weer een jaar verder en weer iets dat niet de bedoeling was, alweer een nieuwe 300. Dit keer heeft het even niets met de andere daily te maken, de 360 is een prima auto en ik vind het heerlijk om die auto te hebben en ermee te rijden maar mijn vader heeft toch echt de sterke voorkeur aan een automaat gegeven en me dit langzaamaan ook steeds duidelijker laten merken. Snap het ook wel, het stukje dat hij naar z'n werk moet rijden gaat volledig over 30, 50 en 60kmh wegen en dan is en blijft een automaatje natuurlijk heerlijk relaxt rijden. Wat de 360 ook niet hielp was het feit dat het een sedan is, een hatchback laad je veel makkelijker vol en er kan ook meer in. M'n vader vult de kofferruimte nog wel eens af met besturingskasten of andere spullen die gecoat moeten worden dus dat het een hatchback moest zijn werd dus wel een tweede vereiste.

Nu had mij me gevraagd om met een schuin oog een beetje rond te kijken naar een leuk 300je met CVT onder de bodem, of een handgeschakelde die dan omgebouwd kon worden. Van de week kwam deze 340 voorbij op het sloopredder forum, hij stond al een tijdje tussen de advertenties maar ik neus daar ook niet meer dagelijks; dit was dus een tamelijk late reactie. Koppeling versleten, verder een hele aardige auto; wat gebruikersspoortjes her en der maar goed, dat maakt mijn vader eigenlijk ook niets uit.

Een 340 Winner uit 1984 dus, B14.3E blok met 85xxx gelopen. Hij heeft linksachter een aanrijdingkje gehad, de bumper is ontzet; knipperlichtglaasje kapot en erboven een deukje; helaas wel de lak losgesprongen dus daar moet zowieso wat aan gedaan worden, misschien is hij nog redelijk uit te deuken maar het valt niet echt op dus wellicht laten we hem zitten. Verder mankeert er aan de koets eigenlijk best weinig.

Roest valt ook bijzonder mee, beide voorschermen hebben op de bekende hoek voor de wielen wat rot zitten maar dat is ook wel het meest noemenswaardige aan de auto, wat kleine plekjes her en der maar niets terminaals. Hij is voornamelijk vrij vies, eerst de techniek weer op peil brengen en dan wordt hij een keer goed gewassen en in de was gezet; dat zal al heel veel gaan schelen. Heb m'n vader in ieder geval al wel zover gekregen dat hij de wielen laat poedercoaten, zal de auto zeker goed doen.

Heb al een heel boodschappenlijstje gemaakt en kwam ook nog een nieuwe koppeling tegen in m'n garagebox, dat was in ieder geval al mooi meegenomen. De CVT stelplaatjes zijn alleen ivm de laatste sleuteldag bij mn collega van de TC beland, anders had ik er op dit moment al onder gelegen om hem te vervangen. Volgend weekend gaat er dus het een en ander gebeuren...



Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 06-04-2013, 16:04
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: April 2011
Woonplaats: Bladel
Berichten: 5.928
Respect Anjo

Een leuk wagentje! Veel plezier er mee
__________________
Buy Volvo's, they're boxy but they're good.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 06-04-2013, 16:47
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C PoetsWouter
 
Geregistreerd op: March 2007
Woonplaats: Gorssel
Berichten: 6.184
Leuk zeg Anjo, jou kennende ga je er in ieder geval op technisch vlak weer een topper van maken!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 06-04-2013, 16:52
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie
 
Geregistreerd op: December 2007
Woonplaats: Achterhoek
Berichten: 16.873
Ah daar is het topic al

Leuk ding, ik ben benieuwd naar hoe de auto er over een maandje bij staat.

Deze auto is iig brandschoon vergeleken met dat ding waar ik vanmorgen bij heb staan kijken
__________________

Volvo 360 injection 1988
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 06-04-2013, 17:45
Jannick Jannick is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: December 2012
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 663
Prachtig! Proficiat Anjo met de nieuwe aanwinst!
__________________
Volkswagen Polo (1.9 SDI 9N, 2002) 21,31 km/l
Volvo 340 (B14.4E 1986) 11,27 km/l
Volvo S40 Sports-line (2.0 16V 1996) 11,68 km/l
Volvo 360 GL (B200K, 1986) 9,96 km/l
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 06-04-2013, 18:15
Colin Haselaar's Avatar
Colin Haselaar Colin Haselaar is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: February 2013
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Berichten: 302
Leuk ding, veel succes !!



Gr Colin
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 06-04-2013, 19:30
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie
 
Geregistreerd op: September 2011
Woonplaats: Heiloo
Berichten: 2.264
Een wasbeurt zal hem wel goed doen

Veel succes!
__________________
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 06-04-2013, 20:32
Janusz Janusz is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: January 2011
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 285
Heerlijk zo'n uber-kale versie. Compleet met schietschijf en flinterdunne bekleding. (Rechter buitenspiegel is later toegevoegd, zo te zien)
Zo'n 14.3 blok is best betrouwbaar en nog redelijk zuinig ook!

Veel plezier ermee!
__________________
- Volvo V50 2008 -
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 06-04-2013, 23:02
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: June 2005
Woonplaats: Denekamp
Berichten: 3.463
Tof, hoor.
Voor een goede bumper kun je volgens mij nog bij Vincent terecht.
Zie advertentie-rubriek.
Groeten en natuurlijk wordt het weer wat moois!
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 07-04-2013, 08:49
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC
 
Geregistreerd op: March 2008
Woonplaats: Het 300 walhalla
Berichten: 8.576
Hee nog een 300, leuk! Jou kennende komt dat helemaal goed met deze :-)
__________________
Volvo 360 GLE 1985 & Volvo 360 GLE 1987
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 07-04-2013, 10:47
powerflux's Avatar
powerflux powerflux is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: August 2010
Woonplaats: Den Bosch
Berichten: 2.521
Goed man. Ik had deze al ergens gezien, dus ik vind het leuk om hem in goede handen te zien
__________________
Volvo 340 DL 14.4E '86 & 340 GL LPG '84 [ver&kocht] + 360 GLT 2.0i '87 & 360 GL LPG '86 [ver&kocht]
Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
Volvo V90 3.0i '97 [555.555] & 965 2.5i '95 [355.553]
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 07-04-2013, 19:33
Niels's Avatar
Niels Niels is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: May 2007
Woonplaats: Leerdam
Berichten: 3.965
Allemensen wat heb je nu weer aangehaald.

Valt heel niet tegen op de foto's. Veel succes ermee. Heeft dit ding al Renix?
__________________
'91 Volvo 340 GL Special - Das war einmal
'98 Citroën XM 2.0 16v aut.
'72 DAF 66 Marathon Coupé
'94 BMW R 1100 GS
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 07-04-2013, 20:27
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Berichten: 10.646
360 kopen? deze is overigens echt helemaal van m'n vader, ik knap hem alleen maar voor hem op.

heeft inderdaad al Renix, als hij nog contactpunten had dan was er samen met een nieuwe koppeling direct een B14.4E in gegaan met weber carb, renix conversie en al het bijbehorende spul. nu hoeft dat laatste niet perse meer; zelfs het uitlaatspruitstuk is al gelast!

vanmiddag met een kater van jewelse maar weer verder gegaan met de auto, ben begonnen met vervangen van het linker achterlicht. uiteraard eerst de massadraadconversie van de achterlichten; omdat ik een hekel aan contactjes opschuren heb en je dat na deze modificatie nooit meer hoeft te doen.



gelijk de achterbumper erafgehaald, even schoonmaken. nog wat positiefs; de auto is voor aflevering goed in de underbody coating gezet.


ophangsteuntje van de achterbumper gerepareerd en de stalen plaat weer een beetje in model geslagen.

daarna volgden 2 wasbeurten, de auto zat onder het roet en dat is zo goed als weg. de bumpers en zwarte delen gelijk in de trim detailer gezet, is weer mooi zwart. nu komt er nog een keer een kutklus aan; poetsen. als er iets is waar ik een hekel aan heb dan is dat het wel






op de foto's lijkt het al heel wat, maar de lak is nog wel erg dof.

de motorruimte ook alvast een sopje gegeven, daar gaan we volgende week maar eens flink huishouden
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 07-04-2013, 22:39
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: December 2005
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 9.665
Die antenne maakt het cht af!
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 07-04-2013, 22:49
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie
 
Geregistreerd op: December 2007
Woonplaats: Achterhoek
Berichten: 16.873
Leuk hoor

Deze auto komt bij Jack vandaan als ik het goed herinner. Betekent vaak dat het een goede is (of in ieder geval ten tijde van verkoop...).
__________________

Volvo 360 injection 1988
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 07-04-2013, 22:53
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Berichten: 10.646
daar was ik ook al achter ja
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 08-04-2013, 17:37
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie
 
Geregistreerd op: September 2011
Woonplaats: Heiloo
Berichten: 2.264
Zo, wat een verschil met voordat ie gewassen was

Verder nog plannen met die Winner?
__________________
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 08-04-2013, 23:20
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Berichten: 10.646
schietschijf eruit en minimaal een klokje erin, er is wat speakerbedrading in getrokken, geen idee wat er in ligt qua draad (kroonstenen in het radiovak zegt voor mij genoeg) maar dat gaat eruit voor goede bundels en ISO stekkers voor de radio; fatsoenlijk radiotje erin, dan nog deurbakjes en verder helemaal niets!

wil zo snel mogelijk de techniek op en top hebben, dat kost mij maar een aantal uurtjes en dat doe ik liever nu als wanneer het me totaal niet uit zou komen. begin met het motortje, CVT nalopen dan de remmen reviseren; vers APKtje erop, tegen die tijd zijn deze stalen velgen wel gepoedercoat en dan vind ik (en gelukkig m'n vader ook) het prima. kan hier ook wel weer een uitgebreid project van maken maar aangezien in het voetballen ook behoorlijk veel tijd gaat zitten spendeer ik dat straks als het weer mooier sleutelweer wordt liever aan de 343 en 340 met turbo.
Met citaat antwoorden
  #19  
Oud 09-04-2013, 15:47
jelmar jelmar is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: September 2003
Berichten: 132
Eerst rolkooi knikken!!!
Met citaat antwoorden
  #20  
Oud 09-04-2013, 16:45
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Berichten: 10.646
en nog wat klusjes voor een zekere Rotterdammert inderdaad
Met citaat antwoorden
  #21  
Oud 10-04-2013, 00:32
kawapa kawapa is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: July 2012
Woonplaats: schoonhoven
Berichten: 77
en dan je eigen autootje weer opknappen na die klapper van n april
__________________
gebouw het uzelf....

nil novi sub sole
Met citaat antwoorden
  #22  
Oud 10-04-2013, 01:37
eipmiw eipmiw is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Woonplaats: oss
Berichten: 1.313
Wel helemaal in stijl: dop van olie-reservoir in rood, verdelerkap in rood.
Ik heb nog redline stoelen + achterbank liggen, mocht je geinteresseerd zijn
Met citaat antwoorden
  #23  
Oud 13-04-2013, 17:40
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Berichten: 10.646
vanmorgen lekker aan de gang gegaan;


eerst de koppeling gedaan, er zat wat nattigheid op de vliegwielafschermplaat dus ook direct maar de achterste krukaskeerring mee vervangen. plaatje was precies ver genoeg weggesleten; net niet tot op de klinknagels


nieuwe drukgroep, koppelingsplaat en keerring.


toen dat voor elkaar was de tank gedemonteerd en schoongemaakt. daarna alle losse brandstof slangen vervangen, t is slecht te zien maar het was nog de gebruikelijke oude katoenen zooi.


iets later was alles vernieuwd
[/url]

proefrijden; pakt direct op, gaat dan enorm veel toeren maken en dan krijg je een klap waarbij het voelt alsof je in een ouderwetse tweetraps automaat rijd.. slippende riemen dus. niet zo gek, de bak was redelijk vettig. diagnose gedaan van de aansturing want overall waren de toeren te hoog, bij lopende motor vol vacum op de opschakelkant, niet goed dus. toen de blaastest en wat ik in de ene slang blies kwam er bij de andere net zo hard weer uit. tenminste n membraan overleden dus. de bak wat nader bekeken en 2 keerringen waren lek, steekasje links zat los en primaire helemaal onder de dikke olie. moest er niet lang over nadenken, daar ga ik niet teveel tijd aan besteden. het was 16:30 dus hij kon er nog wel even onderuit voor het eten dacht ik zo.

hopla; na iets minder als een uurtje lag ie al op de grond.


ik heb geen reserve CVT meer liggen dus de donor hangt op dit moment onder de 343; vanavond rond koffietijd niet meer
Met citaat antwoorden
  #24  
Oud 13-04-2013, 17:50
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline
Frequente Gast (geen lid)
 
Geregistreerd op: June 2005
Woonplaats: Denekamp
Berichten: 3.463
Hij doet het ook nog steeds gewoon op staat hoor!
Knap joh!
Hoop dat je geen last krijgt van je rug...
Met citaat antwoorden
  #25  
Oud 13-04-2013, 17:54
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid
 
Geregistreerd op: September 2007
Berichten: 10.646
ja de turbo heeft de nieuwe sleutelplek een beetje bezet maar naast het huis gaat ook nog steeds prima. m'n rug heeft weinig te lijden, kwestie van niet in gekke houdingen veel kracht gaan zetten, dat is funest.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
de HTML code is Uit


Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste Bericht
Anjo's 340Turbo AvdAkker de Showroom 256 27-12-2017 17:03
Stevens '89 360 GL sedan AvdAkker de Showroom 206 13-11-2014 23:33
'91 340. Anjo goes 5deurs! AvdAkker de Showroom 78 05-05-2012 16:59
Anjo vd Akker Niet geregistreerd Vraagbaak voor ongeregistreerde gasten 36 27-11-2011 13:10
anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989 AvdAkker de Showroom 1018 26-06-2010 22:41


Alle tijden zijn in GMT +1. De tijd is nu 01:26.


vBulletin® Classic - Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft